Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3269788
Ik zit me suf te zoeken op internet. Ik kom er maar niet uit:

Hoe krijg ik mijn contacten van mijn oude IPhone 4 op mijn Mac en IPad hetzelfde?

Op mijn IPad en IPhone is het bijna hetzelfde, maar op die Mac lukt het me niet. Ik heb op de Mac Icloud nu ook aangezet en alles gesynchroniseerd.
Alles herstart en nog lukt het niet.
Terwijl het doodsimpel moet zijn...
Ik heb geen zin o alles over te typen, maar die IPhone gaat er uit.
Wat nu :???:
#3269870
MillyMol schreef:Heb je hier iets aan?

op je iPhone staat toch ook het synchroniseren aan?

Eventuele 2e optie:
Op de Mac inloggen op je iCloud-account. Dan via contactboek alle contacten selecteren en importeren in het adresboek op de Mac.
Oh bedankt voor de tips!
Dat ga ik morgen proberen!
#3269971
Helaas.
Het moet zo simpel zijn, maar mij lukt het niet.
De optie van het filmpje van Milly is achterhaald en inloggen in iCloud krijg ik niet voor elkaar.
Daar staat wel alles, maar ik kom er dus via mijn mac niet bij...
Fijn nieuwe spullen, maar soms ook lastig :-[ :D
#3270345
Borke schreef:Helaas.
Het moet zo simpel zijn, maar mij lukt het niet.
De optie van het filmpje van Milly is achterhaald en inloggen in iCloud krijg ik niet voor elkaar.
Daar staat wel alles, maar ik kom er dus via mijn mac niet bij...
Fijn nieuwe spullen, maar soms ook lastig :-[ :D
Heb je wel een apple iD aangemaakt?
#3270393
src_esther schreef:Of, gebruik je wel hetzelfde apple ID?
Als je op je mac met je apple id inlogt kan je zien met welke apparaten je bent ingelogd. Als er een ontbreekt is het logisch dat daar je contacten niet in staan. Met je ipad of iphone moet je wel zijn ingelogd.
Bij mij is alles "gewoon" overal automatisch terecht gekomen.
#3270441
pike schreef:Als je op je mac met je apple id inlogt kan je zien met welke apparaten je bent ingelogd. Als er een ontbreekt is het logisch dat daar je contacten niet in staan. Met je ipad of iphone moet je wel zijn ingelogd.
Bij mij is alles "gewoon" overal automatisch terecht gekomen.
Ik heb maar een Apple ID.

Het moet iets in die Mac zijn, want mijn nieuwe IPhone en IPad synchroniseren automatisch. Alleen die Mac doet niet mee. Behalve met de maul, dat synchroniseert weer wel.
Ik heb ook geen idee hoe ik op die Mac kan inlggen in ICloud. Ik vermoed dat daar het antwoord ligt :-\
#3270530
Inloggen iCloud op de Mac:
Instellingen (dat tandwiel ;-)) - iCloud
en dan aanvinken wat gesynchroniseerd moet worden.

Wanneer dat allemaal al ingesteld lijkt te zijn wil uitloggen van je iCloud account (dat doe je in datzelfde venster) en opnieuw inloggen ook nog weleens helpen.
Succes!
#3270651
Nitus schreef:Inloggen iCloud op de Mac:
Instellingen (dat tandwiel ;-)) - iCloud
en dan aanvinken wat gesynchroniseerd moet worden.

Wanneer dat allemaal al ingesteld lijkt te zijn wil uitloggen van je iCloud account (dat doe je in datzelfde venster) en opnieuw inloggen ook nog weleens helpen.
Succes!
Dankjewel voor je uitleg!
Mijn Mac is aan de slag.

Bewaar jij ook een kopie op je Mac, of alleen in de Cloud?

Eindelijk icloud innloggen gevonden, ik dacht wel dat dat niet moeilijk moest zijn.
Nu kijken of die Mac de contacten die in de cloud staan oppakt...
#3270759
Borke schreef:Dankjewel voor je uitleg!
Mijn Mac is aan de slag.

Bewaar jij ook een kopie op je Mac, of alleen in de Cloud?

Eindelijk icloud innloggen gevonden, ik dacht wel dat dat niet moeilijk moest zijn.
Nu kijken of die Mac de contacten die in de cloud staan oppakt...
Ja, als je weet waar je moet zoeken is het vaak een eitje ;). Ben heel benieuwd of het nu gelukt is; synchroniseren je contacten nu wel?

Wat betreft een kopie, ik maak elke dag via Itunes een complete (beveiligde) backup van mijn iPhone op mijn Mac en verder draait Time Machine de hele dag op mijn Mac (TM maakt elk uur een back up van wijzigingen op een externe HDD) en er wordt dagelijks automatisch een online-backup gemaakt (Backblaze). Daarnaast maak ik 1x per week handmatig op nog een andere externe HDD een backup (kloon).
Ik heb dus op meerdere plaatsen een kopie, ik vertrouw niet alleen op iCloud of 1 externe HDD.
Het lijkt een beetje paranoia, maar ben als de dood gegevens kwijt te raken en het is al eens voorgekomen dat mijn externe HDD met TM-backup was overleden en helemaal niets meer deed, gelukkig was er toen met mijn Mac niets aan de hand en had ik daar alle info nog gewoon. Maar stel je voor, je computer crasht en dan blijkt je backup ook nog eens niet te werken..... moet er niet aan denken!
Oja, en de belangrijkste gegevens/documenten worden via een andere cloudservice ook nog eens gesynchroniseerd naar mijn laptop (ook een Mac)... hmmm... misschien toch wel een beetje paranoia? ::) :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door