Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3345759
Anne in Zweden schreef:Veeeeeeel knoflook is het geheim. ;D

Nee, ik heb op internet nagekeken of er met radijsjesgroen iets gedaan kan worden, behalve aan de kippen voeren, en het groen schijnt erg gezond te zijn. Calcium, ijzer, vitamine C en A. Het perfecte gezelschap voor een wit wijntje! :D :biggrin2:
Veel knoflook en veel witte wijn, dan moet het lukken, maar ik ben blij dat ik straks lekker asperges eet smaakt volgens mij beter bij de witte wijn dan het radijsjes groen,
#3345761
Lida. S schreef:Veel knoflook en veel witte wijn, dan moet het lukken, maar ik ben blij dat ik straks lekker asperges eet smaakt volgens mij beter bij de witte wijn dan het radijsjes groen,
Ooow, asperges! Mjam! Gelukkig heb ik al zoveel asperges op dit seizoen dat zelfs berenklauw zonder knoflook en wittewijnsaus een welkome afwisseling zou zijn. ;D

Eet smakelijk, straks! :-*
#3345762
Anne in Zweden schreef:Ooow, asperges! Mjam! Gelukkig heb ik al zoveel asperges op dit seizoen dat zelfs berenklauw zonder knoflook en wittewijnsaus een welkome afwisseling zou zijn. ;D

Eet smakelijk, straks! :-*
Wij eten ze iedere week in het seizoen. Vandaag gerold in bladerdeeg. Heerlijk
Gebruikersavatar
Door pike
#3345763
Wow die radijsjes zien er mooi uit Anne! En dat daarboven. Nooit geweten dat je daar ook wat kon telen ::)
Lida. S schreef: Veel knoflook en veel witte wijn, dan moet het lukken, maar ik ben blij dat ik straks lekker asperges eet smaakt volgens mij beter bij de witte wijn dan het radijsjes groen,
Klinkt mij heel goddelijk in de oren :cool:
De asperges komen me inmiddels de oren uit :biggrin2: Ik eet daar trouwens vaak zeekraal met knoflook bij. Dat is ook erg lekker. Ik zie de radijsjesbladen in de knoflook en wijn al op mijn bordje liggen, dat moet wel lekker zijn :D
#3345774
Anne in Zweden schreef:Veeeeeeel knoflook is het geheim. ;D

Nee, ik heb op internet nagekeken of er met radijsjesgroen iets gedaan kan worden, behalve aan de kippen voeren, en het groen schijnt erg gezond te zijn. Calcium, ijzer, vitamine C en A. Het perfecte gezelschap voor een wit wijntje! :D :biggrin2:
In groene smoothie is het ook zeer lekker. Een tikje pittig maar veel minder dan de radijzen zelf en verder lekker groen. ;)
#3345778
pearlsofpassion schreef:In groene smoothie is het ook zeer lekker. Een tikje pittig maar veel minder dan de radijzen zelf en verder lekker groen. ;)

Dat ga ik morgenochtend eens proberen, ipv spinazie en boerenkool. Ben benieuwd! Het zijn kakelverse radijsblaadjes, dus dat smaakt vast goed! :D
#3345779
pike schreef:Wow die radijsjes zien er mooi uit Anne! En dat daarboven. Nooit geweten dat je daar ook wat kon telen ::)



Klinkt mij heel goddelijk in de oren :cool:
De asperges komen me inmiddels de oren uit :biggrin2: Ik eet daar trouwens vaak zeekraal met knoflook bij. Dat is ook erg lekker. Ik zie de radijsjesbladen in de knoflook en wijn al op mijn bordje liggen, dat moet wel lekker zijn :D
Ik ook niet! ;D

Radijsgroen met knof en wijn is uitgesteld naar morgen; toen we alle radijsjes op hadden, zaten we al vol. ::) :biggrin2: Maar ik hou jullie op de hoogte van de bevindingen!
#3345781
Anne in Zweden schreef:Dat ga ik morgenochtend eens proberen, ipv spinazie en boerenkool. Ben benieuwd! Het zijn kakelverse radijsblaadjes, dus dat smaakt vast goed! :D
Probeer misschien 1 van beide te vervangen ipv meteen alleen radijzenblad... ;)
Ik deed het ook steeds in combi hoor.
#3345793
Ik sta er ook van te kijken dat er bij jullie op de permafrost iets groeit! Goed gedaan Antje!

Over radijsjesblad: toen mn moeder in de jaren '70 in haar macrobiotische periode zat, maakte ze soep van radijsblad. Ze zei dat ze er erg slank van werd :biggrin2:
#3345922
koekje schreef:Ik sta er ook van te kijken dat er bij jullie op de permafrost iets groeit! Goed gedaan Antje!

Over radijsjesblad: toen mn moeder in de jaren '70 in haar macrobiotische periode zat, maakte ze soep van radijsblad. Ze zei dat ze er erg slank van werd :biggrin2:
Macrobioten waren/zijn inderdaad erg slank en heel bleek.... ::)
#3346432
Lida. S schreef:1 bessenstruik geplukt. Ruim 8 kg besjes
IMG_1844.jpg
Nu alleen nog maar ritsen
Jaloers!

Hier zijn de rijpe frambozen vannacht kapot gewaaid, helemaal tot moes geslagen... :'( Klein beetje geplukt om direct in de yoghurt te gooien.
Ooit hoop ik ze op een plekje te kunnen zetten waar de wind geen/weinig vat op ze kunnen krijgen. Dat wordt nu gebruikt als bouwplaats...
#3346436
De andere bessenstruiken hebben nauwelijks vrucht. De frambozen zijn door de beesten opgegeten, net zoals de kersen, roze bes, frambraam en ander zacht fruit. Van de honingbes hebben we slechts drie ons kunnen plukken ( twee struiken). De zwarte bes doet het niet onaardig. Ik denk dat daar ook wel een paar kg vanaf komt. En ik heb vandaag de eerste tomaat geplukt.
#3346467
Lida. S schreef:De andere bessenstruiken hebben nauwelijks vrucht. De frambozen zijn door de beesten opgegeten, net zoals de kersen, roze bes, frambraam en ander zacht fruit. Van de honingbes hebben we slechts drie ons kunnen plukken ( twee struiken). De zwarte bes doet het niet onaardig. Ik denk dat daar ook wel een paar kg vanaf komt. En ik heb vandaag de eerste tomaat geplukt.
De planten of de vruchten? En door welke beesten?
Goegelt honingbes... Mhmmm, dat lijkt me wel wat. Ooit, als de bouwplaats geen bouwplaats meer is, hoop ik bessenstruiken neer te kunnen zetten.
#3346495
src_esther schreef:De planten of de vruchten? En door welke beesten?
Goegelt honingbes... Mhmmm, dat lijkt me wel wat. Ooit, als de bouwplaats geen bouwplaats meer is, hoop ik bessenstruiken neer te kunnen zetten.
De vruchtjes. Ik verdenk de vogels want ze zijn helemaal weg. Honingbes is best lekker, een beetje zuur, maar het leukste is dat ze erg vroeg zijn
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door