Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Anne in Duitsland schreef::-X

En denkt Trump nou echt dat er elders in de wereld geen onderzoek wordt gedaan dat in het Engels wordt gepubliceerd en dus toegankelijk is voor de Amerikaanse lezer? ::)

Ik geloof nooit dat het Amerikaanse volk dit langdurig pikt. Het is wachten op de opstand. Maar goed, dan stuurt Trump 'the Feds' er waarschijnlijk wel op af, zoals hij al een keer dreigde (in Chicago, geloof ik). :-X
Ja hoor heel veel landen kun je niet zomaar van alles op internet zien. Dus dat kan makkelijk gecensureerd worden, appeltje eitje als je toch al iedereen in je zak hebt.
Hope schreef:
Ik had na zijn speech nét na de verkiezingen nog een beetje de hoop dat hij wat in zou binden, maar die hoop is weg ondertussen. Wat een vreemde, amelige, angstaanjagende man.

Ik las vandaag een artikel waarin stond dat er een aantal wetswijzigingen waren voorgesteld door Obama, betreffende dierenwelzijn. Het ging daarbij ondermeer over de Tennessee Walking Horses. Die worden in de US zwaar mishandeld om te presteren. Het was er bijna door maar Obama kwam net wat tijd verkocht. Trump heeft aangegeven er geen aandacht aan te willen besteden. Dat is een hele zware klap voor de paarden daar, een héle zware. :'(
Ik moet alleen mog even checken of het inderdaad klopt. Ik weet niet of het van een betrouwbare bron was. Maar als het waar is dan is de wereld vandaag vijftig jaar terug in de tijd gestapt als het om die paarden gaat.
Ja die naieve hoop had ik ook ff.
Paarden? Watblief? Who cares? M.a.w. geloof niet dat hij zich daarvoor gaat inzetten ::) Een onderzoek naar of er illegalen op Hilary gestemd hebben is zoveel belangrijker hoor!
Anne in Duitsland schreef::-X

En denkt Trump nou echt dat er elders in de wereld geen onderzoek wordt gedaan dat in het Engels wordt gepubliceerd en dus toegankelijk is voor de Amerikaanse lezer? ::)

Ik geloof nooit dat het Amerikaanse volk dit langdurig pikt. Het is wachten op de opstand. Maar goed, dan stuurt Trump 'the Feds' er waarschijnlijk wel op af, zoals hij al een keer dreigde (in Chicago, geloof ik). :-X

Dan kijkt meneer Trump vast naar het geweldige China dat voorop lijkt te lopen qua regulatie van internet :-X
ik vind dit zoooo eng. De man is alleen maar bezig met zijn eigen ego. Ik zit wat stukken op internet te kijken over hoge ambtenaren die vertrekken, zijn botheid tegen de Mexicanen, zijn 1e tv interview dat alleen maar over hemzelf gaat...

brrrrr koude rillingen. Wie gaat deze man stoppen?
Aprilsnow schreef:Dat hij zegt dat hij denkt dat waterboarden werkt is ook alweer zo'n enge uitspraak :-X Duimschroeven en ander martelwerktuig werkt vast ook maar moeten we echt terug naar die tijden??

Triest en scary.
Nouja, ze zeggen dat het werkt, maar ik vraag me dat af. Je zet waarschijnlijk ook een boel onschuldige mensen vast die breken en iets bekennen wat ze niet gedaan hebben.
En als een Amerikaan in een land wordt gemarteld breekt er meteen een oorlog uit want dat kan allemaal zomaar niet. Maar als je Trump bent mag je blijkbaar alles :-X

Arme, arme mensen. Je zal maar onterecht worden opgepakt en verhoord. Dan kom je er je levenlang niet meer overheen.
Hope schreef:https://decorrespondent.nl/6103/zo-vers ... 1-15833baa

Ik las dit artikel en ik kreeg er echt de rillingen van. Waar gaat het heen met deze idioot?
Steengoed artikel inderdaad. Bedankt voor het beschikbaar stellen daarvan (of bedank Gert :biggrin2: ). Het is vooral verbijsterend dat dit alles zich kan voltrekken terwijl er allerlei democratische instituties bestaan die in het leven zijn geroepen/zich zo hebben ontwikkeld TENEINDE de dingen die Trump nu doet te voorkomen! We dachten altijd dat de democratie niet zomaar omver kon worden geworpen, dat er te veel pijlers waren die de democratie overeind zouden houden en zouden beschermen tegen iemand als Trump. En wat blijkt? De democratie hoeft helemaal niet omver te worden geworpen; het is voldoende haar gewoon aan de kant te schuiven, te negeren, tot zondebok en pispaal te maken.

