Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BBF
#326861
Aangezien ik nu aardig aan het inlezen ben over het voeren van de honden in deze mate, wil ik toch nog wat (domme?) vragen stellen.

Kan je bijv. soepgroenten als een groente bij het vlees toevoegen en zo ja/nee waarom is dan wel/niet?

Kan je ook 1 dag per week, groente met lamshart geven of komen ze dan te kort?
Door Laura2004
#326886
Ik geef zelf gepureerde groentes. Ik weet niet wat voor groentes er in soepgroentes zitten, maar als er prei in zit zou ik ze niet geven.
Wat geef je de rest van de week dan als je 1 dag lamshart geeft?
Door Cathelijn
#326895
er zit meestal prei in de soepgroentes. Hier tenminste. Dat maakt het niet geschikt om aan de hond te geven. Of je moet alle prei ertussen uit vissen natuurlijk ;D
Door Laura2004
#326901
Cathelijn schreef: er zit meestal prei in de soepgroentes. Hier tenminste. Dat maakt het niet geschikt om aan de hond te geven. Of je moet alle prei ertussen uit vissen natuurlijk ;D
Ik ben niet zo bekend met hollandse groentesoep :-[ , dus ik zou niet weten wat er in zit (ben spaanse). Maar als er inderdaad prei in zit dan zou ik het niet geven.
Door k9
#326903
Laura2004 schreef: Ik ben niet zo bekend met hollandse groentesoep :-[ , dus ik zou niet weten wat er in zit (ben spaanse). Maar als er inderdaad prei in zit dan zou ik het niet geven.
Wat een toeval! Ik ook! ;)Ik ken niet veel spaanse mensen hier in de buurt...... ??? Por eso me ha llamado la atencion ;D ;D
Gr.,
Isabel, K9
Door k9
#326904
Maar, prei en ui blijkt niet goed te zijn voor de honden....ik zou niet soepgroenten gebruiken....
Gr,
Isabel, K9
Door 202spots
#326908
Wanneer er ook ui bij zit dan moet dat er ook uitgehaald,dus geen prei en geen ui.
Wat is er dan over? wortel?selderij bladjes? en????
Dit moet evengoed fijner gepureerd worden dan als het in de mix is.
Misschien makkelijker om toch zelf wat verschillende groentes te pureren en in te vriezen voor later?

Wanneer je 1 x per week alleen groente met lamshart geeft, doe dan wel 'n klein beetje gemalen eirenschaal erbij,niet alleen voor calciumbron,maar anders word het aardig losse poep(hart+ groentes)
Door BBF
#327541
Laura2004 schreef: Ik geef zelf gepureerde groentes. Ik weet niet wat voor groentes er in soepgroentes zitten, maar als er prei in zit zou ik ze niet geven.
Wat geef je de rest van de week dan als je 1 dag lamshart geeft?
Mag ik vragen waarom prei niet goed is? Van ui wist ik het nl. wel, maar dat zit niet in de soepgroenten.
Op het moment krijgen ze nog Prins brokken en in het weekend de complete versvlees-voeding, ik wil het liefst in zijn geheel over naar de vers en dan af en toe zelf samenstellen.
Door BBF
#327544
202spots schreef: Wanneer je 1 x per week alleen groente met lamshart geeft, doe dan wel 'n klein beetje gemalen eirenschaal erbij,niet alleen voor calciumbron,maar anders word het aardig losse poep(hart+ groentes)
Okay, hardstikke bedankt voor de tip! Wist ik dus niet ;)


Trouwens ik geef ook alle groentes rauw. ;D
Door Mevroi Kruim
#327550
Prei behoort tot de familie van de ui, evenals knofllook, en planten van deze familie bevatten eens tof die bij hogere doseringen bloedarmoede veroorzaakt.
Ik weet van een geval waarbij koeien uienloof te eten kregen en daaraan doodgingen. Dus safety first, dan maar niet geven.
Knoflook heeft in kleine hoeveelheden hele gunstige werkingen, dus dat geef ik wel. Maar voorzichtigjes.
Zie ook hier http://www.equinecentre.com.au/_pdf/nut ... garlic.pdf
Door 202spots
#327585
Zoals Kruimel al schreef...alle uien soorten,prei en knoflook zijn in dezelfde familie.
Ik doe ook kleine hoeveelheid knoflook door de groentemix,maar ik geef geen prei of ui.

Hier nog wat meer:
Onion and garlic poisoning
Onions and garlic are other dangerous food ingredients that cause sickness in dogs, cats and also livestock. Onions and garlic contain the toxic ingredient thiosulphate. Onions are more of a danger.
Pets affected by onion toxicity will develop haemolytic anaemia, where the pet’s red blood cells burst while circulating in its body.
http://www.petalia.com.au/Templates/Sto ... o=257#ct-4
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Heinz - Body Anaemia
The recorded cases of Allium poisoning typically involved onion doses exceeding 0.5% of the animal's body weight. A dog weighing 60 pounds would have to ingest a 5-ounce onion or several cloves of garlic to begin the Heinz-body process. Red blood cells regenerate quickly in healthy animals, so the overdose would have to be repeated frequently to cause harm.
http://www.lowchensaustralia.com/health/alt.htm
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door