Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door natali
#329428
Ik las op een engelse site dat groente en fruit helemaal niet goed voor de hond is alleen rauw vlees en botten, klopt dit? ???
Door Laura2004
#329431
Ik geef mijn honden rauwe gepureerde groentes en volgens mij kunnen ze hier goed tegen. En af en toe krijgen mijn honden een stukje fruit en dat vinden ze heerlijk en het lijkt mij absoluut niet slecht. Stond er ook waarom het niet goed is?
Door 202spots
#329446
natali schreef: Ik las op een engelse site dat groente en fruit helemaal niet goed voor de hond is alleen rauw vlees en botten, klopt dit? ???
Welke site was dat natali?
Kan je de link misschien geven?
Tx
Door 202spots
#329482
natali schreef: Ik las op een engelse site dat groente en fruit helemaal niet goed voor de hond is alleen rauw vlees en botten, klopt dit? ???
Het enige wat ik heb kunnen vinden is:
http://www.rawlearning.com/rawfaq.html
"Please note: dogs are carnivores - they do not need either fruit or vegetables. "

Wat dus alleen maar zegd dat ze geen fruit of groentes nodig hebben.
En niet zolas jij schrijft "dat 't helemaal niet goed is".
Deze RawList is een van de weinige die het nut van groentes en fruit niet in ziet en gaan daar dus van uit.
ER zijn genoeg barfers op deze list die ook geen groentes of fruit geven,er staat nergen dat het MOET,maar er staat ook nergens dat het helemaal fout is om 't WEL te geven.
Ik persoonlijk geef dus WEL groentes en fruit,en waarschijnlijk MEER als de doorsnee barfer,(gewoon omdat het voor Dalmatians goed is ivm met de purines)

Dus het is de keus van de eigenaar om te besluiten,maar het is dus onzin om te zeggen dat het niet goed is.
Door Doedels
#329484
202spots schreef: "Please note: dogs are carnivores - they do not need either fruit or vegetables. "
;D Mijn barfmonster heeft zojuist meloen van tafel gejat. Ik kon nog net een beetje voor mezelf redden. Maar hij heeft het artikel dan ook niet gelezen ;)
Door 202spots
#329485
Doedels schreef: ;D Mijn barfmonster heeft zojuist meloen van tafel gejat. Ik kon nog net een beetje voor mezelf redden. Maar hij heeft het artikel dan ook niet gelezen ;)
Ach,dat had ie dan gewoon nodig toch? ;)
Door natali
#329499
Hier het stuk: How about pre-packaged raw foods? Pre-packed raw foods are entering the market in a big way. However, for the most part, they are inappropriate food stuffs. Here's just some of the problems with them:

Different standards for packaging dog food than for packaging human foods
You don't know how much of different foods are in your pack (unless you are sent an entire carcass)
5-10 times more expensive than buying directly from your butcher
Usually, they are ground food - which is not species appropriate - both dogs and cats need whole raw meaty bones and/or carcasses
Contain unnecessary supplements
Contain fruit and vegetables - which are just not appropriate for dogs or cats. tot hier het hele stuk en de laatste zin betekent toch dat groente en fruit niet geschikt is voor honden? (mijn engels is niet denderend dus ik kan het verkeerd lezen ::))
Door Lizzy
#329508
Ja, dit is duidelijk een aanhanger van de "rawfeeding email group". En tja, de een zegt dat een hond wel groente nodig heeft (fruit is geen noodzaak) en de ander zegt van niet. Ik ken honden die het prima doen op een dieet van alleen rauw vlees, botten, orgaanvlees, eieren. Mijn honden doet het veel beter wanneer ik aan dit dieet ook rauwe/gepureerde groentes toe voeg. Ik voer dus wel groentes. Overigens hebben we deze discussie "wel of geen groente" al veel vaker gevoerd op Barfplaats. Ik zal eens kijken of ik die discussie kan vinden!
Door 202spots
#329739
natali schreef: Contain fruit and vegetables - which are just not appropriate for dogs or cats. tot hier het hele stuk en de laatste zin betekent toch dat groente en fruit niet geschikt is voor honden? (mijn engels is niet denderend dus ik kan het verkeerd lezen ::))
appropriate=in Nederlands:
betamelijk, gepast, geschikt, passend, toepasselijk..

Dus volgens dit bericht betekent het idd zoals je zelf vertaald "niet geschikt is"...of niet toepasselijk...of niet op z'n plaats...of gewoon niet nodig...of ga zo maar door.
Dat is toch effe anders dan zoals je in je eerste bericht schreef "groente en fruit helemaal niet goed voor de hond".
Nogmaals....niet iedereen is het hier mee eens,dus gewoon aan de eigenaar overlaten om te besluiten wat die er zelf van vind.
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 03 jun 2005, 00:50, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door