Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3314956
Ik hou me ook aanbevolen :)
Ik heb een halve liter gekocht in de supermarkt en vond het erg lekker...
Mijn vader maakte het vroeger maar dat was zo zuur dat je schoenzolen ervan kromtrokken, dus eerst dacht ik 'daar ga ik mooi niet aan beginnen'.
Maar na wat lezen over darmflora en zo wil ik het toch proberen :D
Door tt-tjes
#3315299
Ik heb er geen meer nodig. Nadat de eerste roosjes uit de diepvries het niet overleefd hadden, vond ik nog een klein zakje en heb die weer opgestart. Deze zijn wel aangeslagen en doen het heel erg goed. Ik heb nu weer iedere dag een halve liter kefir. Hondjes en ik zijn er blij mee. Als ik er wat over heb zal ik het in de Bar zetten zodat misschien iemand anders er blij mee is.
#3315340
tt-tjes schreef:Ik heb er geen meer nodig. Nadat de eerste roosjes uit de diepvries het niet overleefd hadden, vond ik nog een klein zakje en heb die weer opgestart. Deze zijn wel aangeslagen en doen het heel erg goed. Ik heb nu weer iedere dag een halve liter kefir. Hondjes en ik zijn er blij mee. Als ik er wat over heb zal ik het in de Bar zetten zodat misschien iemand anders er blij mee is.
Graag :thumbup:
Door eelke
#3315344
tt-tjes schreef:Idd een plastic vergiet. Ik heb ze zien staan op een site voor kefir. In de winkel zijn ze bijna niet meer te vinden.

Zal ik een brul geven als mijn bloemetjes genoeg jonkies hebben?
Nou graag! Uiteraard betaal ik je de verzendkosten dan hé.

Goed, een zeef... kan ik ook doek gebruiken? Dat heb ik nog wel tussen mijn brouwspullen zitten...
#3315350
eelke schreef:Nou graag! Uiteraard betaal ik je de verzendkosten dan hé.

Goed, een zeef... kan ik ook doek gebruiken? Dat heb ik nog wel tussen mijn brouwspullen zitten...
Doek zou ik niet snel doen, zo filter je er teveel uit. Dan houd je alleen het vocht over en ligt de rest in de doek. Beet je zoals je hangop maakt, maar dat wil je dus niet.
Fijnmazige plastic zeef werkt het beste. Ik heb me ook rot gezocht, toentertijd. Vond er een in de plaatselijke huishoudwinkel. Succes!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door