Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#3283888
Ik heb een B12 deficiëntie en gebruik al jaren zuigtabletten met metylcobalamine. Nu las ik dat Lizzy elders schreef dat ze adenosylcobalamine aanraadde voor het mentale deel. Even over gelezen en gelijk besteld. En echt...het is een wereld van verschil. Normaal werd ik wakker met het gevoel of ik net een uur geslapen had en pas een uur of wat nadat ik de B12 had genomen werd ik weer mens.
Ik slik nu 5 dagen de nieuwe pillen en werd voor het eerst in jaren wakker zonder het gevoel dat er een vrachtwagen over me heen gereden was.
Ik slaap ook ineens weer goed, maar of dat van de B12 komt geen idee, het is wel opvallend in elk geval.

Dus mocht je ook een opname probleem hebben...deze vorm is een aanrader!

Nogmaals bedankt Lizzy, dankzij jouw opmerking is mijn leven een stukje leuker en aangenamer geworden :-*
Door Lizzy
#3283890
Graag gedaan Martine! En ik moet zeggen dat ik ook echt niet zonder kan. Ik neem beide vormen: metylcobalamine en adenosylcobalamine. Bij mij vallen de verschillen tussen voor en na nog wel mee. Bij mijn moeder is het een vreselijk groot verschil!
Door Martine-Tom
#3283891
Lizzy schreef:Graag gedaan Martine! En ik moet zeggen dat ik ook echt niet zonder kan. Ik neem beide vormen: metylcobalamine en adenosylcobalamine. Bij mij vallen de verschillen tussen voor en na nog wel mee. Bij mijn moeder is het een vreselijk groot verschil!
Ik slik ze nu ook beiden, in combi met foliumzuur, maar dat berust op toeval, was gewoon het eerste beste supplement wat ik tegen kwam en ik las wel vaker dat foliumzuur helpt bij de opname dus zag er geen kwaad in.
Voor mij is het ook een groot verschil, zonder deze B12 had ik ook wel eens dat ik me zo goed voelde maar dat was dan beperkt tot een goede dag, nu heb ik er al 5 achter elkaar en dat is echt in jaren niet meer voorgekomen!
Door Esther Q
#3283897
Martine-Tom schreef:Ik heb een B12 deficiëntie en gebruik al jaren zuigtabletten met metylcobalamine. Nu las ik dat Lizzy elders schreef dat ze adenosylcobalamine aanraadde voor het mentale deel. Even over gelezen en gelijk besteld. En echt...het is een wereld van verschil. Normaal werd ik wakker met het gevoel of ik net een uur geslapen had en pas een uur of wat nadat ik de B12 had genomen werd ik weer mens.
Ik slik nu 5 dagen de nieuwe pillen en werd voor het eerst in jaren wakker zonder het gevoel dat er een vrachtwagen over me heen gereden was.
Ik slaap ook ineens weer goed, maar of dat van de B12 komt geen idee, het is wel opvallend in elk geval.

Dus mocht je ook een opname probleem hebben...deze vorm is een aanrader!

Nogmaals bedankt Lizzy, dankzij jouw opmerking is mijn leven een stukje leuker en aangenamer geworden :-*
Wat heerlijk voor je, Martine-Tom!
Mag ik eens weten wat de houdbaarheid is van jouw B12 metyl en adenosyl?
Door Martine-Tom
#3283899
Boeffie Blafmans schreef:Wat heerlijk voor je, Martine-Tom!
Mag ik eens weten wat de houdbaarheid is van jouw B12 metyl en adenosyl?
Ja hoor....maar ik ben niet thuis en heb de pot niet bij de hand ;)

Ik heb de NOW actief, zit al even online te kijken maar kan daar niet zo snel achterhalen hoelang ze houdbaar zijn.
Door Esther Q
#3283901
Martine-Tom schreef:Ja hoor....maar ik ben niet thuis en heb de pot niet bij de hand ;)

