Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door dazz
#333973
Gelezen dat je knoflook (site van voernatuurlijk) in kleine hoeveelheden kunt gebruiken tegen wormen en vlooien. Heeft iemand daar ervaring mee?

Is het niet zo dat knoflook eigenlijk niet goed is, net als dus uien en prei, of wel maar in kleine hoeveelheden?

Nog wat; op de site van Hills gekeken. Een vraag en antwoord spel met dus de vraag of knoflook tegen wormen hielp. Ik had ja geantwoord.
Antwoord: Nou ja zeg, dat gelooft u toch zelf niet? En dan een verhaal erachter.

Ik voelde me een beetje voor gek gezet, weliswaar alleen in de kamer, maar toch.
Door Mevroi Kruim
#333994
Tja, dat komt ervan, als je bij de brokkenboeren gaat neuzen ;D ;D ;D ;D En je gelooft ze toch ook niet als ze beweren dat brokken de beste, de enige manier zijn om je dier te voeren?

Knoflook en z'n familieleden ui en prei zijn inderdaad in grotere hoeveelheden giftig voor dieren (weet eigenlijk niet hoe het met mensen zit, vreemd genoeg). Maar knoflook heeft ook veel goeie eigenschappen, dus kleine beetjes kunnen geen kwaad. Ui en prei kun je beter niet voeren.

Hoe het zit met worm- en andere parasietverdrijvende eigenschappen van knoflook? Ik heb een paar onderzoeken gezien die elkaar tegenspreken, maar de aantallen waren erg klein dus dat zegt mij niet zoveel.
Uit eigen ervaring kan ik geen spectaculaire resultaten melden, noch tegen vlooien noch tegen teken, en bij de paarden helpt het ook niet geweldig tegen vliegen. Maarja, geen controle-groep, dus ik weet ook niet hoe het er zonder knoflook had uitgezien.
Misschien zijn er hier mensen die wel duidelkijke resultaten hebben gezien?

Wel ooit een deugdelijk onderzoek gezien waarui bleek dat knoflook een zeer effectief antibioticum is. Darmbacterien leggen het loodje, dus alweer grote hoeveelheden zijn niet aan te raden.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op wo 15 jun 2005, 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#334077
Volgens mij lees je hier op bp ook nergens dat knoflook tegen wormen zou helpen. Als je wormen vermoed dan ging ik toch even een kuurtje halen bij de da.
Wat betreft vlooien zijn de meningen verdeeld. Officieel is het zo als je knoflook moet geven om de vlooien te doden de hoeveelhied zo hoog is dat de hond er ook doodziek van wordt. Anderen (waaronder ikkus) geven regelmatig knoflook bij voor zijn bloedzuiverende werk en weerstandverhogende eigenschappen. Twee dingen waar vlooien niet dol op zijn en waardoor ze misschien de voorkeur geven aan de hond van de buren.
Heeft je hond echter al vlooien dan werkt alleen een straffe aanpak.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door