Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elf
#332712
Mijn 12 weken oude pup eet met veel plezier elke dag zijn Energique op. Vaak krijgt hij een beetje yoghurt, een kippenvleugeltje of een kippennekje, een rauw eitje of een paar plakjes banaan als toetje. Hij eet eigenlijk alles met veel smaak op.

Vandaag heb ik een minigroentenmix gemaakt: wat aspergestukjes, rucola, tomaatje, gekookte snijboontjes en wat knoflook gepureerd. Dit heb ik door zijn Energique gedaan en ook dit ging er vlot in :).

Ik denk dat ik het nu wel aandurf om af en toe een dagje zelf samen te stellen. Hoeveel geef ik mijn pup dan per dag? Ik lees telkens andere percentages en hij eet gewoon door tot het op is.... Hij weegt nu bijna 9 kilo.

Groetjes,
Elvira
Door Lizzy
#332728
Hoeveel Energique geef je hem nu? De gemakkelijkste leidraad is hem gewoon evenveel zelf samengestelde voeding te geven als dat je hem Energique geeft.

Je mag trouwens 5% tot 10% van het lichaamsgewicht voeren. Waarbij ik 10% wel erg veel vind (dat is voor hele kleine en zeer actieve pups).
Door Elf
#332745
Lizzy schreef: Hoeveel Energique geef je hem nu? De gemakkelijkste leidraad is hem gewoon evenveel zelf samengestelde voeding te geven als dat je hem Energique geeft.
Ik geef hem nu 400 gram per dag. Hij heeft al vrij lang haar dus ribben zien kan ik niet. Maar ik voel ze zonder een echte laag erop. Is dat ok?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door