Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kuikuhnek
#3286358
Plus dat er nog niet overal getest wordt op de actieve B12 maar nog steeds op de totale B12.
En met name sie laatste heeft vaak een vals laag en vals hoge uitslag.
Gebruikersavatar
Door MargaS
#3286585
Nou Lizzy en Martine. Jullie hebben helemaal gelijk. Op Adenosyl of Adenosyl samen met Methyl slaap ik goed. Met alleen Methyl lukt dat niet.
Heerlijk om te weten!!
Door Martine-Tom
#3286587
MargaS schreef:Nou Lizzy en Martine. Jullie hebben helemaal gelijk. Op Adenosyl of Adenosyl samen met Methyl slaap ik goed. Met alleen Methyl lukt dat niet.
Heerlijk om te weten!!

Apart he dat er zoveel verschil in kan zitten!
Ik sta er nog van te kijken hoor, krijg het inmiddels ook terug van mijn omgeving dat het me zo goed doet (zonder dat ze weten dat ik iets anders slik)
Gebruikersavatar
Door MargaS
#3286592
Martine-Tom schreef:Apart he dat er zoveel verschil in kan zitten!
Ik sta er nog van te kijken hoor, krijg het inmiddels ook terug van mijn omgeving dat het me zo goed doet (zonder dat ze weten dat ik iets anders slik)
Ja joh, daar sta je toch helemaal niet bij stil? Ben er ook erg blij mee dat ik het weet.
Door frodo quin
#3286655
B12 is inderdaad water oplosbaar, maar stapelt wel in het lichaam. Een normale mens heeft een voorraad waar hij zij 2 tot soms zelfs 8jaar verder mee kan.
Door Martine-Tom
#3286660
frodo quin schreef:B12 is inderdaad water oplosbaar, maar stapelt wel in het lichaam. Een normale mens heeft een voorraad waar hij zij 2 tot soms zelfs 8jaar verder mee kan.
Dan zijn er heel veel abnormale mensen.
Door Siberienne
#3286662
Martine-Tom schreef:Dan zijn er heel veel abnormale mensen.

Dat wist je toch wel ? :biggrin2:
Door Martine-Tom
#3286683
Siberienne schreef:Dat wist je toch wel ? :biggrin2:
;D

proud to be one of them :biggrin2:
Door frodo quin
#3286709
Martine-Tom schreef:Dan zijn er heel veel abnormale mensen.
Inderdaad :)

Ik had na 10 jaar nauwelijks iets met b12 erin gegeten te hebben nog steeds geen tekort. Neem ik een supplement waarvan ik normaal gezien het dubbel zou moeten nemen om aan de adh te voldoen dan zit het torenhoog. Bij mijn moeder idem. Ik zit dus langs de andere kant van het spectrum ;)
Door El_Kato
#3286731
Ik haal al enige tijd 1x in de 2 weken een injectie B12 Hydroxocobalamine bij de huisarts. Heeft het dan zin om nog tabletten adenosyl of Methyl bij te gaan slikken? Ik voel me beter, stabieler door de injecties maar slaap vaak wel onrustig dus wil dit wel uitproberen. Welk merk gebruiken jullie of is aan te raden?

Oooh en zie combi's met foliumzuur, wat is daar de toegevoegde waarde van? Dacht dat dat alleen was als je zwanger bent… Zal er ook even op gaan googlen :)
Door El_Kato
#3286740
Google gaf me antwoord :)

Begrijp dat adenosyl en methyl actieve vormen zijn en dat deze in nl niet in injectie vorm verkrijgbaar zijn. Foliumzuur is ondersteunend en helpt bij de opname. Ik denk dat ik een combi ga bestellen nog iemand tips voor merken en hoeveelheden! Is het goed om gelijk iets van een powerkuur te doen of omdat ik ook injecties krijg een normale kuur?
Door hamada
#3286806
Ik gebruik vitals B12 2000 en heb net foliumzuur erbij besteld, ook van Vitals. Via mijn bioresontietherapeut aangeraden.

Edit: via koopjesdrogisterij zijn dergelijke supplementen relatief goedkoop te bestellen.
Door Martine-Tom
#3287498
Ikben gewoon flabbergasted. Gister een hele drukke dag gehad. Na 6 uurtjes slaap 3 uur druk in de weer, in de auto naar Schiphol gestapt om iemand op te halen, daar uurtje gezeten, toen een uur met ov naar huis, thuis koffers uitgepakt, gewassen, met Tom gelopen, boodschappen gedaan en bed verschoont. sAvonds gewoon op de bank gezeten zonder ook maar ergens last van te hebben. Ja moe, maar normaal moe niet het alles overheersende vermoeide gevoel waarbij ook mijn hoofd mee gaat doen.
Mijn hoofd is stukken rustiger, niet meer van die doordraaf gedachtes, gewoon rust.

Dit is echt bizar en ik moet er gewoon aan wennen, in positieve zin ;)
Door Martine-Tom
#3287499
Meike en Daisy schreef:Oh wat interessant, ik wist niet dat er echt merkbaar verschil tussen beide vormen zit.

Ik slik een supplement met beide vormen én folaat. Dat is weer beter dan foliumzuur heb ik begrepen. Deze:
https://www.bonusan.com/nl/co-enzym-b12-1500-mcg-plus
Ik wist wel dat je bij een opname probleem zuigtabletten moest nemen maar dat er ook daar nog zoveel verschil in kon zitten, nee dat wist ik niet. Had ik denk ik ook niet geloofd als ik het niet zelf zou ervaren.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door