Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3289514
Dat lijkt me een goed idee.
Ik ken er natuurlijk te weinig van om te zeggen wat het allemaal wel kan zijn. Van kanker kunnen ze vb ook sterk afvallen maar dan blijven ze doorgaans wel goed eten...

Maar ik vind nierfalen gewoon niet duidelijk of logisch genoeg in deze situatie. De crea zou ook hoog moeten zijn. En niet voldoende verklaring voor de symptomen.
Hopelijk heeft de 2e DA meer ideeën...
#3289964
Second opinion leverde ook niet meer op dan: het kán nierfalen zijn, het kán schildklier zijn, maar eigenlijk komt er niets duidelijks naar voren uit dit bloedonderzoek. (betaal je je daar blauw voor??)
Ik heb het renal voer wel opgehaald maar de medicijnen (semintra) nog even bij de da gelaten omdat ik meer informatie wil. Helaas is degene die het bloedonderzoek gedaan heeft er pas dinsdag weer.
In het onderzoek staat trouwens ook dat een urine onderzoek wordt aangeraden om andere nierproblemen uit te sluiten. Dus die da heeft nog even wat uit te leggen ::)

Vooralsnog smult Silas van de renal brokken en lijkt redelijk tevreden. Ik moet nog even een manier verzinnen hoe ik zijn urine kan opvangen want dat is ingewikkeld met vier katten.
#3290059
Wat op het kattenforum al eens gedaan werd bij moeilijke plasopvangers is de kat na een nacht opsluiten met lege bak, buiten laten en er zo snel mogelijk een grote lepel eronder houden wanneer ze op de normale bak gaan. Ze gaan dan na een nacht ophouden zo snel mogelijk naar de bak met korrels, dus moet je daar niet zitten wachten tot ze gaan plassen. Je moet wel snel zijn....
Dat is wel niet gezond voor een kat met blaasproblemen om hun plas op te houden.

Dat er uit het bloedonderzoek niets duidelijks komt, vind ik dus ook.
#3290813
Vandaag toch de semintra maar opgehaald nadat ik twee keer een gesprek heb gehad met de dierenarts. Deze is van mening dat hij de medicatie wel nodig heeft omdat het (in de VS) ook gebruikt wordt tegen hoge bloeddruk (in NL nog niet als zodanig geregistreerd), het zou zijn eetlust moeten verbeteren en de symptomen van het beginnend nierfalen (?) stabiel houden :-X Ik moet het nu een week geven en zien of er iets verandert.
De glucosamine krijg ik er helaas niet in, dat spul stinkt zo erg naar citroen dat hij het al van een kilometer afstand ruikt en met een grote boog om zijn voerbak heen loopt! Dan gebruiken we het zelf maar, tenslotte worden wij ook al een dagje ouder :biggrin2:
Door frodo quin
#3292470
Glucosamine heb je ook van merken die helemaal niet lastig zijn om een kat te laten opeten. Ik heb zelfs tabletten gehad die hij als snoepje op at. Of je het moet geven is wat anders. Glucosamine is af te raden als er sprake is van nierfalen, dus het is wel een afweging.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door