Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Supermax
#331460
Hallo,
1 van mijn poezen heeft het onderste randje (dus net boven de kiezen) van het tandvlees wat rood. Ze heeft geen tandsteen, dus dat is het niet, volgens mij. De oude kat (van 15 en een half) heeft alweer
tandsteen :(. De andere jonge poes heeft een klein beetje tandsteen op de achterste kiezen.
Ze krijgen alledrie CB te vreten, af en toe een stukje kippelever ofzo. Verder krijgen ze als tussendoortje van die snoepjes die goed tegen tandsteen zouden zijn.....
Weet iemand nog iets anders wat ik eraan kan doen???
Echt knagen doen ze dus niet, dus een botje geven schiet niet op :(.
Groetjes,
Mieke
Door Supermax
#331511
Tja, die grote stukken vlees zijn nu juist het probleem :(.
Die oude vreet nog wel stukjes kippelever en kipfilet. De poes met een beetje tandsteen wil het ook wel proberen. Maar die poes met de rode randjes weigert dat dus pertinent he..... Die vreet alleen kippelever als het fijngemalen is anders mot ze het niet ::).
En die snoepjes..... ze vinden ze nogal lekker en ik zou niet weten wat ik ze anders als snoepje zou kunnen geven...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#331539
Supermax schreef: Tja, die grote stukken vlees zijn nu juist het probleem :(.
Die oude vreet nog wel stukjes kippelever en kipfilet. De poes met een beetje tandsteen wil het ook wel proberen. Maar die poes met de rode randjes weigert dat dus pertinent he..... Die vreet alleen kippelever als het fijngemalen is anders mot ze het niet ::).
En die snoepjes..... ze vinden ze nogal lekker en ik zou niet weten wat ik ze anders als snoepje zou kunnen geven...
waarom wil je ze een snoepje geven dan?

(hier hebben de katten nog nooit een snoepje gehad)


Heb je al eens ééndagskuikens geprobeerd?
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 06 jun 2005, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Supermax
#331540
Tja, waarom wil ik ze een snoepje geven..... Omdat ze dat ook kregen toen ze nog op brokjes stonden? Dus uit gewoonte :-[ .
Hmm, eendagskuikens, de poezels gaan nog niet naar buiten en om nou zoiets binnen tegeven, vind ik niet zo lekker :(.
Dus misschien na mijn vakantie als het dan mooier weer is kunnen ze naar buiten en dan ga ik dat eens proberen....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#331553
Supermax schreef: Tja, waarom wil ik ze een snoepje geven..... Omdat ze dat ook kregen toen ze nog op brokjes stonden? Dus uit gewoonte :-[ .
Hmm, eendagskuikens, de poezels gaan nog niet naar buiten en om nou zoiets binnen tegeven, vind ik niet zo lekker :(.
Dus misschien na mijn vakantie als het dan mooier weer is kunnen ze naar buiten en dan ga ik dat eens proberen....
Als ze nog nooit ééndagskuikens hebben gegeten kun je ze eerst gekookt geven zodat ze het herkennen als eten, en dan elke ker iets minder koken totdat je ze rauw kunt geven.
Door Supermax
#331744
Hart heb ik nog niet geprobeerd, dat kan ik nog wel in de supermarkt halen. Mochten ze dat niet lusten dan vreet de hond het wel (hoop ik).
Uh, kuikens koken??? Ik vind ze al vies zo dood met die plakveertjes enzo en dan moet ik ze ook nog eens in een pan met water gaan koken :o.... Ik doe een hoop maar dit klinkt wel erg smerig...
Als ik het ga doen dan maar zonder koken, mogen ze zelf uitmaken wat ze ermee gaan doen buiten ;)
Door Kefraya
#331793
Supermax schreef: Hart heb ik nog niet geprobeerd, dat kan ik nog wel in de supermarkt halen. Mochten ze dat niet lusten dan vreet de hond het wel (hoop ik).
Uh, kuikens koken??? Ik vind ze al vies zo dood met die plakveertjes enzo en dan moet ik ze ook nog eens in een pan met water gaan koken :o.... Ik doe een hoop maar dit klinkt wel erg smerig...
Als ik het ga doen dan maar zonder koken, mogen ze zelf uitmaken wat ze ermee gaan doen buiten ;)
Je kunt ook in de supermarkt kippehartjes of -maagjes kopen, kunnen ze ook lekker op kauwen. Die kun je ook makkelijk per stuk of per twee invriezen en af en toe tussendoor geven als traktatie.
