Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#3272301
Ik schrijf net de adressen over in de nieuwe agenda en zie dat op 20 nov. 2015 de teckels bravecto hebben geslikt. Ik geef echt nooit wat tegen vlooien, maar ik kwam er niet vanaf. Nu lees ik een berichtje hier dat na 10 maanden na toedienen van bravecto nog steeds de teken dood neervallen. Ik vraag me nu wel af welke invloed het heeft gehad op mijn teefjes. Gina is op 13 juni bevallen van 1 (mega)pup, en Chica is op 5 oktober van 3 teefjes. Best gek, er is progesteron geprikt en ze komen allebei uit een nest van 7. Ik heb nog nooit zulke kleine nestjes gehad. Ik zal het nooit weten, maar ik heb toch een raar gevoel hierbij. Heeft iemand hier ook ervaringen hiermee, of juist dat er helemaal geen verschil was in nestgrootte?
Door Lizzy
#3272312
Tja. Ze zeggen dit (over de werkzame stof):

Fluralaner (the product’s active ingredient) is approved by the FDA for use in dogs. It should only be given to dogs who are both 6 months of age or older and 4.4 lbs or heavier. In trials it has been given alongside anthelmintics (a group of antiparisitic drugs which includes Panacur), antibiotics, steroids and vaccines without causing any adverse reactions. It has also shown to be safe for pregnant and nursing animals.

Dus je mag het op drachtige en zogende teven kieperen. En daarnaast schrijven ze dat je het pas aan honden mag geven die 6 maanden of ouder zijn :-X :-X :-X

Kortom, ik zou het niet weten. Ik zou zelf geen insecticide in de buurt van een drachtige of lacterende teef willen hebben maar eerlijk gezegd ook niet op een teef die drachtig moet worden, maar ja, ik zou deze rotzooi sowieso niet op mijn hond willen hebben.

Misschien dat je de vraag aan de fabrikant kunt stellen. Het antwoord is vast : nee, kan niet maar je kunt het allicht proberen!

Barfplaats wordt gesponsord door