Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3297283
Ik had een topic in de Bar geopend maar denk dat het meer hier thuis hoort!

Vanmorgen nog normaal gepoept en later tijdens de wandeling steeds aandrang zonder ontlasting. Bij thuiskomst 2x water gespuugt dus toch maar even de da gebeld. Die zei dat we nog even konden afwachten omdat ze 's morgens wel gewonen ontlasting had gehad. Vanmiddag leek het beter te gaan maar toen we na het koken terug in de woonkamer kwamen lag er een plas gal met een pluk gras erin. Daarna heeft ze een tijd op de bank geslapen maar net weer 2x buiten in het gras gespuugd. Ze heeft ook nog steeds aandrang… Ze wilde niets eten maar heeft wel wat gedronken.

VL slaapt vanacht op de bank en maakt morgenochtend gelijk een afspraak bij de da. Bah onze vrolijke renren ziek en tammig :-\

Update van vandaag:
Mijn vriend is vanmorgen met haar bi de da geweest en er zitten botsplinters klein dat kon ze zo voelen en kon er ook wat uithalen. Nu krijgen ze altijd kvv maar kat Sam laat nog wel eens een stukje bot liggen wat 1 van de 3 dan oppeuzelt. Dat zijn altijd maar kleine stukjes van iets wat geschikt is voor katten. Sam heeft nu een fazantboutje gehad en wij denken dat het hier een stukje bot van is of ze moet buiten iets gevonden hebben watwij niet hebben gezien. Ze krijgt al haar hele leven vers en heeft ook een aantal jaar barf gekregen zonder enig probleem dus het verbaasd me wel :-\

Ze heeft antibiotica en een pijnstiller voor de darmen gekregen (darmwand is beschadigd), een klisma en een soort van glijmiddel. Helaas hielp dat niet dus mijn vriend heeft vanmiddag nog even gebeld, nog een klisma gegeven maar er komt nog steeds niets uit. Ze heeft wat gegeten en ligt al wel uren rustig te slapen op de bank ga haar zo nog even uitlaten en kijken of er wat gebeurt en anders moeten we morgenochtend langskomen dan gaat ze onder narcose en word het verwijderd. Zal een nieuw topic starten in Medisch hoort daar meer thuis als in de bar :-\
Laatst gewijzigd door El_Kato op di 20 jun 2017, 19:37, 4 keer totaal gewijzigd.
#3297303
Hmmm ik heb haar vandaag niet zien drinken maar ben bijna niet thuis geweest. Mijn vriend is er nu niet maar hij zei wel dat ze wat gegeten heeft, een klein beetje met wat groente erbij. Parafine klinkt wel bekend kan het morgen nog laten voorstellen aan de da ben er zelf dan weer niet bij ivm werk maar ben ook wat bang voor beschadiging aan de darm. Verstopping kan dacht ik vrij snel ernstige schade geven :-\
#3297317
Net een rondje gelopen en ze heeft niet gepoept maar had ook geen aandrang denk dat dit dan een goed teken is? Ze heeft veel gesnuffeld en meerdere plasjes gedaan dus verder normaal gedrag hoewel nog wel iets tammig lijkt maar wel alert op wat er om haar heen gebeurde. Vriend verteld net dat ze meerdere keren gedronken heeft en dat de da heeft gezegt dat we 24 a 48 uur kunnen afwachten. Hij zei ook dat ze een behoorlijke verstopping voelde en dat kan nooit alleen van een stukje fazantbout zijn lijkt me :-\ Zal zo mijn moeder eens vragen we zijn zondag teruggekomen van vakantie en we hebben ze zondag bij hun opgehaald maar zij weet wel dat ze niet zomaar alles mogen hebben en stuurt me eigenlijk altijd een appje met de vraag of ze iets mag geven maar goed wie weet…

Morgenochtend maar even bellen weer met de da en direct ontbijtkoek en pens halen en dat in beetjes door de dag heen voeren en kijken wat er gebeurt.
#3297319
Ik zou bij een hond die al een leven lang rauw gevoerd wordt ook niet denken dat een verdwaald fazantenboutje voor zulke problemen kan zorgen. Dat moet toch gewoon oplossen in het maagzuur? Heeft Rana niet stiekem een tak of zo gegeten, of iets anders wat niet verteerd wordt? Een week geleden zag ik dat Max enorm rode poep had; ik schrok me wild natuurlijk, maar het bleek zo'n elastisch netje te zijn dat vaak om rollade zit. ::) Dat moet ie ergens bij de buren hier in Zweden hebben opgesnord, want wij eten geen rollade. In ieder geval was het een flink groot netje, keurig in elkaar en om/in een drol gedraaid. Ik bedoel maar, soms kijk je een seconde de andere kant op en dan eet je hond iets oneetbaars.

Sterkte in ieder geval, en beterschap voor Rana!
#3297320
Daar hebben we ook aan zitten denken ze kauwt wel eens op een stok maar nooit lang het is niet zo'n sloper. Gewone tennisballen krijgt ze hier niet maar misschien dat ze wat bij mijn ouders gevonden heeft of inderdaad iets anders tijdens het uitlaten. Begreep van mijn vriend dat de da wel een aantal botsplinters er achteruit kon halen maar dat ze niet bij het grootste gedeelte van de verstopping kon.

Ze heeft wel gisteren behoorlijk wat gras gespuugt zou het kunnen dat er een grasprop in haar darm zit? Dan verbaast het me nog dat ze botsplinters niet verteert en dat de da die er achteruit kon halen of ze moet ergens aan een karkas hebben staan knagen maar dan nog de eerste paar jaar van haar leven deed ze niet anders. Mijn moeder net geappt en bel haar morgenochtend even om het na te vragen. Ze maakt altijd soep van zo'n rond bot misschien dat ze die gegeven heeft hoewel ze weet dat ze het vlees, kraakbeen en ev flubbers wel mogen maar het bot niet…
#3297344
Ontbijtkoek werkt niet.... Helaas..... Overigens moet je tegenwoordig goed opletten dat je niet de suikervrij variant aan je hond geeft. Daar zit Xylitol in en dat is giftig voor honden. Wat in zulke gevallen wel werkt, maar daar ben je helaas nu te laat mee: katoenen wattenbolletjes te eten geven. Dus nooit de synthetische watten variant, maar echt katoen. Dat drenken in melk en dan eet je hond ze zo op. Ik dacht dat je 3 bolletjes moet geven. Dory heeft daar een keer een link over geopend. Die kan ik nu even niet vinden maar in een oud topic zie ik dat ik er zelf 3 per hond gegeven heb (nadat de rakkertjes vermoedelijk glas hadden gegeten).

Sterkte met Rana.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door