Ik ga een van de conclusies uit het artikel in De correspondent honoreren en mezelf betalend lid maken van een aantal internetkranten. Want inderdaad: zolang kranten alleen met elkaar concurreren om de aandacht van de lezer (en dus die van de adverteerder), zullen ze hun werk niet naar behoren kunnen doen.
Hope schreef:https://decorrespondent.nl/6103/zo-vers ... 0-f4c89a5d

Ik las dit artikel en ik kreeg er echt de rillingen van. Waar gaat het heen met deze idioot?
Goed artikel. Alleen jammer dat ze weer die foto laten zien, die niet representatief is voor hoe het was tijdens Trumps speech. Ik vind het een walgelijke vent, laat dat duidelijk zijn en sommige van zijn ideeen die hij uit ronduit verwerpelijk. Maar ik snap wel waar zijn reactie op het gedoe rondom zijn publiek door is ontstaan. Even los van dat hij de onzinnigheid beweert dat zijn publiek het grootste ooit was. Maar iei is deze foto geplaatst, terwijl het veld tijdens zijn speech gewoon heel goed vol stond. En een flinke rectificatie is er niet gekomen. Wel is de juiste foto stilletjes verwisseld met de foute. Ik ben vrij zeker dat er voor deze foto is gekozen, omdat de betreffende media hem niet kunnen uitstaan en even lekker wilden prikken. Net dát maakt alles zo onduidelijk, vervelend en werkt in de hand dat Trump het kan hebben over nep nieuws. Hij heeft daarmee soms gewoon gelijk. Die kritische houding naar eigen werk mis ik bij de media. En bij Trump-haters mis ik een kritische houding naar de vorige regeringen, want ook zij wilden bv strengere maatregelen op de grens met Mexico en illegalen uitzetten, om maar een voorbeeld te noemen. Het tegenhouden van mensen uit zeven landen is trouwens een tijdelijke maatregel, 90 dagen, en gebaseerd op een lijst met risico landen opgesteld door Obama. In die 90 dagen willen ze het beleid herzien. (Ik vind het trouwens verwerpelijk dat Saoedi Arabië niet op die lijst staat, een land dat de mensenrechten op vreselijke manieren schendt, maar dat heeft te maken met de petrodollar en olie, dus blijven ze die wel steunen.) Waarmee ik niet wil zeggen dat ik de maatregel zoals Trump hem heeft ingevoerd steun. Maar het is voor mij allemaal niet zo zwart wit, als dat Trump totaal fout is en zijn voorganger zo geweldig was. Ik denk dat die houding ook juist alles nog erger maakt. Als er een nieuwe, grotere oorlog komt dan er nu al is, komt dat niet enkel en alleen door deze vent, maar door een nog veel langere aanloop van allerlei beleid en vriendjespolitiek. Ik weet er niet genoeg van om dat plaatje precies helder te hebben, maar wel genoeg om in te zien dat Trump een makkelijke zondebok gaat zijn.
Boeffie Blafmans schreef:Goed artikel. Alleen jammer dat ze weer die foto laten zien, die niet representatief is voor hoe het was tijdens Trumps speech. Ik vind het een walgelijke vent, laat dat duidelijk zijn en sommige van zijn ideeen die hij uit ronduit verwerpelijk. Maar ik snap wel waar zijn reactie op het gedoe rondom zijn publiek door is ontstaan. Even los van dat hij de onzinnigheid beweert dat zijn publiek het grootste ooit was. Maar iei is deze foto geplaatst, terwijl het veld tijdens zijn speech gewoon heel goed vol stond. En een flinke rectificatie is er niet gekomen. Wel is de juiste foto stilletjes verwisseld met de foute. Ik ben vrij zeker dat er voor deze foto is gekozen, omdat de betreffende media hem niet kunnen uitstaan en even lekker wilden prikken. Net dát maakt alles zo onduidelijk, vervelend en werkt in de hand dat Trump het kan hebben over nep nieuws. Hij heeft daarmee soms gewoon gelijk. Die kritische houding naar eigen werk mis ik bij de media. En bij Trump-haters mis ik een kritische houding naar de vorige regeringen, want ook zij wilden bv strengere maatregelen op de grens met Mexico en illegalen uitzetten, om maar een voorbeeld te noemen. Het tegenhouden van mensen uit zeven landen is trouwens een tijdelijke maatregel, 90 dagen, en gebaseerd op een lijst met risico landen opgesteld door Obama. In die 90 dagen willen ze het beleid herzien. (Ik vind het trouwens verwerpelijk dat Saoedi Arabië niet op die lijst staat, een land dat de mensenrechten op vreselijke manieren schendt, maar dat heeft te maken met de petrodollar en olie, dus blijven ze die wel steunen.) Waarmee ik niet wil zeggen dat ik de maatregel zoals Trump hem heeft ingevoerd steun. Maar het is voor mij allemaal niet zo zwart wit, als dat Trump totaal fout is en zijn voorganger zo geweldig was. Ik denk dat die houding ook juist alles nog erger maakt. Als er een nieuwe, grotere oorlog komt dan er nu al is, komt dat niet enkel en alleen door deze vent, maar door een nog veel langere aanloop van allerlei beleid en vriendjespolitiek. Ik weet er niet genoeg van om dat plaatje precies helder te hebben, maar wel genoeg om in te zien dat Trump een makkelijke zondebok gaat zijn.

