Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door diana.andriessen
#3280785
Hoi allemaal. Mijn kitten Shadow van 10 maanden eet sinds 2 weken volledig kvv, kuikens en kippennekjes. Ik heb hem in 1x overgezet en hij heeft er nooit een probleem van gemaakt, vond alles lekker behalve de vissmaken.
Gisteren heeft hij na zijn eendagskuiken ineens niets meer willen eten en heeft diarree. Maar dit is volgens mij al een dag eerder begonnen.
Verder is hij wel gewoon levendig en speels.
Ik heb de rest van de dag verschillende smaakjes voor zijn neus gezet, van mijn vinger geprobeerd te voeren en warm water over de kvv gedaan, maar hij ging het alleen maar begraven.
's Avonds heb ik hem dan een handje brokjes gegeven (CLG) en dat ging er wel in.

Vanmorgen weer een andere smaak kvv voorgezet, weer niet eten maar wel een beetje brokjes op.
Ik zit er aan te denken om hem nu het weekend maar op de brok te houden en als hij weer normale ontlasting heeft de kvv opnieuw te introduceren.
Maar ik las ook ergens dat ik hem wel kleingesneden kipfilet zou kunnen geven. Nu eet ik vanavond zelf kip, dus dat zou kunnen :)
Wat is het beste om te doen?
#3280835
Als de brokjes er wel in gaan en in blijven, geef hem dan die maar een paar dagen. Let wel op dat hij ook goed drinkt. Desnoods wat bouillon trekken om te geven of haal een paar goede blikjes en verdun die.
En dan na een paar dagen weer wat vers proberen.

Dit is echter enkel indien hij verder niet ziek lijkt en levendig is. Als de diarree blijft terwijl hij brokjes eet, dan ga je naar de DA! Kittens met diarree is niet goed. Ze drogen snel uit.
Dan is hij wss toch ziek. Brokjes gaan ze vlotter eten omdat er geur en smaakstoffen in zitten. Een kind zal ook eerder koekjes eten dan fruit maar dat wil niet zeggen dat hij minder ziek is als hij koekjes eet. ;)
#3280860
Bedankt voor je reactie. Shadow hoeft niet te spugen en vertoont geen ziek gedrag. Hij daagt mijn brit uit, rent het hele huis door en is alert en nieuwsgierig. Drinken heeft hij zojuist nog gedaan.
Dus ik blijf even brokjes geven en hou de kattenbak in de gaten. Als het maandag niet over is zal ik de DA bellen.
#3280872
diana.andriessen schreef:Bedankt voor je reactie. Shadow hoeft niet te spugen en vertoont geen ziek gedrag. Hij daagt mijn brit uit, rent het hele huis door en is alert en nieuwsgierig. Drinken heeft hij zojuist nog gedaan.
Dus ik blijf even brokjes geven en hou de kattenbak in de gaten. Als het maandag niet over is zal ik de DA bellen.
Houdt hem goed in de gaten. Als hij toch rustiger wordt dan anders, zou ik niet tot maandag wachten.
#3282117
Ik moest hem ontwormen van de da dus dat heb ik gedaan. Nu maar kijken of de diarree weg gaat. Anders voor onderzoek komen. Ik moest anti haarbal voeding geven. Eh wat is dat? Ik haal wel zo'n tube pasta op.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door