Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Anne in Zweden
#3293475
Sokjes en Vaya waren vandaag bij de dierenarts om tandsteen te laten verwijderen onder lichte narcose. De da zei: vanavond nog geen eten, morgenochtend pas. Maar met name Sokjes heeft duidelijk honger, en ook Vaya komt net nog wat wankel de kamer in gelopen, op weg naar de badkamer, waar zij altijd te eten krijgt. Het niet mogen eten heeft natuurlijk te maken met eventuele misselijkheid en braken, maar ze hebben nu allebei al 24 uur niets gegeten en ik vind wachten tot morgenochtend toch wel erg lang. Wat zou ik ze kunnen geven? Ik heb blikjes tonijn (speciaal voor katten), en wat ontdooivocht van het hondenvoer dat ik vanavond moet portioneren. Bovendien ga ik straks boodschappen doen. O, en ik heb nog een fles ReConvalesce Tonicum die ik ooit voor Moeke had besteld. Zou ik zoiets mogen geven?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3293477
Mijn katten hebben altijd mogen eten na narcose. Ook na volledige.
Gewoon erbij blijven en geen grote bak met een keer.

Geef ze gewoon wat ze het liefst willen, heel vleesbot zou ik wel niet doen.. misschien omdat het over de tanden gaat wat kvv of blik.Extra vocht is altijd goed.
En dan nu een beetje, en wat meer voor je gaat slapen als dit goed gaat.
Iets laten staan zou ik pas doen als ze heel goed wakker zijn.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3293480
Ik zou ze ook gerust een klein beetje zacht voer geven zoals kvv of blik. Niet een volledige portie maar een beetje zou ik best aandurven wanneer ze al gewoon lekker rondlopen in huis.
Door Anne in Zweden
#3293485
O gelukkig, dat jullie dat ook vinden. Ik heb ze inmiddels al een eetlepel tonijn uit blik gegeven allebei, ze zijn er allebei zo blij mee! De bedoeling van de da was dat ze rustig zouden liggen slapen tot morgen, maar geen van tweeën had genoeg rust in de kont om dat te doen, zoveel honger hadden ze. Ze bleven maar rondlopen, en Vaya sprong net zelfs tegen de deurkruk van de badkamer (doet ze vaker als ze ergens naar binnen wil). Arme pupperds van me! Ze hebben nu een klein beetje gegeten, hopelijk kunnen ze nu even een dutje doen.

Ik hou het uiteraard in de gaten. Heel vleesbot eten ze sowieso niet, en ik laat ook de gemalen barf vandaag maar even staan. Alleen zachte dingetjes waar geen tanden voor nodig zijn. Later vanavond gaat er nog een lepel naar binnen. Komt vast goed. Bedankt voor het meedenken! :-*
Gebruikersavatar
Door Neally
#3293486
Oh, ja nog even als toevoeging Thomas gaf ik na het trekken van een tand en kies twee dagen alleen rauwe vis. hap
Hééérlijk vond ie dat. Beterschap voor je lange snorharigen ;-)
Door Anne in Zweden
#3293495
Och gossie toch. Ik had een nieuw blikje tonijn opengetrokken en het dekseltje even in de gootsteen gelegd. Denk ik net: wat hoor ik nou? Zit Vaya in de gootsteen het dekseltje af te likken. Gossiepossie. Ik heb ze nog maar een beetje gegeven. Volgens mij zouden ze per kat wel drie blikjes lusten, zo'n honger lijken ze te hebben.
Door Anne in Zweden
#3293789
Neally schreef:;D

Dan pak ik het zelf wel even. In één moeite door even op t aanrecht springen.

Dat mocht vast ook niet van de da.... :-*
De da heeft daar niets over gezegd, dus zal het wel goed zijn. :P :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#3293790
dinky89 schreef:Hoe gaat het nu met de patiëntjes?
Goed, dank je! We moesten zaterdagmiddag t/m zondagavond laat op familiebezoek, dus de katten waren alleen thuis, maar ze leven alle drie nog en hebben nergens last van. Ze hebben vrijdagavond al goed gegeten, en voor zover ik kan zien is er nergens gekotst of zo, dus volgens mij is het allemaal prima.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door