Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sander
#32657
Ik heb vandaag op de markt wat vis voor de hondjes gekocht. Ik heb (rode) poon (heel) en afval van wijting (koppen en ingewanden). De wijting was gratis en is afkomstig van vissen die vandaag zijn schoongemaakt. Kan ik dit gewoon geven? Kun je dit invriezen?
Ik heb ze tot nu toe nooit vis gegeven en wil dus even zeker weten dat het goed is.
Door DimmChaya
#32665
Hoi Sander

Je kunt die vis gewoon geven kijk wel even naar de rode poon hier zitten de vinnen zijn erg scherp misschien kun je deze verwijderen ;D

veel succses groetjes

naamgenoot ;D ;D
Door Sander
#32684
Hmmm, ik heb ze daarstraks allebei een wijtingkop gegeven, maar naar een uur gaven ze beide wat stukjes op. Ik geloof dat ik ze beter niet op nuchtere maag kan geven (ze hadden zo'n 20 uur niets gegeten). Volgende keer dan maar na een maaltijd.

De vinnen van de rode poon zien er inderdaad wel erg hard uit, dus misschien dat ik die maar verwijder.
Door Lizzy
#32697
Hoi Sander, buiten makreel en haring en sardien en ansjovis maal ik alle andere vissen door de gehaktmolen. Ook wijting en andere vissen. Gewoon, omdat ik het eng vind.... Maar goed, volgende keer ga ik wijting ook ongemalen geven, hoewel ik van plan was om deze eerst nog in stukken te knippen. Misschien moet ook vis eerst even wennen...? Ik zou dus op nuchtere maag best vis durven geven, maar dan nog steeds gemalen.

Groetjes, Lizzy
Door sylvia
#32847
ben ik een muts dan,als ze hier vis krijgen is het een filet (haring) of verse koolvis of wijting ,koppen eten ze zoiezo al niet ,en ik heb de vriezer vol met zalmmoten,en die eet kleintje samen met de hondjes en de kat op.
Door Ink
#32857
Misschien wel een beetje mutsig ja.
Hier complete vissen. Op dit moment rode poon, schelvis, ansjovis, panharing, sardien en makreel.
Niet malen, niet fileren, niet niks. Een hond die een bot kan wegwerken weet toch ook wel weg met een ponenvinnetje? De koppen gaan als eerste naar binnen.
Trouwens steeds minder blikjes voor Sam en Moos. Het blijft toch bewerkt spul en als je naar de kiloprijs kijkt dan is het eigenlijk nog hartstikke duur ook.
Dus ..... zo veel mogelijk rauw en vers.
Door Sander
#32863
Vandaag hebben ze de poon gehad. Ik heb de vinnen toch maar verwijderd en de vis verder in stukken gesneden. Later als ze er aan gewend zijn ga ik vis waarschijnlijk wel in z'n geheel geven, maar nu doe ik nog even voorzichtig aan.
Door sylvia
#32867
het enige dat die van mij met zo'n grote dooie hele vis doen is.......er mee rondlopen ;D eten ho maar,daarintegen gaat een harinkie er in als biefstuk zonder uitjes natuurlijk ;D
Door Angelique
#32974
Rauwe vis (exc. zoute haring) gaat er hier alleen gemalen door. Ik vind zelf ook de graten erg hard en vooralsnog wordt het niet herkend als eten als ik de vis aan één stuk geef.

Gerookt mag het allemaal wel wat groter zijn, maar dat zijn dan ook filets. ::)
Door ziggy
#33004
hier wordt de vis rauw gegeten. :) Grootste stuk ooit was 1 kabeljauwkop van 3(drie) kilogram. ;D Was er wel een hele tijd zoet mee.
Groet,
Vic.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#33013
Hier eet het geboefte ook gewoon hele rauwe vissen: wijting, bakharing etc. Ze krijgen ook wel vissenkoppen die ik op de markt krijg.
Dat heeft nog nooit problemen gegeven.
Wel een keer problemen gehad met van die platte vissen. Ze eten hier graag van de grond, dus die beesten werden vanuit de bak waarin ze werden opgediend gelijk op de vloer gekieperd. Kregen ze ze niet meer opgeraapt. ;D
Die geef ik dus niet meer.

Sonja
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#33065
vorige week heeft Bas twee hele forellen gehad. Ik heb ze wel voor de zekerheid en stukken gesneden en de vinnen eraf gehaald. De koppen had ik er eigenlijk bij willen doen maar aangezien ik eigenlijk schrok van de hardheid van die dingen en dan die tandjes :-[, heb ik die toch maar weggegooid. Misschien dat ik een volgende keer wat heldhaftiger ben en dat ie dan de kop ook gewoon erbij krijgt. Hij heeft de bak nog 3x na staan likken dus een visje op zijn tijd vind Bas echt geweldig.
Door Wil
#33074
Hier eten de dames ook wijting, kleine! makrelen (Missy vindt ze niet zo lekker), sardientjes en soms een zalmkop van de markt. Soms zeebaars :-[ (als steve is wezen vissen) of van die vissen die als je ze bovenhaalt niet meer terug in het water kunnen omdat ze dan doodgaan. Voor ons zijn ze niet echt eetbaar maar de meiden vinden ze wel lekker. Alleen platvis geef ik ook niet. Vind ik eng. Die graten lijken veel harder en groter dan bij andere vissen.

Wil
Door ine
#33251
Ben blij, dat ik dit allemaal nog even lees, want ik heb hier 8 forellen liggen, die niet meer ingevroren kunnen worden!
De honden gaan zo de tuin in en krijgen allemaal een forel, heel!
Van 3 honden weet ik, dat ze het direct eten. 2 zijn wat mutshonden, die denken, dat eerst het velletje eraf moet! ;)
Laatst gewijzigd door ine op ma 22 dec 2003, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door