Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door aliesalgra
#32660
Mijn hond is gek op gedroogde pensstaafjes! Het is puur vlees en het is ook nog eens goed voor de tanden! En ze worden er niet snel dik van!

groetjes Alies
Door Jolly
#32668
denk je dat nu echt ? dat het echt vlees is en dat ze er niet dik van wordt?
Door Helen
#32675
Hoi Alies,

Ik snap niet zo goed of dit een vraag is of gewoon een opmerking? Zelf geef ik pens gewoon vers. Het enige wat ik niet rauw en vers geef zijn rawhides van ff. En dit alleen omdat mijn hond niet kan recreeren, dan wordt ze zo fanatiek dat ze haar tanden sloopt. Anders zou ik het haar ook niet geven. Dus de pensstaafjes komen er bij mij niet in.

groetjes Helen
Door jeanne
#32677
wat is er dan mis met gedroogde pens-staafjes?
Is er dan ook iets mis met gedroogd roodvlees? Zit ook in die zakje van Antos.
Ik geef Freule af en toe wel eens zo'n pensstaafje of stukje roodvlees :-\
Ik geef haar liever geen hondenkluifjes of koekjes uit de winkel, want die barsten van de granen!
Soms krijgt ze ook een rijstwafel.
Door avalon
#32707
Ik geef ook gedroogde pensstaafjes. Maar als ze er veel krijgen worden ze volgens mij wel dik van. Vooral als ze het als extra krijgen. Ik heb altijd van die kilo zakken en die staan bij mij op zolder. Avalon heeft al eens een hele zak leeggesnoept en was gigantisch aan de race gegaan. Dus ik doe best lang met een kilozak ;)
Door Helen
#32711
Nou de dsz maakt mij niet wijs dat die dingen niet barsten van de conserveringsmiddelen. Hoe blijven ze anders zo lang goed? Maar af en toe zo'n staafje zal geen kwaad kunnen. Ik zit nu lekker colaflesjes van Haribo te eten. Zal ook wel barsten van het een en ander... :o Maar ik probeer het wel binnen de perken te houden, zowel voor mij als de hond. En voor de hond lukt het beter dan voor mezelf, moet ik eerlijk toegeven ;D ;D

groetjes Helen
Door aliesalgra
#32719
Ja oke heel veel mogen ze er niet vak maar 2 of 3 per dag kan geen kwaad voor middel grote honden en ze vind het enorm lekker!

groetjes Alies
Door Helen
#32722
O, ik dacht aan 2 of 3 per week. Enne mijn hond vind alles wat eetbaar is lekker...Dat is zeker niet mijn leidraad mbt haar voeding. Daarnaast krijgt Balou niets zonder ervoor gewerkt te hebben. Zomaar iets lekkers krijgt ze echt nooit.

groetjes Helen
Door aliesalgra
#32723
Nee Tara krijgt alleen iets lekkers als ze wat goeds heeft gedaan of als we haar hebben uitgelaten af en toe ook wel eens, maar ze krijgt sowieso elke dag na het eten een dentastik voor haar tanden en dat vind ik echt goed spul!
Door Jolly
#32724
sorry maar 2-3 per dag vind ik persoonlijk wel erg veel, mijn Chasey krijgt 1 keer per dag iets "lekkers" (noem voor het gemak ff zo'n pensstaafje) en voor de rest nix naxxes nada noppes. 'sochtends zijn voer en 's avonds ook
Door aliesalgra
#32725
Ja maar op de verpakking staat dat ze zoveel mogen hebben. Tara krijgt hooguit 2 keer per dag iets lekkers
Door Helen
#32726
*Alies* schreef: Nee Tara krijgt alleen iets lekkers als ze wat goeds heeft gedaan of als we haar hebben uitgelaten af en toe ook wel eens, maar ze krijgt sowieso elke dag na het eten een dentastik voor haar tanden en dat vind ik echt goed spul!
Een dentastik van Pedigree of zo waarschijnlijk? Mmm, mag ik vragen waarom je dat goed spul vind?

groetjes Helen
Door Lizzy
#32729
Hoi Alies, die Dentastik's zijn toch van Pedigree Pal? Volgens mij moet je de verpakking bestuderen want volgens mij staan die Dentastik's STIJF van de conserveringsmiddelen (BHA en BHT).
Groetjes, Lizzy
Door aliesalgra
#32730
Omdat haar tanden erg schoon blijven, toen ik dat niet gebruikte moest ik vaak haar tanden poetsen, niet dat ik daar problemen mee heb maar tara vind het absoluut niet leuk, . Ik poetse haar tanden al toen ze 2 maanden was maar ze went er steeds niet aan. En toen probeerde ik dentastik en haar tanden blijven veel schoner en onze dierenarts raad het ook aan. Nou hij vind verse voeding prima dus een slechte dierenarts wil ik het niet noemen!
Door Lizzy
#32734
*Alies* schreef: Omdat haar tanden erg schoon blijven, toen ik dat niet gebruikte moest ik vaak haar tanden poetsen, niet dat ik daar problemen mee heb maar tara vind het absoluut niet leuk, . Ik poetse haar tanden al toen ze 2 maanden was maar ze went er steeds niet aan. En toen probeerde ik dentastik en haar tanden blijven veel schoner en onze dierenarts raad het ook aan. Nou hij vind verse voeding prima dus een slechte dierenarts wil ik het niet noemen!
Dat kan wel zijn Alies, maar het neemt niet weg dat deze dingen van Pedigree Pal zijn (volgens mij) en daar heel veel BHT en BHT in zit. En deze middelen zijn niet een beetje ongezond, maar HEEL erg ongezond. Enne, ik poets de tanden van mijn drie honden nooit. Maar ze hebben wel een blinkend schoon gebit. En ze krijgen nooit Dentastik.

Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door