Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ellyE
#3271748
Een praktische vraag over groente: ik bak vaak een grote hoeveelheid verschillende soorten groenten in olijfolie en vries porties in. Maar soms vergeet ik groente eruit te halen of het is op en dan had ik altijd gedroogde groenten achter de hand. Dat wordt nu niet meer verkocht. Ik gebruik nu pot of blikgroente, maar ja, dat vind ik eigenlijk niks.
Iemand nog een idee over bewaren van groente ?
Door Bosliefje
#3271767
Ik maak ze sinds ik een smootie maker heb steeds vers klaar.
Kleinsnijden, wat water erbij, even mixen en klaar. :D
Door Lizzy
#3271797
ellyE schreef:Een praktische vraag over groente: ik bak vaak een grote hoeveelheid verschillende soorten groenten in olijfolie en vries porties in. Maar soms vergeet ik groente eruit te halen of het is op en dan had ik altijd gedroogde groenten achter de hand. Dat wordt nu niet meer verkocht. Ik gebruik nu pot of blikgroente, maar ja, dat vind ik eigenlijk niks.
Iemand nog een idee over bewaren van groente ?
Gewoon verse groenten, wassen snijden en even koken? Of groentenmix maken voor een langere tijd en dit in porties invriezen? En voor nood kun je een zak diepvriesgroenten in de vriezer leggen. Daar zit in ieder geval geen zout in, zoals in blik/pot.
Door sentinel1984
#3271866
1x per 2 á 3 weken in de keuken staan.
Groentes een beetje schoonmaken, kort de kook erover en pureren. Uiteraard dan verdelen in zakjes voor 2 dagen tegelijk en de vriezer in.
En dan maak ik voor de veiligheid voor 1 of 2 weken extra. Dan heb ik altijd reserve en kan ik, als ik teveel voorraad heb, een keer overslaan.

Zo heb ik eigenlijk altijd reserve en heb ik nog nooit te kort gehad. En als ik vergeten ben om voer uit de vriezer te halen, is de hond bij ons in de pot te vinden.

Zo heb ik het ook gedaan toen onze zoon nog kleiner was. Wij kochten nauwelijks potjes en maakte alles vers.
Door ellyE
#3271918
Bedankt voor de reacties, verse groentes krijgen ze dus altijd, tenzij... Maar van die smoothie vind ik wel een goed idee, ik heb een goede blender, dus bevroren groente is dan snel klein :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door