Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door frodo quin
#3295126
Oké ik ben helemaal geen 49+, maar lollige vrouw :). Het is wel een beetje herkenbaar hoor, al ben ik een 30 jarige die doorgaans 23-24 wordt geschat. De rimpels vallen dus nog erg goed mee, maar het lijf van een 20 jarige heb ik toch ook niet meer. Ik vind het inspirerend hoe die vrouw omgaat met ouder worden en je lijf dat veranderd, zou ik een voorbeeld aan moeten nemen.
Door Siberienne
#3295130
Ik moest vooral zo lachen omdat ik dus geen yoga doe in korte broek. Dan schrik ik teveel van die witte stelten :biggrin2: :biggrin2:
Want ja, ik ben geen 20 meer... dat kwam heel hard aan toen iemand mij ervan beschuldigde een hekel te hebben aan jonge mensen. Uuuuuh. Ik dacht dat ik daar zelf nog toe hoorde.

Een paar jaar geleden klaagde een vriendin dat het allemaal een beetje begon te hangen en dacht ik "ach zeur niet, valt hartstikke mee". Nu heb ik er zelf "last" van: niet vanwege een paar rimpels en ik vind eigenlijk zelfs dat ik er voor mijn leeftijd goed uitzie. Maar het is meer dat er echt wel dingen zijn die minder gaan. Leesbrilletje nodig, gehoorapparaat dreigt toch wel erg.
Je lijf wordt nou eenmaal ouder en zolang je dat (nog) niet ervaart, lijken de mensen die erover klagen maar een stel zeurpieten. Maar ik kan toch echt niet meer de idiote dingen uithalen die ik vroeger deed (vrijwel ongetraind een paar alpencols overfietsen dat gaat 'm niet meer worden). En ja, dan is zo'n relativerend blogje en de herkenning "ik ben niet de enige die dat toch af en toe even wat minder vindt maar laten we vooral het positieve op blijven zoeken" wel heel leuk.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#3295132
het is gewoon zo... en af en toe is het leuk om dat ook van een ander te horen...
Ik ging altijd onder de zonnebank, dat doe ik niet meer sinds er bij mij melanomen gevonden zijn (en weggehaald) mijn hemel..... wat heb ik nu een ongelofelijk wit lijf.... en dan is ook de rek er nog uit aan het gaan (je eerste kind krijgen op je 43e helpt ook niet echt ::) qua lijf)...... tja.... heel soms stoort het me.... maar meestal niet. Dit is inderdaad wat het is ;) ::)
Door Lizzy
#3295141
Nou, dat is dus het punt. Het gaat gewoon om de herkenning. En ik vind het wel grappig hoe zij er mee om gaat. Juist. Juist omdat ze niet de boel aan alle kanten laat liften of verstopt maar gewoon laat zien hoe het is. Maar goed, niemand hoeft dingen leuk te vinden! (ik verbaas me er alleen over hoeveel moeite mensen doen om dingen te kijken die ze niet leuk vinden. Dat vind ik nou zonde van je tijd :biggrin2: ).
Door smulpaap
#3295148
Als ik weet dat ik mijn leesbril nodig heb neem ik de bril inmiddels mee
Dat vergat ik nog weleens , en dan voelde ik me knap lullig als ik in een winkel moest vragen ... staat daar op die verpakking ? :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3295229
Ik kan het helaas niet zien, ze komt niet door de beveiliging van mijn pc heen. ;D (ghostery en privacy badger)

Ik word dit jaar 53. Kan wel zeggen dat ik mijn moeder stokoud vond, toen die 50 werd. :-[
Zo zie ik mijzelf helemaal niet. ::) ;D Mijn dochters mij misschien wel. :D
Hoe dan ook, ik vind het wel een stuk makkelijker dan toen ik 20/30 was. En ja, de boel gaat zakken. Dat is jammer, maar niets aan te doen. Ik heb ook niet meer de behoefte om me te vergelijken met 18 jarige modellen. Die tijd is gelukkig voorbij. :biggrin2:
Door eelke
#3295235
Wees gerust, ik vond (en vind) mijn moeder helemaal niet oud toen ze 50 werd hoor.

