Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3338164
smulpaap schreef:Klopt Border Bandit , ik ben een keiharde bikkel . Wat huisarts en therapeut mij ook steeds zeggen (maar het is tegelijkertijd ook mijn valkuil )

Relatietherapie : Die kwam natuurlijk ook ter sprake bij huisarts en peut
Daar heb ik ook al heel stevig over nagedacht
Het kan er immers ook toe leiden dat je beter door je scheiding heen komt
Maar ? Moet dat initiatief alleen bij mij vandaan komen ? En ik hang de heilige niet uit hoor , twee kijven , twee schulden ....
Nog wel een poging ondernomen om dat te bespreken ....
Maar mijn indruk is dat zijn wereld erg gekleurd is

En nu ben ik zo ver dat ik dat NIET ! meer wil . het gevoel om voor mezelf te gaan word alleen maar sterker en sterker
En ik hoop dat de baas ook met beide benen op de grond blijft ::)
Maar dat zal ie zelf op moeten lossen
Wat je hier schrijft, zo voel ik me nu precies ook!

Uiteindelijk komen we er wel!
Door smulpaap
#3338172
Siberienne schreef:Yep, alleen mensen met een groot doorzettingsvermogen krijgen een burn-out. De rest is voor die tijd al afgehaakt. Toen ik dat las in een boek was dat zo'n troost voor mij.
Ik heb veel gehad aan het boek van Carien Karsten, hier een link naar haar website: http://www.carienkarsten.nl

Wat ik in het begin heb onderschat : burn out zit niet (alleen) 'tussen je oren" : er zit ook een hele duidelijke fysieke kant aan. Karsten beschrijft dat goed in haar boek "Tot hier en niet verder". Ik was op een gegeven moment mentaal wel een stuk fitter en sterker maar de energie bleef uit, omdat mijn lijf alsmaar in de "stress shutdown" stand bleef staan. Met behulp van een yoga therapeute heb ik dat deel aangepakt. Weer opnieuw leren luisteren naar je lichaam, het serieus nemen en doen wat nodig is, ik vond het een kunst apart. Veel mensen hebben toch wel baat bij iets van yoga, mindfulness, fysiotherapie, fysieke training oid.

En de boeken van Brene Brown waren een echte eye-opener, net als haar TedTalk lezingen. Over zijn wie je bent ipv zijn wie je denkt te moeten zijn ;)

Nogmaals veel sterkte gewenst!


Klopt hoor , wat je beschrijft over het fysieke . Ik heb vandaag dus weer een dag .... maar het is dan een kwestie van doelen bijstellen , en niets moet
Stofzuiger door de hut , eigenlijk dweilen . Maar er geen energie (meer ) voor hebben , nou dan niet . Lekker met een boek gaan zitten
En nu net weer even met Taartje naar buiten , frisse lucht en vogeltjes .... dat dus . dat levert me dan meer op
En ja , dingen als yoga en /of fysieke training zijn ook al ter sprake geweest bij de peut . Maar nu nog even niet ;)
Door smulpaap
#3338173
Lizetta schreef:Wat je hier schrijft, zo voel ik me nu precies ook!

Uiteindelijk komen we er wel!


Ik had door mijn eigen sh*t jouw topic helemaal gemist ;)
Maar dat is dus ook een aardige berg sh*t die je voor je kiezen krijgt
En jawel hoor , we komen er zeker
Pas goed op jezelf hoor , en erg veel sterkte :-*
Door smulpaap
#3338174
me and my boys schreef:T is moeilijk he, ik vond dat ik mezelf opnieuw moest leren kennen, een andere levenswijze op na gaan houden...
Heb helaas hetzelfde jaren geleden meegemaakt en weet je, je komt er sterker uit!
T is een lange weg te gaan, zo denk je op een gegeven moment van ik kan dit wel of dat wel weer gaan doen en bam....wordt je door je eigen lich snoeihard terug gefloten
Ik wens je heel veel sterkte en luister naar je Peut :cool: :)
Ja , dat geloof ik direct hoor Ellen . dat het een weg vol hobbels en kuilen gaat worden
Dat hoor ik van meerdere mensen die dit hebben meegemaakt
Door Cindy de Wolf
#3338195
:'( :'( :'( Wat een rollercoaster aan emoties en ellende moet je nu doormaken.