Ik vind eendagskuikens ook niks hoor, en mijn katten trouwens ook niet
:-X
Gebruikersavatar
Door sylvia
#331832
Kefraya schreef: Je kunt ook in de supermarkt kippehartjes of -maagjes kopen, kunnen ze ook lekker op kauwen. Die kun je ook makkelijk per stuk of per twee invriezen en af en toe tussendoor geven als traktatie.
Ik vind eendagskuikens ook niks hoor, en mijn katten trouwens ook niet
:-X
Rare katten heb jij dan ;D
Misschien vinden ze het niks omdat jij ze niks vind, als je ze namelijk gekookt geeft heb ik nog geen kat gezien die ze niet lust
Door Kefraya
#332572
sylvia schreef: Rare katten heb jij dan ;D
Misschien vinden ze het niks omdat jij ze niks vind, als je ze namelijk gekookt geeft heb ik nog geen kat gezien die ze niet lust
Misschien dat Kefraya ze nu wel lust, nu ze haar eerste vogel ook opgesmikkeld heeft ;)
Ik ben vooral tegen kuikens omdat ik begrijp dat het allemaal niet zo diervriendelijk is wat er gebeurt, en als ik dan van jou lees dat er af en toe nog levende kuikens uit zo'n zak komen, dan onderstreept dat het alleen maar
:-X
Bovendien ben ik aan het overwegen om kipjes te nemen, dan kan ik toch geen kuikens meer voeren 8)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#332581
Kefraya schreef: Misschien dat Kefraya ze nu wel lust, nu ze haar eerste vogel ook opgesmikkeld heeft ;)
Ik ben vooral tegen kuikens omdat ik begrijp dat het allemaal niet zo diervriendelijk is wat er gebeurt, en als ik dan van jou lees dat er af en toe nog levende kuikens uit zo'n zak komen, dan onderstreept dat het alleen maar
:-X
Bovendien ben ik aan het overwegen om kipjes te nemen, dan kan ik toch geen kuikens meer voeren 8)
Het nekken van kuikens is inderdaad neit echt fijn voor de kuikens, maar of jouw kat ze opeet of niet veranderd daar niets aan, ze worden namelijk niet genekt om aan jouw kat te voeren maar omdat ze niets aan de hanen hebben dus die worden na het uitkomen de nek om gedraaid, dan kan jouw kat er beter van eten dan dat ze op de afvalberg verdwijnen denk ik dan, dan hebben ze tenminste nog een doel gediend.
Door Kefraya
#332584
sylvia schreef: Het nekken van kuikens is inderdaad neit echt fijn voor de kuikens, maar of jouw kat ze opeet of niet veranderd daar niets aan, ze worden namelijk niet genekt om aan jouw kat te voeren maar omdat ze niets aan de hanen hebben dus die worden na het uitkomen de nek om gedraaid, dan kan jouw kat er beter van eten dan dat ze op de afvalberg verdwijnen denk ik dan, dan hebben ze tenminste nog een doel gediend.
Daar ben ik het voor een groot deel mee eens, het is inderdaad verschrikkelijk zonde dat ze eigenlijk gewoon weggegooid worden. Maar volgens mijn da duurt het vergassen relatief lang, omdat ze met veel beestjes in een een kleine ton zitten en er vaak uit zuinigheid niet genoeg gas ingespoten wordt. Ik eet alleen biologisch vlees omdat ik veel moeite heb met de bio-industrie en mijn katten krijgen daarom ook Bandit. Daar passen eendagskuikens dus ook niet in. Ik ga ook geen vlees uit de bio-industrie eten omdat het dier nu eenmaal al dood is.
En los van al deze hoogdravende idealen ben ik ook gewoon een hele erge muts hoor, die helemaal wegsmelt van zo'n geel donsje en heel erg moest slikken toen ik ze de eerste keer ging voeren :-X
Gebruikersavatar
Door sylvia
#332603
En los van al deze hoogdravende idealen ben ik ook gewoon een hele erge muts hoor, die helemaal wegsmelt van zo'n geel donsje en heel erg moest slikken toen ik ze de eerste keer ging voeren
Mijn broer en ik zijn vroeger heel erg lang boos geweest op mijn moeder dat ze die arme kuikens kocht om aan de katten te geven. Nu zie ik het gewoon als voer.
Door Francisca
#332820
Ik ben het met Sylvia eens hoor, ik heb er geen moeite mee om mijn katten (en hond) 1dagskuikens te geven. Dat heeft meer nut dan dat ze op de afvalberg verdwijnen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door