Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3320290
Ja, en dan na één nagel aan je ene achterpoot te zijn kwijt geraakt in het bos, aan de andere achterpoot een abces te hebben gehad en aan één voorpoot een operatie te hebben gehad en dat in een tijdsbestek van..., 5 a 6 weken? Dan wordt het toch weer tijd om nageltjes te knippen!

Nou, Fritzi dacht daar heul anders over! Geen polonaise aan mijn poten!

Maar ja, nagels zijn echt veeeeeeeeeeeeel te lang. Dus op de bank met een doos koekjes, zelf gedroogde pensstaafjes en een hele grote dosis geduld heb ik nu 3 pootjes gedaan maar ik geloof dat nagels knippen de nieuwe bijna dood ervaring is :-X

Zonde he, van een hond dat lag te slapen bij het knippen en in slaap viel bij het dremelen zit ik nu met een hond die alle gefriemel aan poten vreselijk vindt :-\

Maar zeg, hoe vaak knippen jullie de nagels van jullie honden?
#3320297
Ai, wat vervelend! Hoewel ik Fritzi kan begrijpen na al die vervelende ervaringen in een paar weken tijd!

Hoe vaak... tja, Ziva is mijn eerste hond en zij is nu 1 jaar 1 maand oud. Ik heb haar nagels nog nooit hoeven knippen, ze komen niet eens onder de haartjes van haar poot uit. Ik hoor ze wel tikken als ze loopt en vermoed dat ze vanzelf slijten dankzij onze dagelijkse 30 minuten ochtendwandeling door de wijk. Toen ze nog pup was hoorde ik ze niet dus ze worden langzaamaan wel langer.

Van haar duimpjes (voorpoten) is één nagel zwart. Deze groeit niet, ze houdt hem zelf bij of hij slijt op de één of andere manier; ik heb hem nog nooit moeten knippen. De andere duimnagel is wit en deze knip ik eens in de maand schat ik (ik ben overigens heel blij dat het de witte is die groeit en niet de zwarte :D ). Niet dat hij dan echt al te lang is, maar ik knip liever vaker 3 mm dan na 3 maanden 1 cm. Ik ben bang dat anders het leven opschuift en de nagel zo steeds langer wordt, ik vind dat zo vies die lange nagels. Bovendien raakt Ziva zo gewend aan het knippen van nagels.

Bij de Berner Sennen van mijn schoonouders worden de nagels ééns per jaar geknipt door de dierenarts.

Geen idee of je iets aan mijn antwoord hebt. Ik heb geen idee wat normaal is en ben ook wel benieuwd hoe vaak anderen de nagels knippen.
#3320300
Misty hoeft nooit geknipt... hooguit bijgepunt en dat doet de trimster als ze toch bezig is

Aysa is andere koek.... die heeft ook standje 'ik groei door tot Miss Universe er jaloers op is'.... en zij vindt het echt, op zijn zachts gezegd, niet leuk aan geen van haar poten >:(

Ik heb alles geprobeerd, knippen, dremelen, vijlen.... het blijft 1 grote stress bende bij elke nagel weer
Nu knip ik alleen 1 keer per 2 weken heeeeele kleine puntjes van de langste nagels en de rest gebeurd bij de trimster als ik Misty ophaal .... of door de DA als we daar per ongeluk een keertje zijn

Eigenlijk moet het vaker, want vooral haar voorpoten slijten echt niet, hoeveel of waar ze ook loopt... maar de stress (en dan het gevaar dat ik in het leven knip) maakt dat ik het maar voor lief neem
Zij heeft er geen hinder van als ze eens iets langer zijn als dat mij lief is
#3320302
Ina schreef:Misty hoeft nooit geknipt... hooguit bijgepunt en dat doet de trimster als ze toch bezig is

Aysa is andere koek.... die heeft ook standje 'ik groei door tot Miss Universe er jaloers op is'.... en zij vindt het echt, op zijn zachts gezegd, niet leuk aan geen van haar poten >:(

Ik heb alles geprobeerd, knippen, dremelen, vijlen.... het blijft 1 grote stress bende bij elke nagel weer
Nu knip ik alleen 1 keer per 2 weken heeeeele kleine puntjes van de langste nagels en de rest gebeurd bij de trimster als ik Misty ophaal .... of door de DA als we daar per ongeluk een keertje zijn

Eigenlijk moet het vaker, want vooral haar voorpoten slijten echt niet, hoeveel of waar ze ook loopt... maar de stress (en dan het gevaar dat ik in het leven knip) maakt dat ik het maar voor lief neem
Zij heeft er geen hinder van als ze eens iets langer zijn als dat mij lief is
Oh vervelend he, als ze dat knippen zo erg vinden! Weet je wat ik eens heb gezien? Een nagel-krab-plank voor honden. Plank, schuurpapier vellen erop geplakt en dan je hond met de clicker leren aan de plank te krabben. Dikke pret.
#3320304
Ik knip ze wel eens ja, maar evht niet wekelijks. Weinig asfalt, dus soms willen sommige te lang worden. Ligt ook aan per hond hoe snel het groeit, duim moet sowieso regelmatig.
Ik heb te maken met zwarte nagels erg leuk, moet gewoon op de gok dus ::) Dus niet al te grote stukken ineen keer ( heb ik geleerd :-[ )
En ik doe dat met de tang en doe dat gewoon, ik heb ze netjes braaf opgevoed :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Zonder gein, ze zijn veel vachtverzorging gewend natuurlijk, daarnaast ook knippen van de vacht, vinden ze ook niet perse even leuk, maar als je je gedraagd ben je zo klaar en daarna komt er toch weer iets lekkers, dus nagels knippen is voor hun ook iets wat ik dan soms doe.
#3320305
Lizzy schreef:Een klein stukje. Ik heb een andere knip-techniek dan de meeste. En met een loei scherp schaartje. Dus ik knip er per knipbeurt meerdere flintertjes vanaf.
Ach zo. Ik knip er bij dat ene nageltje wat ik not nu toe heb moeten knippen ( ::) ) een paar mm vanaf en dan is het weer goed voor een paar weken.