Ik merk inmiddels ook wel dat je 'hoogtepunt' op je 20-25ste ligt. Rimpeltjes! In mijn gezicht maar bv ook op mijn handen. En vouwen als ik net wakker ben op mijn borst. Trekt allemaal nog snel weg hoor, maar ik kan me er wel een voorstelling van maken hoe het over 20 jaar is.

Volgend jaar tik ik de 30 aan. Ik kan me er niet druk om maken, ik ben gestopt met tellen sinds mijn 17e en sindsdien verbaas ik me eigenlijk elke keer weer; ben ik al zo groot! ;)
Door MillyMol
#3295254
Heerlijk filmpje!
Het enige wat ik ooit zal laten liften zijn mijn oogleden, maar dat komt omdat deze inmiddels zover zuidwaarts zijn gezakt dat ze zorgen voor een semipermanente zonsverduistering. Niet cosmetisch dus maar medisch noodzakelijk.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3295256
Wat een grappig filmpje ;D

Ik heb nog ruim 12 jaar te gaan tot m'n 49e maar ook hier is de aftakeling wel ingezet hoor. De eerste rimpels, grijze haren, slap vel, etc.

Maar dat alles valt in het niet bij het feit dat ik sinds enige jaren ineens een "u" en een "mevrouw" ben :confused1:
Ik vraag me nog steeds af wanneer dat gebeurd is...
Door Lizzy
#3295257
pluk schreef:Wat een grappig filmpje ;D

Ik heb nog ruim 12 jaar te gaan tot m'n 49e maar ook hier is de aftakeling wel ingezet hoor. De eerste rimpels, grijze haren, slap vel, etc.

Maar dat alles valt in het niet bij het feit dat ik sinds enige jaren ineens een "u" en een "mevrouw" ben :confused1:
Ik vraag me nog steeds af wanneer dat gebeurd is...
Die moet je gelijk slaan! Dat zal ze leren!

:biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3295265
Vorig jaar vroeg een caissière me om mijn id bij het kopen van een fles wijn... *click* :biggrin2:
Gisteren zei onze stagiaire 'u' tegen me... Ik ben verdorie pas meer dan 2x zo oud als zij... >:(

Aaaaaaarggh, waar blijft de tijd! >:( ;D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3295317
pluk schreef:Wat een grappig filmpje ;D

Ik heb nog ruim 12 jaar te gaan tot m'n 49e maar ook hier is de aftakeling wel ingezet hoor. De eerste rimpels, grijze haren, slap vel, etc.

Maar dat alles valt in het niet bij het feit dat ik sinds enige jaren ineens een "u" en een "mevrouw" ben :confused1:
Ik vraag me nog steeds af wanneer dat gebeurd is...

Nou in die fase zit ik ook en dat is raarrrrrr! Maar gisteren werd ik voor iemands puberdochter aangezien :o . Dat ging me ook weer wat ver hoor, ik hoop toch wel iets volwassener over te komen dan 16 jaar :-X ;D
Door Siberienne
#3295323
Kaela schreef:Nou in die fase zit ik ook en dat is raarrrrrr! Maar gisteren werd ik voor iemands puberdochter aangezien :o . Dat ging me ook weer wat ver hoor, ik hoop toch wel iets volwassener over te komen dan 16 jaar :-X ;D

;D ;D ;D het is ook nooit goed he?!?

Mijn zus is 7 jaar ouder dan ik, wij werden toen ik puberde nog wel door elkaar gehaald; snap nu pas hoe vervelend dat voor haar moet zijn geweest :biggrin2:

Nu vindt ze het wel leuk...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3295325
Siberienne schreef:;D ;D ;D het is ook nooit goed he?!?

Mijn zus is 7 jaar ouder dan ik, wij werden toen ik puberde nog wel door elkaar gehaald; snap nu pas hoe vervelend dat voor haar moet zijn geweest :biggrin2:

Nu vindt ze het wel leuk...

Hahaha, nee :P .

Het zet me om eerlijk te zijn wel een beetje aan het nadenken over hoe je overkomt op mensen. Nu neem ik iemand die een 33-jarige (en ik word verder nooit echt jonger geschat, hoef bijvoorbeeld nooit ID te laten zien als ik alcohol koop ofzo) voor 16-jarige aanziet niet heel serieus. Maar kennelijk kwam ik nou ook weer niet direct als oud wijf over... Grappig hoe dat werkt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door