Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3315416
Kuikuhnek schreef:Ik heb eventueel ook wel interesse mocht iemand over hebben.
Ik lees er goeie dingen over.
Hoe groot moet die wekpot zijn?

Ik heb een weckpot van 1 liter bij de xenos gehaald.
Maak nu het recept van Suzanne 1 met 500 ml .
Ben heel benieuwd hoe het gaat smaken.
#3315418
eelke schreef:Ik heb eigenlijk ook wel interesse in melkkefir... toch eens eea over gelezen. Dus als iemand wat over heeft, ik hou me aanbevolen :)
Eelke jij was de eerste die na tt-tjee vroeg om de kefir roosjes. Ik kan maandag opsturen als je wil, das handiger dan dat ik ze zaterdag oo de post doe, zijn ze zo lang onderweg.
Als je ze wil, wil je me dan een pb doen met je adres? Zorg ik dat het maandag jouw kant op komt.
Door eelke
#3315422
constance.blokzijl schreef:Eelke jij was de eerste die na tt-tjee vroeg om de kefir roosjes. Ik kan maandag opsturen als je wil, das handiger dan dat ik ze zaterdag oo de post doe, zijn ze zo lang onderweg.
Als je ze wil, wil je me dan een pb doen met je adres? Zorg ik dat het maandag jouw kant op komt.
Graag! Ik stuur je zo een pb.
Door eelke
#3315424
tt-tjes schreef:Ah. Dan heb je ze sneller Eelke. Die van mij zijn nog niet zover.
Ja :) die van jou vinden dan ook vast een goed plekje, want er is genoeg animo zo te zien. Toch bedankt!
#3315475
Nelleke43 schreef:Ik heb een weckpot van 1 liter bij de xenos gehaald.
Maak nu het recept van Suzanne 1 met 500 ml .
Ben heel benieuwd hoe het gaat smaken.
Goeie tip!
Ga ik binnenkort ook even Xenossen :biggrin2:
#3315776
Inmiddels de tweede lading bijna klaar. De eerste liter is bijna op. Echt heel lekker. Vandaag komt dochter met kinderen proeven. Ben benieuwd hoe ze het vinden. Hoeveel liters hebben jullie in de koelkast staan?
#3315867
Nelleke43 schreef:Inmiddels de tweede lading bijna klaar. De eerste liter is bijna op. Echt heel lekker. Vandaag komt dochter met kinderen proeven. Ben benieuwd hoe ze het vinden. Hoeveel liters hebben jullie in de koelkast staan?
Hier 200ml.
Ivm darmproblemen moet ik heel erg langzaam opbouwen. Ik zit nu op een eetlepel per dag maar ben begonnen met een theelepeltje per dag. Mijn dochtertje mag niet ook ivm histamine intolerantie en darmproblemen en vriendlief vindt het niet wat. Dus 200ml krijg ik nog niet eens op in die 2 dagen
Door eelke
#3316111
Jippie, ik vond een plastic zeef bij een kookwinkel! En ook meteen een weckpot gekocht. Nu nog melk, en dan ben ik geloof ik klaar om de kefir in ontvangst te nemen?

Morgenochtend mezelf nog maar eens wat beter inlezen.
#3316112
Ben benieuwd naar melkkefir. Lijkt mij lekker. Vorige wek bij Jumbo een pakje gekocht. Smaakte goed.
Ik vond bij Xenos een heel scala met weckpotten. Kleine en grote. Maar de kunststof zef heb ik ook bij een kookwinkel gekocht. Succes met de eerste lading.
#3316113
Sandhi schreef:Ik heb ook weer melkkefir over. Naar wie kan ik wat opsturen?
Sandhi. Als je wat over hebt wil ik graag in aanmerking komen. Waterkefir gaat hier prima en de melkvariant smaakte ook al lekker. (Jumbo)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door