Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3313767
eelke schreef:Zet jij elke dag je vaatwasser aan?

Want dan nog ben je maar 91 cent per week kwijt, da's 3,90 per maand... daar zou ik niet op gaan besparen als je dan perfect schone vaat hebt en anders niet, eigenlijk....
Yup, wij hebben elke dag een volle vaatwasser. Snap soms ook niet hoe ik het voor elkaar krijg :biggrin2:

Ja, je zou denken "wat is nou 4 euro per maand" he, als je daarvoor dan wel een frisse machine en een schone vaat hebt. Iedere keer die machine -tig keer laten draaien met HG kost ook een vermogen :-\
#3313792
Ik betaal 7,50 voor een bus poeder van Sun (AH). Daar draai ik 180 keer de vaat mee (ik gebruik de helft van de voorgeschreven dosering, 15 gram ipv 30 gram). Dat kost per vaat dus ietsje meer dan 0,04 cent.
Sinds ik de machine in gebruik heb (november verleden jaar) heb ik, even uitgerekend, ongeveer 1,2 liter glansmiddel verbruikt. Een 3/4 literfles kost bij de AH 2,95. Dat komt neer op 3,95. Dus in 10 maanden heb ik voor 4,75 aan glansmiddel verbruikt; dan kostte me dat per vaat nog geen 2 cent (daarbij heb ik de vakantie ingecalculeerd).
Zout is helemaal verwaarloosbaar.
Totaal dus nog geen 6 cent per vaat. Dat kost me per maand dan 31x ,06 = 1,86 (hij draait 1x per dag, voor 2 personen en 2 honden).
De vaat is schoon, droog, de machine is schoon en ruikt niet, het filter is absoluut niet vet.
Dus ik kan dat niet duurder noemen dan de goedkope blokjes. :???:
#3313796
Lizzy schreef:Yup, wij hebben elke dag een volle vaatwasser. Snap soms ook niet hoe ik het voor elkaar krijg :biggrin2:

Ja, je zou denken "wat is nou 4 euro per maand" he, als je daarvoor dan wel een frisse machine en een schone vaat hebt. Iedere keer die machine -tig keer laten draaien met HG kost ook een vermogen :-\
Breek/snij je het blokje al doormidden? Zoniet dan zou je dat nog kunnen proberen, of je met een half blokje hetzelfde resultaat kan behalen. Dat scheelt dan ook weer in de kosten :)

Verder geen tip qua welk merk blokjes. Onze vaatwasser is een jaar of 2 kapot gegaan en sindsdien wassen wij af. (Ik gebruikte de blokjes van de lidl) De vaatwasser ging hier 1 maal per week aan. Alleen de pannen deed ik na het koken even afwassen verder genoeg borden/bestek/glazen om het een week mee uit te houden. Ik vond het dus onzin een nieuwe vaatwasser te kopen gezien het kleine beetje afwas hier aan het eind van de dag staat.
#3313807
Ik gebruikte altijd losse poeder, glansmiddel en zout. Alles van Sun behalve het zout.
Mijn vaatwasser is niet vet of vettig.
Helaas moest ik noodgedwongen over op blokjes (ik krijg de dop onmogelijk meer open waar het zout in moet en zonder zout is de vaat niet echt lekker) en die gebruik ik van Finish.
Ook hiermee is de vaat schoon en ook de vaatwasser is schoon.
Hier staat dag ding iedere dag aan (gezin van gemiddeld 5 personen, dan lukt dat wel ;-) )
Moet eerlijk zeggen dat ik ooit overstag ben gegaan voor goedkopere merken maar ik vond of het luchtje echt niet lekker of de boel niet schoon. Voor deze tabletten betaal ik 12 cent per blokje.
#3313808
Ik gebruikte altijd losse poeder, glansmiddel en zout. Alles van Sun behalve het zout.
Mijn vaatwasser is niet vet of vettig.
Helaas moest ik noodgedwongen over op blokjes (ik krijg de dop onmogelijk meer open waar het zout in moet en zonder zout is de vaat niet echt lekker) en die gebruik ik van Finish.
Ook hiermee is de vaat schoon en ook de vaatwasser is schoon.
Hier staat dag ding iedere dag aan (gezin van gemiddeld 5 personen, dan lukt dat wel ;-) )
Moet eerlijk zeggen dat ik ooit overstag ben gegaan voor goedkopere merken maar ik vond of het luchtje echt niet lekker of de boel niet schoon. Voor deze tabletten betaal ik 12 cent per blokje.
#3313843
Jaren die van lidl gebruikt.
Altijd schone vaat nog als ik een half blokje gebruikte.
Ik vind ze niet zo goed meer ook niet bij een heel blokje.
Een grijse waas op de glazen.
Nu gebruik ik Dreft all in one en een mooie glanzende vaat.
Heb ik geen glazen dan gebruik ik die van lidl.
Ze moeten natuurlijk opgemaakt worden.
Mijn vaatwasser is een siemens en 4 jaar oud.
#3313908
Hier een Miele van 17 jaar oud, die het nog prima doet. *knock on wood*
Sinds de installatie van de waterontharder gebruiken we weer los poeder, omdat je veel minder nodig hebt. Die van Sun. Zout hoef ik niet meer toe te voegen, glansspoel doe ik nog wel.
Ik maak het filter sowieso regelmatig schoon, de ene keer is het vetter dan de andere keer. En ik draai eens in de zoveel tijd een reinigingsbeurt met vaatwasser reiniger van de Lidl.
#3314962
Lizzy schreef:Ja, wij hebben dus de best geteste altijd gebruikt en daarvan wordt de machine echt baggertje-vies-goor-vet :-\
Wij gebruiken een halfje van de best-geteste maar ik moet zeggen dat ik wel veel voorsop in de gootsteen. Omdat ik een :censored2: hekel heb aan aangekoekte meuk.
Dus sowieso gaat alles even onder water en soms door een sopje, ook omdat 'ie hier om de dag draait.
Ik kan me niet voorstellen dat dat in een test ook gebeurt dus ik snap het dan ook niet helemaal :confused1:
#3314966
Lizzy schreef:
Ja, wij hebben dus de best geteste altijd gebruikt en daarvan wordt de machine echt baggertje-vies-goor-vet :-\
Hier ook al jaren de tabletten van de Lidl en een vaatwasser van 17 jaar jong en nooit geen problemen met vieze vaat of machine.
Wel wordt alles ff snel afgespoeld, omdat hij hier niet dagelijks draait.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door