Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Eef+Stippels
#3292785
Mooi Dinky :)
Hopelijk bloeien ze lang door!

Laura2004 schreef:Ons geluksmomentje van gisteren was dat Moritz voor het eerst heftig kwispelde, omdat ik thuis kwam en daarna echt bij ons kwam liggen ipv bij Tequila :)
Wat fijn!! :D
Het duurde ook even voordat Bella haar draai hier gevonden had, nu ligt ze elke avond heerlijk tegen ons aan. En ze geniet voor 10 :)
Door hannabelgje
#3292817
Met mijn nichtje naar de Harry Potter expo geweest in Utrecht en daarna nog even gaan shoppen in Ehv. Was een dag van geluksmomentjes.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3292941
Eef+doggies schreef:Mooi Dinky :)
Hopelijk bloeien ze lang door!
Er zitten nog veel knoppen in dus ik verwacht dat hij wel een tijdje door bloeit.
Het zou helemaal mooi zijn wanneer ik ze daarna ook nog weer opnieuw in bloei zou weten te krijgen (dat lukt mij bij de 'gewone' orchidee vaak wel)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3292954
- pien - schreef:;D ;D ;D
Hij vindt de handschoen heel lief én stout tegelijkertijd geloof ik :D :biggrin2:
Jullie hebben ook genoeg zevenblad zie ik ::) Wat een dramaspul is dat :-X
Zevenblad is inderdaad een drama om te verwijderen. Je moet het flink met wortel en al uitscheppen anders is het binnen de kortste keren weer boven.
Je kan het ook zien als gratis geneeskrachtige groente want zevenblad is gewoon eetbaar: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gez ... nblad.html
Door - pien -
#3292957
dinky89 schreef:Zevenblad is inderdaad een drama om te verwijderen. Je moet het flink met wortel en al uitscheppen anders is het binnen de kortste keren weer boven.
Je kan het ook zien als gratis geneeskrachtige groente want zevenblad is gewoon eetbaar: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gez ... nblad.html
Ik weet het ...ieder stukje wortel wordt weer een nieuw plantje...het schijnt dat als je lavameel strooit dat het dan verdwijnt (gelezen bij een tuingroep op FB).
Voor ik kinderen had ben ik door de hele tuin gekropen om alle wortels uit te trekken. Daarna is er de klad in gekomen en het blijft ook onbegonnen werk als hij gewoon bij de buren vandaan onder de schutting doorkruipt >:(
Elke week consequent alle blaadjes eraf halen, dan moet 'ie ooit, na jaaaren, uitgeput raken.
Door Eef+Stippels
#3292958
dinky89 schreef:Er zitten nog veel knoppen in dus ik verwacht dat hij wel een tijdje door bloeit.
Het zou helemaal mooi zijn wanneer ik ze daarna ook nog weer opnieuw in bloei zou weten te krijgen (dat lukt mij bij de 'gewone' orchidee vaak wel)
Dat lukt mij nou nooit. Regelmatig vallen me de knoppen van de eerste bloei er vroegtijdig af ::)


Ach dat zevenblad :-X
Ik dacht er na de verhuizing vanaf te zijn :P
Maar in de nieuwe tuin zit het net zo goed ;D
Door frodo quin
#3293049
Kaela schreef:Samen met de katten tuinieren

Zo behulpzaam van haar. Stel je voor dat de handschoen nog had geleefd als je hem aandeed, de gevolgen zouden desastreus zijn geweest. Gelukkig werd dit dus vakkundig voor je opgelost. :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3293057
Zevenblad hoort in het klaagtopic thuis :-X . Vorig jaar had ik aardig wat eenjarige bodembedekkers neergezet. Dit jaar voor de vaste planten gegaan, nu ik de indeling qua grote planten naar mijn zin heb. En dan maar blijven plukken aan het zevenblad, om de gewenste planten een kans te geven...
frodo quin schreef: Zo behulpzaam van haar. Stel je voor dat de handschoen nog had geleefd als je hem aandeed, de gevolgen zouden desastreus zijn geweest. Gelukkig werd dit dus vakkundig voor je opgelost. :)
Nou, zeg dat! Ik ben haar eeuwig dankbaar ;D
Door jasmijn
#3293094
Kaela schreef:Zevenblad hoort in het klaagtopic thuis :-X . Vorig jaar had ik aardig wat eenjarige bodembedekkers neergezet. Dit jaar voor de vaste planten gegaan, nu ik de indeling qua grote planten naar mijn zin heb. En dan maar blijven plukken aan het zevenblad, om de gewenste planten een kans te geven...



Nou, zeg dat! Ik ben haar eeuwig dankbaar ;D
Misschien een tip: neem grooten stukken karton en leg dat om de planten die je wel wilt hebben, bedek dat met een mooie natuurlijk afbreekbare grond bedekker zo als houtsnippers of zo. Zo zorg je dat het ongewenste spul niet op kan komen en het gewenste spul wel kan groeien, het karton en het hout zal langzaam afbreken wat weer voeding is voor je planten. Je grond bedekkende planten kunnen er gewoon over heen groeien zonder dat je het weg hoeft te halen, en het zorgd ook dat de grond minder snel opdroogde waardoor je planten beter de kans hebben goed te groeien.

Ik hoop dat het helpt ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door