Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marissie
#327540
Ik heb net een paar kilo kippenmaagjes en hartjes e.d. gekregen, maar dit is al diepgevroren en verpakt in veel te grote porties voor mijn honden. Er lijkt ook vocht bij te zitten, dus ik zal ze w.s. bijna moeten laten ontdooien wil ik ze zelf weer kunnen portioneren.
Mijn vraag is dan ook, kan dit kwaad voor honden, aangezien je vlees voor mensen na ontdooien niet weer opnieuw mag invriezen en al helemaal geen kippen delen. Kunnen honden hier ook ziek van worden en hoe groot is die kans. Het portioneren kan wel wachten tot het weer wat minder warm is.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#327570
Je kunt het vlees even uit de diepvries houden tot het dooi genoeg is om te bewerken, soms lukt het met een heel scherp mes al binnen een uurtje of 2 (je hoeft het dus niet helemaal te ontdooien) daarna kun je rustig alles weer opnieuw invriezen.
Door 202spots
#327590
Marissie schreef: Ik heb net een paar kilo kippenmaagjes en hartjes e.d. gekregen, maar dit is al diepgevroren en verpakt in veel te grote porties voor mijn honden. Er lijkt ook vocht bij te zitten, dus ik zal ze w.s. bijna moeten laten ontdooien wil ik ze zelf weer kunnen portioneren.
Mijn vraag is dan ook, kan dit kwaad voor honden, aangezien je vlees voor mensen na ontdooien niet weer opnieuw mag invriezen en al helemaal geen kippen delen. Kunnen honden hier ook ziek van worden en hoe groot is die kans. Het portioneren kan wel wachten tot het weer wat minder warm is.
Hier word ook net zolang ontdooid totdat ik alles uit elkaar kan trekken en in porties kan verpakken.
De kalkoen nekken maal ik altijd,en zijn vaak helemaal ontdooid tegen de tijd dat ze gemalen in zakjes worden gedaan en opnieuw worden ingevroren.
Nooit geen probleem gehad hoor,dus je kan gerust ontdooien en her-vriezen.
Door rees
#327789
Het vocht kan ook bloed zijn en dat verdeel ik zo goed mogelijk .
Door Marissie
#327790
Bedankt voor de reacties, had al wel zo'n vermoeden, maar weet het liever even zeker, want een hond aan de diarree is ook niet alles. Zal het binnenkort deels laten ontdooien en dan hoop ik dat er niet teveel vocht bij zit :-\ anders kan ik mijn lol nog op net die klompen kippen organen.

Groetjes Mariska.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door