Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#327056
Ik vind het echt een hele interessante manier van voeren en als ik ooit een hele grote tuin heb, zodat mijn honden daar hun behoeftes kunnen doen na de maaltijd en lekker heeeeel lang kunnen uitbuiken dan wil ik ze zeker zo gaan voeren.
Door Doedels
#327087
Ik vind het logisch klinken. Zou meer willen weten over de wijze van omschakelen. Ik kan me voorstellen dat honden beter trainbaar zijn op de dagen dat ze vasten. Op de dagen dat ze hebben gegeten moeten ze met rust worden gelaten lijkt me. Ik barf nog niet. Het lijkt me dan ook moeilijk om volgens dit systeem de juiste percentages per week te voeren. Hele prooidieren lijkt me het gemakkelijkst. Misschien groei ik naar dit systeem toe. Eerst maar eens leren barfen.
Door Elvira
#327137
ik heb van de week het boek "honden natuurlijk" gekocht van Evert Jan ter Burg. Hij voert zijn honden 2 x per week, vrnl hele prooidieren. Er staan foto's in van een hond met een doodgeboren lam en een overleden schaap. Een interesant boek om te lezen, maar niet mijn manier van honden houden. (in grote kennels in een groep honden). Voor wie het boek wil lezen. Er was nog 2 exemplaar te koop (2d hands) voor € 4,5.
Er staat niet veel in over voeding, meer over gedrag.
Door evds
#327147
Het klinkt logische dat een hondenmaag rustperiodes nodig heeft om zijn werk goed te kunnen doen. Ik voer vrij onregelmatig en sla, als het zo uitkomt, hier en daar wel eens een maaltijd over maar in principe eten mijn honden wel elke dag. Ze zijn allemaal mager en eten alles op wat ik ze geef.
Het lijkt me lastig om 3 keer per week grote hoeveelheden te voeren als je honden elke dag moeten werken. Met een lege maag rennen en werken gaat prima maar na net je helemaal vol te hebben gegeten lijkt me dat niet goed (een wolf gaan dan natuurlijk ook niet jagen).
Soms geef ik ze een heleboel en laat ze eten zoveel ze willen (bijvoorbeeld van pens) maar dan hebben ze daarna ook een dag(of meer) rust(geen werk en geen eten), verder blijft het bij mij toch bij enige regelmaat.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door