Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jinxy
#328970
Hello.

Zat net op een ander forum rond te neuzen.
Daar schreef iemand dat hij best nog kippenvlees voerde wat al een paar dagen uit de koelkast lag en niet meer lekker rook.
Nu BARF ik nog heel beperkt, zit nog op KVV, maar zou ik denk ik toch niet zomaar doen.
Kan best zijn dat een hond/wolf rottend vlees kan verteren maar hou het toch liever wat verser.

Ben eens benieuwd, wat doen jullie?
Door Lizzy
#328973
Echt rot vlees voer ik nooit. Het zou misschien best kunnen hoor! Ik weet het niet, ik heb het nooit geprobeerd. Als je nagaat dat de gemiddelde hond DOL is op konijnenlijkjes waar al een heel 'cultuurtje' in groeit (liefst zo dood en rot mogelijk), dan denk ik dat een gezonde barfhond zijn pootje niet omdraait voor een al wat rotter kippetje. Maar goed, ik voer dus gerust rijp vlees (hoewel ik dat niet vind stinken), maar geen rot vlees.
Door 202spots
#328977
Jinxy schreef: Weet ik niet, anders vroeg ik het niet. :-\
Okay....als ik 't zelf niet zou eten dan geef ik 't ook niet aan mijn honden te eten.
Ik heb 't dan over kip of ander vlees wat bedorven is...pens eet ik zelf ook niet maar dat voer ik wel..
Door 202spots
#329006
EvitaP schreef: Ik geef het zelf wel als het een paar dagen te oud is.
Gekoeld 'n paar dagen te oud ,
of ongekoeld paar dagen te oud?????
Maak voor mij wel verschil.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#329086
Ik gaf ook wel eens kip die niet lekker meer rook. Komt met die herders niet meer voor, die eten zo veel. Maar toen ik alleen de poedels en katten had wel. Mijn kriterium was: als ze het niet meer lusten gooi ik het weg.
Nooit problemen mee gehad.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#329093
Mijn eerste neiging bij vlees wat gaat ruiken is in de kliko, maar ik kijk gewoon of ze het nog willen, eten ze het op, prima willen ze het niet dan is het voor de kliko.
#329124
Ik voer ook gerust sterk ruikend of zelfs stinkend vlees, uit de koelkast of van buiten de kk. Nooit problemen mee gehad met de honden, de katten eten het gewoon niet meer.
Ooit wel eens een zak pens een dag of wat in de zon laten staan (foutje), zak stond helemaal bol van de gassen. Knijper op de neus, achter in de tuin zak open, voordat het de grond raakte was het al op ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#329135
De voiliere staat hier open (geen vogels meer ) en er liggen nog echt hele rotte kwartel eitjes, Donna had er geenn probleem mee, alleen ik had wel een probleem dat ze naast me op de bank wilde komen liggen, getver wat een luft :-X
Door EvitaP
#329393
202spots schreef: Gekoeld 'n paar dagen te oud ,
of ongekoeld paar dagen te oud?????
Maak voor mij wel verschil.
Meestal is het gekoeld bewaard gebleven.
Maar als het voor de rest er nog redelijk uit ziet en het is niet gekoeld bewaard geef ik het ook.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door