Zijn er ook honden die hier van jongs af aan moeite mee hebben? Een trauma als bij Fritzi (sorry dat ik het zo noem, heb even geen betere bewoording) kan ik begrijpen, maar net zoals Aysa?
Ik heb bij Ziva vanaf dat ze een paar maanden was elke week of elke twee weken de haartjes onder haar poot bij geknipt. Eerst plat liggen - goed zo, snoepje. Knip - goed zo, snoepje. Zolang ze haar poot maar stil houdt krijgt ze snoepjes. Dat weet ze prima en doet ze goed. Er is een achterpoot die kietelt (of misschien heb ik er ooit iets geraakt wat ik niet meer weet), die trekt ze wel weg maar met wat geduld is het geen probleem. Ook het knippen van dat ene nageltje is geen enkel probleem. Plat liggen, stil liggen, knip, goed zo, snoepje.
Ikvind het dood normaal dat ze dat zo netjes doet maar blijkbaar is het dat dus niet?
#3320307
Zuzanna schreef:Ach zo. Ik knip er bij dat ene nageltje wat ik not nu toe heb moeten knippen ( ::) ) een paar mm vanaf en dan is het weer goed voor een paar weken.

Zijn er ook honden die hier van jongs af aan moeite mee hebben? Een trauma als bij Fritzi (sorry dat ik het zo noem, heb even geen betere bewoording) kan ik begrijpen, maar net zoals Aysa?
Ik heb bij Ziva vanaf dat ze een paar maanden was elke week of elke twee weken de haartjes onder haar poot bij geknipt. Eerst plat liggen - goed zo, snoepje. Knip - goed zo, snoepje. Zolang ze haar poot maar stil houdt krijgt ze snoepjes. Dat weet ze prima en doet ze goed. Er is een achterpoot die kietelt (of misschien heb ik er ooit iets geraakt wat ik niet meer weet), die trekt ze wel weg maar met wat geduld is het geen probleem. Ook het knippen van dat ene nageltje is geen enkel probleem. Plat liggen, stil liggen, knip, goed zo, snoepje.
Ikvind het dood normaal dat ze dat zo netjes doet maar blijkbaar is het dat dus niet?
Ja, je mag het bij Fritzi gerust een trauma noemen. Ze vond het zelfs heel spannend als ik haar teentjes vast pakte. Nou goed, dat gaat nu wel weer maar ze heeft er echt wel een knauw van gekregen. Ik hoop dat ik het er weer snel uit heb!

Ik heb werkelijk geen idee maar gezien het aantal honden dat met geen tien paarden te knippen is denk ik dat het voor veel honden wel "een gevoelig onderwerp" is, nagels knippen.
#3320311
Zuzanna schreef:Ach zo. Ik knip er bij dat ene nageltje wat ik not nu toe heb moeten knippen ( ::) ) een paar mm vanaf en dan is het weer goed voor een paar weken.

Zijn er ook honden die hier van jongs af aan moeite mee hebben? Een trauma als bij Fritzi (sorry dat ik het zo noem, heb even geen betere bewoording) kan ik begrijpen, maar net zoals Aysa?
Ik heb bij Ziva vanaf dat ze een paar maanden was elke week of elke twee weken de haartjes onder haar poot bij geknipt. Eerst plat liggen - goed zo, snoepje. Knip - goed zo, snoepje. Zolang ze haar poot maar stil houdt krijgt ze snoepjes. Dat weet ze prima en doet ze goed. Er is een achterpoot die kietelt (of misschien heb ik er ooit iets geraakt wat ik niet meer weet), die trekt ze wel weg maar met wat geduld is het geen probleem. Ook het knippen van dat ene nageltje is geen enkel probleem. Plat liggen, stil liggen, knip, goed zo, snoepje.
Ikvind het dood normaal dat ze dat zo netjes doet maar blijkbaar is het dat dus niet?

Hahaha.... Aysa is een windhond.... dan is alles per definitie een drama (tenzij het een rondje racen, eten, etteren, jatten, onder een dekentje slapen of knuffelen is :biggrin2: )

Als we bij de trimster zijn staat zij al als een echte windhond te trillen met haar staart tegen haar buik :nerves: .... maar dan is er gewoon geen keuze, ik houd haar vast met een heerlijk koekje voor haar neus(maar die weigeren we pertinent), trimster pakt voorpoot, knipt wat nodig is...volgende poot ... en het is klaar voordat je tot 10 kan tellen :???:

Punt is alleen dat we om de 12 weken bij de trimster zijn, en Aysa's nagels toch echt veel vaker een knipbeurt nodig hebben
Dus nu los ik het op door 1 keer per 2 weken de voorpoten minimaal bij te knippen en de achterpoten de dag erna... of de week erna... en het grote werk dus gewoon te laten doen


Maar misschien is die krabplank nog niet zo'n raar idee :) .... rechtop tegen de muur, want anders zul je zien dat haar kussentjes harder slijten als de nagels.... zo'n verengeval waar katten achteraan jagen erboven hangen..... clicker in de andere hand en vangen maar :thumbup:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door