Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3318910
TomsBorders schreef:hmm, je haar en opperhuid moet eigenlijk juist een beetje vettig zijn, dat is juist een functie van gezond haar, droog/niet vet haar zorgt ook voor uitgedroogde haarzakjes. ieder type zeep is een ontvetter dus creeer je hoe dan ook uitdroging van de huid dus ja ik snap niet zo het probleem van vettig haar.
Ik weet het. Maar wat pop zegt, té vet is gewoon onverzorgd. Ik gebruik wel maar minimaal shampoo, een tuinboon ofzo, en ik laat het niet intrekken, snel wassen en weer uitspoelen. Zodat ik hoop dat er nog iets van dat laagje achter blijft.

Nu heb ik dus, als het goed is, een hele zachte shampoo. Ik hoop dus dat ie net genoeg was om het er netjes uit te laten zien, maar dus ook weer niet te waardoor het uitdroogt (met als gevolg dat je hoofdhuid dan juist weer meer vet aan maakt).

We gaan het zien ;D
Door src_esther
#3318929
eelke schreef:Ik weet het. Maar wat pop zegt, té vet is gewoon onverzorgd. Ik gebruik wel maar minimaal shampoo, een tuinboon ofzo, en ik laat het niet intrekken, snel wassen en weer uitspoelen. Zodat ik hoop dat er nog iets van dat laagje achter blijft.

Nu heb ik dus, als het goed is, een hele zachte shampoo. Ik hoop dus dat ie net genoeg was om het er netjes uit te laten zien, maar dus ook weer niet te waardoor het uitdroogt (met als gevolg dat je hoofdhuid dan juist weer meer vet aan maakt).

We gaan het zien ;D
Je moet je haar en hoofdhuid laten wennen aan minder wassen en/of een milde shampoo. Eerst heb ik het geprobeerd met langzaam wennen door langzaam steeds iets langer tussen het wassen te laten zitten, nou dat werkte dus niet. Daarna een aantal maal 1,5 tot 2 weken er tussen laten zitten. Ja, dan krijg je vies vet haar, maar nu is 1x in de 1 tot 1,5 week voldoende. Verder niet elke dag borstelen (zwijnenhaar borstel). Voor het dagelijks ontklitten gebruik ik een grovere ((esdoorn)houten) kam.

OT: Ik kan door een aantal zaken veel haaruitval hebben. Door te weinig (water) drinken. Door ijzergebrek, tenminste, dat vermoed ik, wat ik heb op die momenten ook last van duizeligheid/flauwtes bij het snel overeind komen. Door foute shampoo. Door 1 bepaald type shampoo langere tijd te gebruiken. Door - ik noem het - rui, enkele weken in het najaar. En dan heb ik eens in ongeveer 10 jaar 1 tot 2 maanden extreme haaruitval waarna er elke keer iets minder haar terugkomt. Ach ja, het hoort gewoon ook bij het ouder worden. Alles gaat achteruit, dus ook de conditie van het haar.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3318932
Oli heeft ook erge haaruitval, niet rui maar goede dekharen, denk toch stress. Oja ging over mensen :biggrin2:

ik denk dat het beter is minder wassen, maar net zoals velen hier, gruwel ik van vet haar. Ik durf mezelf niet te bewegen dan bijna, als mijn haar beweegt, voel ik me vies, hetzelfde wind door ietwat vettig haar. Ik krijg er echt de kriebels en gruwels van. Daarnaast sport ik vaak iedere dag, met zweten, ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen zonder haar wassen.

Oja het vettiger zijn hier is ook heel duidelijk hormooncyclus gerelateerd
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3318969
TomsBorders schreef:het klinkt een beetje alsof jullie gewoon niet moeten zeuren en moeten kiezen tussen a of b haha!
Jij mist zeker het 2e X chromosoom? :P ;D
Door Barfy
#3318999
Zelf mijn hele leven al behept met een zielig bosje, waar na jaren Essure (sterilisatiemethode die toch niet zo goed was getest voordat het werd goedgekeurd naar later bleek) en narcose van de operatie om de Essure weer te verwijderen nog maar bar weinig van over was. Ik had geen hoop en geduld meer om te wachten tot mijn zielige sliertjes ooit nog eens zouden veranderen in een volle bos (slik al tijden extra ijzer en vitB12 smelttabletten) en heb daarom onlangs gekozen voor een haarwerk.
Dat had ik veel eerder moeten doen, ik heb een "kapje" met haar eraan die ik op mijn hoofd zet en aan mijn eigen haar vastzet met clips. Nu eindelijk weer een volle bos, waar ik een dikke staart en vlecht mee kan maken en ik kan weer wapperen met mijn haar ;). Het is wel een prijzige oplossing en ik hoop dat het haarwerk langer dan het verwachte jaar mee zal gaan, maar voor mij is het elke euro waard.
Dit is een andere tip dan de voorgaande, maar misschien ook het overwegen waard.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3319063
Niet alles gelezen(sorry), maar zou het stress kunnen zijn?
Vaker bij mensen gezien dat ze enorme haaruitval hebben, van alles gaan slikken, en dan later valt het muntje, worden overspannen/depressief.
Hoop dat het bij jou "gewoon" de fijne overgang is ::)
Door Lizzy
#3320504
Bedankt allemaal voor jullie reacties :-* !

In de tussentijd ben ik weer zuivel en eieren gaan eten (ik voelde me niet goed - moet beter gaan kijken hoe ik dat moet vervangen zonder alleen nog maar bonen te kunnen eten want die kwamen echt mijn neusgaten uit), slik ik de haar & nagel pillen van de Kruidvat, slik ik ook kelp (!!) en was ik mijn haar met Dr. Organics kokos (die is mild zeg! Heerlijk!) en ik moet zeggen: het is een klein beetje minder geworden. Waar het nou aan ligt weet natuurlijk niemand....
Door eelke
#3320505
Ja die dr Organic is wel fijn hé? Ik ben er wel tevreden over, ik merk dat het minder uitdroogt waardoor mn hoofdhuid een stuk relaxter reageert en dus langer schoon blijft.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door