Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Kefraya
#332580
Ik kreeg onlangs een Prisma kattenboek uit 1960 in handen. Natuurlijk meteen gezocht naar de afdeling voeding en ja hoor: katten moeten vlees eten, rauw natuurlijk, en in grote stukken. Verder een uitgebreide verhandeling over het belang van botten (enige waarschuwing: geen losse botten, maar altijd met vlees zodat de kat ze moet kauwen) en niet teveel orgaanvlees. Blikvoer was nog een nieuwigheid, maar dat mocht ook wel (met mate) en brokken waren helemaal taboe vanwege de onbekende samenstelling :D
Enthousiast geworden heb ik mijn eigen oude kattenboek (uit 1974) er nog maar eens bijgepakt en jawel: katten eten rauw vlees en botten, gekookte vis, niet te veel orgaanvlees en vooral geen brokken, want dat is niet goed voor de nieren.
En dan worden wij raar aangekeken omdat we barfen of kvv-en ;)

Gek he, dat de publieke opinie in zo'n relatief korte tijd volledig kan omslaan.... natuurlijk geholpen door de brokkenfabrikant, maar toch!
Door Nelly
#332687
De mijne ook van rond die tijd, kan het nu niet nakijken, want hij ligt in Thei z'n huis. Het boek "Onze Honden" van Toepoel is van 1963, kort na de dood van Toepoel. Heb Toepoel altijd een van de grootste kynologen ooit gevonden en veel uit z'n boeken geleerd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#332801
Doedels schreef: Ik heb een poedelboekje uit 1962 en daarin staat dat poedels een kopje koffie op zijn tijd bijzonder kunnen waarderen. Tja, poedels hè ???
hahahaha onze poedels lusten vroeger ook koffie ;D ;D ;D ;D
Door Loeka
#333734
Het verbaasd me eigenlijk niets dat het zo in die oude boeken staat. Toen ik rauw ging voeren, vond vooral mijn oma dat niet zo heel bijzonder. :P ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#333739
Loeka schreef: Het verbaasd me eigenlijk niets dat het zo in die oude boeken staat. Toen ik rauw ging voeren, vond vooral mijn oma dat niet zo heel bijzonder. :P ;D
hahahaha die zal wel denken, al die malle fratsen met een blikje voer en een brokje, en nu gaan ze het weer doen zoals wij het altijd deden ::) ;D


Maar zo oud is dat nog niet hoor, paar jaar geleden toen de mijn vader nog leefde kreeg zijn kat blik/ hart en soepvlees
Laatst gewijzigd door sylvia op za 11 jun 2005, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Loeka
#333755
sylvia schreef: hahahaha die zal wel denken, al die malle fratsen met een blikje voer en een brokje, en nu gaan ze het weer doen zoals wij het altijd deden ::) ;D
Idd dat zei ze wel! ;D
Maar zo oud is dat nog niet hoor, paar jaar geleden toen de mijn vader nog leefde kreeg zijn kat blik/ hart en soepvlees

Klopt, ook ik kan me herinneren dat onze hond hart enz. kreeg(23 jaar geleden alweer). Maar daarnaast ook brokken, of diner heette dat geloof ik.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door