Waar raar om Trump een zondebok te noemen? Alsof hij een zielig slachtoffer is. Juist een beeld wat hij creeert.
Het inreisverbod is tegen alle humanitaire verdragen in, er is geen excuus voor wat mij betreft. Het is 'signaal politiek'; een loos gebaar dat geen enkele nut heeft (dacht je nou echt dat dit mensen met kwade bedoelingen tegen gaat houden?) maar wel een aantal wettelijke rechten van mensen schendt. En voor mij tekenend wat deze man probeert te bereiken; macht en willekeur. Trump is geen zondebok, Trump is een moedwillige aanstichter van haat en onverdraagzaamheid, uit op macht en geld.
Toen Trump president werd is hier echt de vlag niet uitgegaan. Toch leek hij in zijn speech net na zijn overwinning milder en zeiden wij: eerst maar zien wat hij gaat doen.

En eerlijk? Ik heb een tijd lang geprobeerd om op een positieve manier te begrijpen wat hij doet en waarom maar het lukt niet. Zijn acties zijn stuk voor stuk eigenbelang. De ene na de andere hoge piet die hij aanstelt is linksom of rechtsom een goede vriend van hem, hij verkondigd aantoonbaar leugens, ontkent dat hij dingen heeft gezegd die gewoon op video staan. Dat valt heel simpelweg gewoon niet te ontkennen, of je nu voor of tegen hem bent.
En om nog even terug te komen op mijn woordkeus voor 'zondebok', daarmee bedoel ik niet dat Trump zelf geen rol heeft in de dingen, maar als het helemaal mis loopt, wel dat hij slechts het laatste zetje geeft aan een hele reeks voorgeschiedenis, terwijl hij door veel mensen gezien zal worden als dé aanstichter.
Hope schreef:Toen Trump president werd is hier echt de vlag niet uitgegaan. Toch leek hij in zijn speech net na zijn overwinning milder en zeiden wij: eerst maar zien wat hij gaat doen.

En eerlijk? Ik heb een tijd lang geprobeerd om op een positieve manier te begrijpen wat hij doet en waarom maar het lukt niet. Zijn acties zijn stuk voor stuk eigenbelang. De ene na de andere hoge piet die hij aanstelt is linksom of rechtsom een goede vriend van hem, hij verkondigd aantoonbaar leugens, ontkent dat hij dingen heeft gezegd die gewoon op video staan. Dat valt heel simpelweg gewoon niet te ontkennen, of je nu voor of tegen hem bent.
Ik probeer vooral te begrijpen hoe de voedingsbodem is ontstaan die voor hem een weg heeft vrij gebaand. En verder vind ik hem vreselijk eng, vooral omdat ik denk (ik weet het dus niet zeker) dat hij op politiek en buitenland gebied ontzettend naïef is (ik hoop ontzettend dat ik het mis heb), waardoor hij zomaar plots iets heel erg stoms kan doen met desastreuze gevolgen ...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door