Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Anne in Zweden
#3290208
Ik zal wel erg makkelijke katten hebben dan, want als er eens een restje over is op dag 3 (gebeurt nu niet meer, maar toen Sven nog vers weigerde waren de reeds ingevroren bakken te veel voor Sokjes en Vaya samen), dan eten ze dat gewoon op. Ik doe er sowieso altijd wat blikvis bij, omdat ze rauwe vis niet lusten en vooral Vaya beter eet als er wat blikvis doorheen zit.

Topaaz, kun je dat wat er over is op dag 3 niet als kliekje aan de hond geven? Zodat het voer dat je aan de katten geeft nooit ouder is dan 2 dagen?
Door Martine-Tom
#3290209
Anne in Duitsland schreef:Ik zal wel erg makkelijke katten hebben dan, want als er eens een restje over is op dag 3 (gebeurt nu niet meer, maar toen Sven nog vers weigerde waren de reeds ingevroren bakken te veel voor Sokjes en Vaya samen), dan eten ze dat gewoon op. Ik doe er sowieso altijd wat blikvis bij, omdat ze rauwe vis niet lusten en vooral Vaya beter eet als er wat blikvis doorheen zit.

Topaaz, kun je dat wat er over is op dag 3 niet als kliekje aan de hond geven? Zodat het voer dat je aan de katten geeft nooit ouder is dan 2 dagen?
Eens een keer een restje zie ik ook geen kwaad in, zeker niet als ze het gewoon eten. Als het constructief een ritme word dat het vlees 3/4 dagen ontdooid is word het (voor katten) wel een probleem....
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3290211
Martine-Tom schreef:Eens een keer een restje zie ik ook geen kwaad in, zeker niet als ze het gewoon eten. Als het constructief een ritme word dat het vlees 3/4 dagen ontdooid is word het (voor katten) wel een probleem....
Dat vind ik ook. Als Kleintje moeilijk eet en na 2 dagen miepen nog wat over heeft dat ze dan natuurlijk zeker niet meer eet, krijgt Cuzco het ook. En die eet het wel. Maar dat is extra, gewoon om het niet weg te gooien. Niet systematisch.
Door Anne in Zweden
#3290214
Martine-Tom schreef:Eens een keer een restje zie ik ook geen kwaad in, zeker niet als ze het gewoon eten. Als het constructief een ritme word dat het vlees 3/4 dagen ontdooid is word het (voor katten) wel een probleem....
Als ik TS zo lees, geven de katten zelf al aan dat ze dat geen goed idee vinden. :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#3290217
pearlsofpassion schreef:Hoe bedoel je dat je het dan niet in de vriezer krijgt?
Dan zal je wat minder moeten kopen.
Ik denk dat TS bakjes van een bepaalde grootte heeft en die helemaal vult, zodat ze maximaal gebruik maakt van de vriesruimte. Als ze dezelfde bakjes maar half vult, past er minder in de vriezer (zelfde aantal bakjes maar slechts voor de helft gevuld).

De enige optie is inderdaad om het dan anders te verpakken, in kleinere porties.
Door Martine-Tom
#3290218
Anne in Duitsland schreef:Als ik TS zo lees, geven de katten zelf al aan dat ze dat geen goed idee vinden. :biggrin2:
:biggrin2: ;D
pearlsofpassion schreef:
Dat vind ik ook. Als Kleintje moeilijk eet en na 2 dagen miepen nog wat over heeft dat ze dan natuurlijk zeker niet meer eet, krijgt Cuzco het ook. En die eet het wel. Maar dat is extra, gewoon om het niet weg te gooien. Niet systematisch.
Doki van mij vond rijp vlees heerlijk :P als Tom eens wat liet staan moest ik hem als een vlieg er vanaf meppen :biggrin2:
En dat was idd ook als aanvulling, zijn eigen eten had ie dan al op. En makkelijk want ik hoefde niks weg te gooien.
Door topaaz
#3290755
Anne in Duitsland schreef:Ik denk dat TS bakjes van een bepaalde grootte heeft en die helemaal vult, zodat ze maximaal gebruik maakt van de vriesruimte. Als ze dezelfde bakjes maar half vult, past er minder in de vriezer (zelfde aantal bakjes maar slechts voor de helft gevuld).

De enige optie is inderdaad om het dan anders te verpakken, in kleinere porties.
Hey :) Idd het is 1 soort bakje...

Ik heb het nu zo opgelost:
Dag 1: half bevroren nog --> Gaat goed binnen. Op deze dag neem ik een deel van het eten voor dag 3 van het bakje en steek dit terug de diepvries in
Dag 2: ontdooit + 's avonds dag drie uitleggen
Dag 3: half bevroren rest

--> Ze krijgen op dit moment geen felix meer en de bakjes zijn altijd zo goed als leeg.

Voor her "rijpen" van het vlees valt het heel goed mee. Alles wordt bewaard in de koelkast. Wat uitstaat na halve dag wordt ingevroren om koekjes van te maken voor de hond. (wat tegenwoordig niet veel meer is daar alles bijna binnen gaat).

Bij een bestelling is het altijd een gepuzzel om zowel de hond als de katten te voorzien. Na verloop van tijd komt er wel weer wat plaats vrij en gaat het makkelijker
Door Anne in Zweden
#3290788
topaaz schreef:Hey :) Idd het is 1 soort bakje...

Ik heb het nu zo opgelost:
Dag 1: half bevroren nog --> Gaat goed binnen. Op deze dag neem ik een deel van het eten voor dag 3 van het bakje en steek dit terug de diepvries in
Dag 2: ontdooit + 's avonds dag drie uitleggen
Dag 3: half bevroren rest

--> Ze krijgen op dit moment geen felix meer en de bakjes zijn altijd zo goed als leeg.

Voor her "rijpen" van het vlees valt het heel goed mee. Alles wordt bewaard in de koelkast. Wat uitstaat na halve dag wordt ingevroren om koekjes van te maken voor de hond. (wat tegenwoordig niet veel meer is daar alles bijna binnen gaat).

Bij een bestelling is het altijd een gepuzzel om zowel de hond als de katten te voorzien. Na verloop van tijd komt er wel weer wat plaats vrij en gaat het makkelijker
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken, aan de mogelijkheid om het nog bevroren deel van het vlees opnieuw in de vriezer te stoppen. Uiteindelijk ontdooit het vlees aan de randen van een bakje het eerst, dat zou je in een ander bakje kunnen overscheppen en dan de nog bevroren kern weer opnieuw invriezen.

Klinkt goed, dat ze het rauwe voer nu al goed accepteren! Ik heb wel katten gehad die het me langer kwalijk namen dat ik ze op vers overzette. :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door