Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3326969
Hier vandaag nog geen wolk gezien. Alleen zon en blauwe lucht :biggrin2:
Ik laat overigens de dode bloeiers staan tot het voorjaar als beschutting voor de beestjes. Straks maar even een lekkere wandeling maken in de zon en de appeltaart afmaken en in de oven gooien :)
Door Too
#3326999
Hier ook heerlijk koud, blauw en zon..dametjes liggen achter glas te zonnen want koude billen en tenen van het rondje balkon
Vanmorgen de strammigheid er uit gelopen, fijn uurtje yoga gedaan en met een flinke slinger teruggefietst omnog even naar het hoge water te kijken...

En nu..vreselijk ingewikkeld calorieën tellen , grote lijnen voor een weekmenu uitdokteren :P ..
doe mij het juicen maar da's veel makkelijker :biggrin2: :biggrin2: Hopelijk wordt het lijf hier heel gelukkig van
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3327456
Hoe een hond gefocussed kan zijn op een grassprietje!
Er kwamen 4 viszla's blaffend op fozzy afgestormd tijdens de wandeling. (worden met de fiets uitgelaten en de baashad het dus te laat gezien, zijn geen verkeerde honden verder). Maar Fozzy vind vreemde honden eng, zeker op deze manier. Eentje luisterde niet naar de terugroep dus die bleef wat hangen. Eerst was Fozzy te opgewonden, maar nadat ik hem tegenhield en rustig zei, is ie met zijn neus in een graspriet gaan hangen en maar die grasspriet bestuderen, af en toe opkijken oh die andere hond is er nog, even sprietje verder bestuderen ;D Het zag er uit :biggrin2: Hij doet dat dan echt mega overdreven.
Maar natuurlijk wel heel goed gedrag, van jezelf willen verdedigen naar calming signal :) . De Viszla was overigens ook netjes gaan zitten voor ze eindelijk doorhad oja ik wordt geroepen.
Door smulpaap
#3327478
Hier iemand die de hele dag al een beetje dwars is
Maar het leukste kwam net . Een nieuw spel wat reuze cool is , nog nooit gedaan
Ik ben maar klein en ik pas bijna overal in , de dweilemmer stond in de kamer . Ik was in de keuken aan het dweilen
Ik zag vanuit mijn ooghoek iemand aan komen racen . Plons , daar ben ik maar mooi ingekomen in die emmer :D
Emmer omver , eerst de artiest maar goed afgespoeld en daarna de boel maar droog gemaakt
Draak voortaan in de benche als er gedweild moet worden
#3327563
smulpaap schreef:Hier iemand die de hele dag al een beetje dwars is
Maar het leukste kwam net . Een nieuw spel wat reuze cool is , nog nooit gedaan
Ik ben maar klein en ik pas bijna overal in , de dweilemmer stond in de kamer . Ik was in de keuken aan het dweilen
Ik zag vanuit mijn ooghoek iemand aan komen racen . Plons , daar ben ik maar mooi ingekomen in die emmer :D
Emmer omver , eerst de artiest maar goed afgespoeld en daarna de boel maar droog gemaakt
Draak voortaan in de benche als er gedweild moet worden
Wat is ze toch ook een lekker ding :D
Door smulpaap
#3327620
Net met Thara naar de grote plas geweest , daar kan ze heerlijk rennen . Op dat tijdstip lopen er mensen met leuke gehoorzame honden
In de verte zag ik een JRT aankomen . Nog nooit eerder gezien daar , hij stoof op een DH af . De eigenaar die zich ervan bewust is dat hij een grote hond heeft hield zijn DH keurig bij zich . Het ongeleide projectiel kon zijn gang gaan :-X Hij was ook net bij het gedeelte waar hij gemakkelijk de weg op kan , want daar liep een trimmer
Nog steeds geen enkele reactie van de eigenaresse . Ik naderde , en zei haar , je hond loopt op de weg hoor . En volgens mij word die trimmer niet bepaald blij van je hond
Enkels happen :-X Ach , hij luistert toch niet dus dat is nogal makkelijk :-X Ik begon inmiddels de stoom in mijn oren te voelen , maar ik had eigenlijk helemaal geen zin in een discussie . Ik ben maar doorgelopen , heb wel gezegd dat deze hond toch wel heel erg vervelend is voor mens en dier . Ach mevrouw , hij komt vanzelf een keer de verkeerde tegen
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3327638
Fijn, van die mensen die vinden dat opvoeding een probleem van anderen is.. Ik heb ook met mijn niet-opgevoede pubert illegaal gelopen...

Ik had vanmorgen echt geen zin om met de honden te lopen... Met heel veel moeite mezelf naar buiten gesleept om een klein rondje te lopen. Alvast vaders gebeld om vanmiddag een afspraak te plannen zodat ze in elk geval aan hun beweging komen..
Ik liep de volgende straat in, op zo'n honderd meter ligt een groot langwerpig grasveld en ik zag een mevrouw met golden retriever het gras opgaan... Ik baalde nog meer want ik wilde Jacy loslaten op dat grasveld en nou kon dat niet... Tot ik op zo'n 20 meter van het grasveld af was, kwam mevrouw alweer terug.. Ik voelde me ineens geen slechte hondeneigenaar meer met mijn rondje van 20 minuten... Vanuit dat grasveldje naar losloopveld, de bedoeling was om dan om weer naar huis te gaan, maar ik voelde me ineens zo'n goede hondenbaas dat ik daarna doorgelopen ben en uiteindelijk een uur gelopen :) oh, en Snow dus ook een groot deel los, is maar 1x 'van het gras af geweest', het ligt allemaal langs dode wegen dus het is ook goed te oefenen.
Hondjes zijn ook blij :)

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
#3327703
Oh maar het kan ook anders ik heb ze vanmiddag een rondje om de hei gedaan, dat is vaak lekker rustig, goed overzichtelijk voor mij dat ik ze los kan doen. Oo een gegeven moment zie ik een oudere meneer mij tegemoet komen, dus ik lijn ze aan (en in het bos hebben wij de flex mee; Harry heeft een nieuwe met stuk elastiek zodat mijn schouders niet helemaal stuk gaan) keurig aan de lijn, ik ga netjes links lopen, maar het stukje is net super smal en die meneer blijft gewoon in het midden lopen, niet aan de kant niets, dus Harry snuft aan hem, maar heeft een vieze bek en komt dus tegen meneer zijn broek aan. Ik roep al sorry! En hij gaat tekeer tegen me! En ik moet mijn honden bij me houden, hij wil niet dat er tegen hem op gesprongen wordt (dat deed Harry dan niet, zo groot was hij niet dan had hij waarschijnlijk ook nog omgelegen)
Ik heb meneer maar vriendelijk uitgelegd dat ik ook een hekel heb aan springende honden en ik ze al had aangelijnd en dat ik echt wel mijn honden bij me wil houden maar of het de bedoeling was dat ik dan op de hei of in het bos moest gaan staan want meneer ging zelf ook geen centimeter aan de kant, en dat op een pad van krap 2 meter breed het dan knap lastig heb. Dus nogmaals sorry maar als hij zelf iets meer aan de kant was gegaan was het niet gebeurd.
Ben braaf kalm gebleven maar was best boos, eerst bijna dwars door me heen lopen en vervolgens woest zijn dat ik mijn honden niet kort houd en hij vies wordt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door