Heel veel sterkte en als je gewoon eens wilt wandelen met harige vriendjes geef je maar een seintje. Ook al zeg je niets zoiets kan heel waardevol zijn. Grote knuffel :-* :-*
Door Siberienne
#3338290
smulpaap schreef:Klopt hoor , wat je beschrijft over het fysieke . Ik heb vandaag dus weer een dag .... maar het is dan een kwestie van doelen bijstellen , en niets moet
Stofzuiger door de hut , eigenlijk dweilen . Maar er geen energie (meer ) voor hebben , nou dan niet . Lekker met een boek gaan zitten
En nu net weer even met Taartje naar buiten , frisse lucht en vogeltjes .... dat dus . dat levert me dan meer op
En ja , dingen als yoga en /of fysieke training zijn ook al ter sprake geweest bij de peut . Maar nu nog even niet ;)
Kan het me voorstellen, kan me de dagen nog herinneren die bestonden uit de rondjes met de mannen en mijn bed bank. En downtown abbey kijken op de dvd of Agatha Christie lezen. En dan steeds erbij in slaap vallen ook nog...
De honden waren wel fijn. Die hielpen met naar buiten gaan en beetje ritme houden.

Yoga heb ik trouwens ook individueel gedaan, echt therapie die aansloot bij waar ik was op dat moment met ook oefeningen die voor mij goed waren. Klasjes hebben toch weer een eigen ritme en energie en dat matchte soms echt niet. Bovendien kwamen er weleens ineens emoties los en janken deed ik toch echt liever niet in een groep onbekenden...

Sterkte! En volg je eigen pad. Succes ermee!
Door cj
#3338488
Ik hoop dat je de komende dagen kunt genieten van het mooie weer. Het woord genieten zit misschien nu niet in je vocabulaire, maar mooi weer doet iedereen goed.
Saskia
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3338502
Dat is ook een hoop tegelijk zeg :bigarmhug:
Sterkte met alles.
Burn-out kan grote impact hebben en best langer duren dan de meeste denken. Ik heb ook een burn-out ( en daarbij depressie ) gehad. Eigenlijk had ik jaren al een burn-out maar ben maar doorgegaan :-\ :-\ :-\ . Helemaal genezen ben ik nog steeds niet, maar er is ook een onderliggende energie probleem wat ik al sinds mijn pubertijd heb, en ze kunnen niks vinden... dus dat is er dan mee leren leven.
Hoop dat je nu ondanks alles samen met je hondje kunt genieten van het mooie weer, dat heb je dan in ieder geval weer binnen. En sterkte voor de komende periode, belangrijkste stap is in ieder geval al gezet. :-*
Door smulpaap
#3338508
Dank .... voor jullie lieve woorden / berichtjes ;) :-* :-* :-*
Ik weet eigenlijk niet zo veel te zeggen
Het is wat het is , en ik leef per moment
Wat heb je het weekend gedaan ? Ik weet het niet meer ....
Taartje was wel zo nu en dan erg onrustig tijdens de nacht ..... ze slaapt nu bij mij op bed
Ik hoor een auto , is dat de baas ? dat komt nog wel geregeld voor ......
Ik probeer te ontspannen .... en te voelen .... maar ? Niets ! Geen tranen . Al voel ik wel erg veel spanning in mijn lijf
Volgende week weer naar de peut ....
En mezelf even bij elkaar rapen om weer even langs de h.a te gaan . Maar dat kan morgen ook
Gebruikersavatar
Door Dian
#3338589
Ach lieverd, wat krijg je veel op je bord. Ik wil je heel veel sterkte wensen samen met je viervoeterig vriendinnetje :-* :-* Maak maar fijne herinneringen met haar met dit mooie weer. Lekker niets doen en samen proberen te genieten :-* :-*
Door smulpaap
#3338623
Zo , net terug uit de polder . Einde loopsheid is in zicht , maar ik neem toch altijd nog wat extra dagen voordat madam de vrijheid weer krijgt
Er was niemand , dus de tang kon even zwemmen en ik kon mijn gedachten even laten gaan
Op de fiets had ik al een ""riedel "" in mijn hoofd . Wat levert het mij eigenlijk (nog) op als ik verdrietig ben/ blijf om iemand die me maanden heeft belazert ?
Niets ! Het vreet alleen maar energie . En voor wie ga je dat gebruiken ? Voor mezelf en mijn harige vriendin
Die ""riedel "" bleef in mijn hoofd . En eenmaal in de polder , waar toch niemand me kon horen heb ik het uitgesproken terwijl de taart aan het zwemmen was
Dat gaf een goed gevoel , van kracht .
Vanmorgen gezellig met een groepje mensen met teefjes gewandeld , en nu al lekker doezelig . Dus straks lekker slapen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door