Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3337074
Ik heb eerst zo'n klein flesje besteld om het uit te proberen. Na ca. 3 weken merkte ik dat mijn hond soepeler liep (geen megaverschil maar dat had ik ook niet verwacht bij een hond van ruim 14 ). Toen heb ik de literfles besteld want dat is veel goedkoper. Met supplementen is het altijd een kwestie van uitproberen.
#3337075
Laika schreef:Ik heb een literfles gekocht bij Pardoes Aurora (is nu in de aanbieding)
Corta RX deed niets bij mijn oudje. Met dit middel merk ik wel verschil.
Uit het google zoek resultaat.
AANBIEDING VAN DE WEEK (geldig tot 14 september) Normaal € 52,50 nu slechts € 42,50
Maar dat is niet nu, waarschijnlijk was dat september 2017.
#3337111
Ik moet langzamerhand ook op zoek naar vervanging voor Corta. Dat kleine flesje van Dian, dat bevat dus precies hetzelfde als de grote fles van 59,95 (bij Pardoes)? Is alleen de dosering dan anders voor honden dan voor paarden? Ik heb namelijk ook nog drie flessen Corta voor paarden staan (foutje destijds van Entirelypets), maar die is inhoudelijk wel anders dan de Corta voor honden (iemand nog behoefte aan Corta voor paarden, trouwens..? ::) )
#3337510
sorry voor mijn late reactie, maar als ik het Rakker 2 weken niet geef, dan is hij niet vooruit te branden, sloft achteraan en wil eigenlijk niet lopen. Met de flexijoint loopt hij op een voor zijn leeftijd (de 26e wordt hij 14 jaar) passend tempo goed mee, is niet meer zo stijf als hij een poosje gelegen heeft.
#3337518
Ik heb ongeveer de hoeveelheid aangehouden die op het flesje staat (zie foto eerder in dit topic) mijn hond weegt ruim 30 kg en ik geef 6ml per dag.
Op het flesje staat dat je de eerste week 2xdgs die hoeveelheid moet geven maar dat was in mijn geval niet mogelijk.
#3337521
src_esther schreef:In Nederland € 59,95 voor een liter.

In het Verenigd Koninkrijk ben je goedkoper uit (nu het nog kan), zelfs met verzendkosten.
Bij VioVet rekenen ze £ 24.49 voor een liter en goedkoopste verzending naar het buitenland zonder track&trace is £ 10 (tot 2kg).
https://www.viovet.co.uk/Equimins-Flexi ... es/c16486/
Daar ben je idd wel een stuk goedkoper uit. En viovet heeft goede service weet ik uit ervaring. Heb er toendertijd voor Chendo dingen op recept besteld.
#3337693
Pauline schreef:Flexijoint:

Screenshot_20180409-090110.png

Corta RX:

IMG_20180409_093546.jpg

Ik heb de paarden-Corta hier staan, en afgezien van de Hyaluronic Acid (HA) zijn de waarden onder "Guaranteed Analysis" dezelfde als die van de honden-Corta. De HA van de paarden is 100 mg per 15 ml, van de honden 30 mg per 15 ml.

Als ik het zo eens bekijk, zou ik de paarden-Corta ook best aan Max kunnen geven, als de Flexijoint ook eigenlijk alleen voor paarden is. :g:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door