Ik heb de NOW actief, zit al even online te kijken maar kan daar niet zo snel achterhalen hoelang ze houdbaar zijn.
Oké, nou, als je het later wilt bekijken, graag! In mijn supps zit de cyano vorm, die de meeste omzetting van het lichaam vraagt. Naar zeggen is de reden daarvoor dat die vorm stabiel en lang houdbaar en dus ook op het eind van de houdbaarheid nog even effectief zou zijn. Dus ik ben wel eens benieuwd naar het verschil. Mijn pot van nu is houtbaar tot oktober 2019.
Door Martine-Tom
#3283902
Boeffie Blafmans schreef:Oké, nou, als je het later wilt bekijken, graag! In mijn supps zit de cyano vorm, die de meeste omzetting van het lichaam vraagt. Naar zeggen is de reden daarvoor dat die vorm stabiel en lang houdbaar en dus ook op het eind van de houdbaarheid nog even effectief zou zijn. Dus ik ben wel eens benieuwd naar het verschil. Mijn pot van nu is houtbaar tot oktober 2019.
Oh dat zijn ze sowieso niet!
Ik meen dat ze 12 maanden houdbaar zijn. Maar wel op voorwaarde dat ze goed bewaard blijven, ik heb ooit een budget leverancier gehad die ze gewoon in een soort zipock opstuurde....binnen een maand waren alle pillen pulp en na 2 weken merkte ik al dat de werking minder werd.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3283905
Kun je B12 ook overdoseren? Want ik ben geneigd om het gewoon te proberen, ik ben al tijden altijd moe, ook na genoeg slaap.
Zou ik gewoon een pot kunnen bestellen en het een week proberen bijvoorbeeld?
Door Martine-Tom
#3283906
Kim_S schreef:Kun je B12 ook overdoseren? Want ik ben geneigd om het gewoon te proberen, ik ben al tijden altijd moe, ook na genoeg slaap.
Zou ik gewoon een pot kunnen bestellen en het een week proberen bijvoorbeeld?
Het is wateroplosbaar....dus nee ;)
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3283907
Martine-Tom schreef:Het is wateroplosbaar....dus nee ;)
Dan gaat de bestelling nu de deur uit!!

Goh, als dat nou eens de oplossing zou zijn... :angel2:
Gebruikersavatar
Door MargaS
#3283911
Kim_S schreef:Dan gaat de bestelling nu de deur uit!!

Goh, als dat nou eens de oplossing zou zijn... :angel2:
Zou ik eerst met Vit D3 beginnen, dat is aangetoond dat heel veel mensen een tekort hebben. Niet voor niets was er vroeger de levertraan.
Door Martine-Tom
#3283912
MargaS schreef:Zou ik eerst met Vit D3 beginnen, dat is aangetoond dat heel veel mensen een tekort hebben. Niet voor niets was er vroeger de levertraan.
Klopt maar die kan je wel overdoseren dus persoonlijk zou ik eerst laten prikken voor ik zou slikken.
Gebruikersavatar
Door MargaS
#3283913
Martine-Tom schreef:Klopt maar die kan je wel overdoseren dus persoonlijk zou ik eerst laten prikken voor ik zou slikken.
Dat is zeker het allerbeste. Persoonlijk denk ik dat D3 slikken zolang de R in de maand is niet veel kwaad kan. Men heeft het er zelfs over om het te gaan toevoegen aan brood en melk.
Door Martine-Tom
#3283915
MargaS schreef:Dat is zeker het allerbeste. Persoonlijk denk ik dat D3 slikken zolang de R in de maand is niet veel kwaad kan. Men heeft het er zelfs over om het te gaan toevoegen aan brood en melk.
Ik denk het ook niet, en dan ligt het ook aan de dosering, de meeste D3 is erg laag gedoseerd en dan kan het mi ook weinig kwaad.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door