Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door die@boe
#3292308
Hallo
Een paar weken geleden heeft 1 van mijn teefjes een trauma opgelopen tijdens een te wild spel met haar dochter. Sindsdien mankt ze aan de voorpoot.
We zijn naar de orthopeed geweest en er zijn foto's genomen maar die waren ok. De DA sprak van vermoedelijk een weke delen letsel. We moesten haar rustig houden en 3 weken Cimalgex geven. Na het onderzoeken liep ze nog meer mank.... we hebben ze 3 weken de medicatie gegeven maar het was niks beter.
We zijn nu gestart met Traumeel en pees compositum van Groene Os.
Mijn vraag is nu : wat zijn jullie ervaringen met die middelen ? Werken die echt ? Kunnen die nog helpen ook na een trauma van 4 weken ? Na hoeveel tijd zou je een verbetering kunnen zien zodat we weten dat het aanslaat ? Waarschijnlijk duurt het herstel van zo'n letsels wel lang ? Ik zou ze liever geen NSAID's meer geven...
ik geef ze nu 3 maal daags 2 tabletten traumeel en 2 maal per dag 20 druppels pees compositum. We laten ze enkel uit in de tuin aan de leiband waardoor ze echt gefrustreerd begint te raken....Ze weegt 38 kg
Kent er iemand een goede osteopaat of fysiotherapeut voor honden in Belgie of Zeeuws Vlaanderen waar we ze eventueel eens kunnen laten nakijken of werken die alleen bij rugproblemen en heeft dit in ons geval weinig zin ?
Alle raad en info zijn van harte welkom ... alvast bedankt !
#3292388
Pees compositum heb ik wel gebruikt toen mijn hond zijn bicepspees verrekt had. Ik heb hem ook kurkuma gegeven om de ontsteking te minderen.
Deze middelen hebben wel geholpen denk ik maar het allerbelangrijkste was wel een langzaam opbouwend wandelschema.
We begonnen met 5 min per keer 5x per dag wandelen op een vlakke ondergrond. Alles bij elkaar heeft het wel een half jaar geduurd en nog is het een wat zwakkere plek gebleven.
Als je hond nu nog steeds niet goed loopt zou ik er nog eens naar laten kijken door een goede osteopaat of fysiotherapeut.
#3292393
Bedankt Laika voor uw reactie. Kurkuma geef ik ook aan mijn honden dus dat krijgt ze ook ... we zullen dus blijkbaar vooral veel geduld moeten hebben ...
Ik blijf ook op zoek gaan naar een honden fysiotherapeut of osteopaat die op een voor ons toch op een doenbare afstand woont...
#3292792
Ook hier ervaring met peesblessures en hebben ook wel wat zaken geprobeerd (oa traumeel en pees compositum) maar net zoals Laika zegt, het zijn gewoon ruk blessures die vrij lang nodig hebben om te herstellen ....
Elke uitschieter die de pees meer belast brengt je weet een paar stappen terug in het herstel

Ook hier waren we zo'n half jaar bezig om volledig af te zijn van de bicepspees blessure
#3297541
die@boe schreef:Bedankt Monique77 voor uw reactie. Gaven jullie die ganse tijd verder pees compositum en of traumeel tot alles genezen was ?

Sorry, heel je vraag gemist ...
Uhmmm de Pees Compositum heb ik 1 flesje van gegeven, en traumeel heb ik vrij lang gegeven
Bij ons was het breekpunt de fysio en een revalidatieschema van haar
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door