Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Sandhi
#3316140
Nelleke43 schreef:Sandhi. Als je wat over hebt wil ik graag in aanmerking komen. Waterkefir gaat hier prima en de melkvariant smaakte ook al lekker. (Jumbo)
Ik kan je wel wat opsturen Nelleke. Stuur je je adres even in een PB?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3316142
Kuikuhnek schreef:Ik heb ook nog steeds interesse indien iemand over heeft. Dank alvast.
Volgens mij ben jij al een tijdje aan het wachten. Als ik deze week nog even door spaar, heb ik begin volgende week wel genoeg om wat op te sturen. Pb je adres maar even.
Door tt-tjes
#3316173
eelke schreef:Jippie, ik vond een plastic zeef bij een kookwinkel! En ook meteen een weckpot gekocht. Nu nog melk, en dan ben ik geloof ik klaar om de kefir in ontvangst te nemen?

Morgenochtend mezelf nog maar eens wat beter inlezen.
Ik zet de blommen in een laagje melk. Ff voorzichtig met de pot schudden en zet hem in een keukenkastje.
De volgende dag (24 uur) schenk ik het door het zeef in een glazen kan met plastic deksel en die gaat in de koelkast.
Nieuwe portie melk er op en zo door.
Met een redelijke portie melk lijkt het karnemelk, met wat minder lijkt het yoghurt.
#3316251
Doranto schreef:Volgens mij ben jij al een tijdje aan het wachten. Als ik deze week nog even door spaar, heb ik begin volgende week wel genoeg om wat op te sturen. Pb je adres maar even.
Spaar jij dan maar door voor de volgende liefhebber. Super bedankt. :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door