Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#3267552
Heel moeilijk zulke dingen en dan wordt gezegd geniet van zijn blijdschap nu maar soms is zelfs dat moeilijk als je weet dat het slecht gaat.

Veel sterkte en hopelijk nog een hele tijd een blije puppy.
#3267562
Fijn dat de dingen nu zover geregeld zijn dat als het nodig is, er meteen een plan ligt. Hoef je daar niet meer over te liggen malen en kun je je nu lekker concentreren op het 100% doen wat Gijs kan en wil. Ik hoop dat jullie nog lang van en met elkaar mogen genieten! :-*
Door eelke
#3267563
Lil schreef:Heel moeilijk zulke dingen en dan wordt gezegd geniet van zijn blijdschap nu maar soms is zelfs dat moeilijk als je weet dat het slecht gaat.

Veel sterkte en hopelijk nog een hele tijd een blije puppy.
Ja, dat is wel een dingetje, want bij alles wat nu leuk is aan Gijs, zit ook het zinnetje, dat gaan we straks zo missen.
Maar het is niet anders, dus steken we maar een beetje de kop in het zand, struisvogelpolitiek. Soms is dat gewoon prima. Als het echt niet meer gaat zien we dat wel, daar twijfel ik niet meer aan, dus dan is er tijd genoeg om de kop weer uit het zand te halen.
Door Lil
#3267569
eelke schreef:Ja, dat is wel een dingetje, want bij alles wat nu leuk is aan Gijs, zit ook het zinnetje, dat gaan we straks zo missen.
Maar het is niet anders, dus steken we maar een beetje de kop in het zand, struisvogelpolitiek. Soms is dat gewoon prima. Als het echt niet meer gaat zien we dat wel, daar twijfel ik niet meer aan, dus dan is er tijd genoeg om de kop weer uit het zand te halen.
Jij steekt alles behalve je kop in het zand!!! :-*

Ik herken het gevoel en ik snap wat je bedoelt: je probeert zoveel als mogelijk los te laten dat er problemen zijn omdat anders het genieten zo moeilijk wordt.
Dat is juist super goed, want zo kun je nog hele leuke momenten beleven. En daarvan gun ik je echt nog super veel! :bigarmhug: :-*
Door eelke
#3267593
Lil schreef:Jij steekt alles behalve je kop in het zand!!! :-*

Ik herken het gevoel en ik snap wat je bedoelt: je probeert zoveel als mogelijk los te laten dat er problemen zijn omdat anders het genieten zo moeilijk wordt.
Dat is juist super goed, want zo kun je nog hele leuke momenten beleven. En daarvan gun ik je echt nog super veel! :bigarmhug: :-*
Nou, ik bedoel dat we dat nu vooral gaan doen, zodat we er niet steeds aan hoeven denken en zorgelozer kunnen genieten :)
#3267594
Gewoon struisvogelen dan en soort van zorgeloos genieten van die grote gup.
Makkelijk gezegd natuurlijk maar echt knap dat je die knop toch om zet (probeert in ieder geval).

Ik vind het topic overigens heel leerzaam maar ook zo verdrietig :-*

:duimen: de duimpjes draaien zodat je nog een hele tijd van jullie Gijs kunt blijven genieten.
Door eelke
#3268267
Ben ik weer...


Als het dan zo ver is, en het kan thuis, wat doe je dan met je andere hond, in dit geval dus Joep. Het voelt zo stom om die op de gang te zetten en hem erna bij te halen, maar ik weet niet of hem erbij laten zijn wel zo'n goed idee is?
Door Borke
#3268269
Bij het inslapen van Borke bij ons thuis, hebben we Sofi in de kamer er naast gedaan. Borke stond te kwispelen bij de deur en vond diervriendelijk bezoek altijd heel leuk. Sofi vond iedereen die zij niet kende vervelend en ging enorm blaffen. Zij was er gewend aan om in die kamer te zitten.

Op zich ging dat prima. Borke sliep in terwijl hij gedroogd vlees at en hij had het zo enorm naar zijn zin. Sofi lieten we er bij toen het voorbij was. Ze liep erheen, snuffelde aan Borke en toen had ze het gezien. Geen interesse meer. Terwijl ze altijd zo dol op hem was.
Door Lil
#3268270
De andere hond wil ik echt absoluut niet erbij hebben. Ik zet ze altijd weg op een slaapkamer, in de tuin noem maar op. Met wat lekkers en dan mogen ze het als het achter de rug is erbij. En echt de anderen voelen dat! Ze zijn altijd allemaal super lief en muisstil geweest en als ze dan erbij mochten was het even kijken en dan wilden ze er niets meer mee van doen hebben . Prima zo.

Ik weet niet hoe erg het voor een ander is om het proces te zien kan vreselijk naar of mooi zijn dat weet je niet. Ik zou niet de gok willen nemen dat een andere hond erdoor getraumatiseerd raakt. Da komt, je krijgt een spuit en je gaat over de regenboog. Die associatie wil je niet.

Maar nog veel belangrijker. Ik wil op dat moment alle en dan ook ALLE! Aandacht voor de hond die vertrekt. Dan wil ik niet bezig zijn met "fikke" ga plaats en loop de da niet in de weg, "fikkie" niet etc.
Nee ik wil dan die echt laatste tijd met dat ene dier zijn. De da gaat zijn/haar eigen gang wel zonder jou/mij en ik heb maar 1 ding te doen mijn geliefde dier te knuffel , bedanken, verwennen weet ik wat je allemaal wilt doen. Het is de laatste keer en het zwaarste wat er is, dus neem daar alle tijd en aandacht voor. Als de da thuis komt zet ik ze zo'n 20-30 minuten voordat de da komt al weg om dit proces de kans te geven. Tot die tijd blijven de dieren uiteraard samen voor hun eigen momenten met, want dat namen ze hier ook. Zowel Jones als Kimba gingen voor de mand van Boris liggen waken, dat gebeurde nooit. De andere dieren zijn bij de da gegaan omdat het zich zo aandiende.
Door Lizzy
#3268274
Ik wilde Bisq en Ling er perse niet bij hebben toen we Pinkel lieten inslapen. Ik wilde op dat moment 2000% met Pinkel bezig zijn en niet met onze andere honden. We hebben Bisq en Ling daarom even in de auto gezet. Toen Pinkel overleden was, hebben we Bisq en Ling erbij gelaten. Linga rook 1 keer en dacht "oh, die is dood". Biscuit vond het echt moeilijk en probeerde met haar pootje Pinkel tot leven te wekken (zo leek het) en te controleren of ze er echt echt echt niet meer was. We hebben Pinkel in haar mandje laten liggen totdat Bisq er ook klaar mee was en haar daarna naar het crematorium gebracht.
#3268278
Wij hebben nu 3 honden laten inslapen, 2x in de huiskamer, met alle andere honden er gewoon bij. Die blijven gewoon rustig liggen - die begrijpen echt wel dat het nu even niet om hen draait. Ik denk juist dat ze veel stress zouden hebben als ze weg moeten. En een van hun vrienden vertrekt naar de volgende wereld, wat mij betreft hebben ze het recht om daar bij aanwezig te zijn. Groot verschil is natuurlijk wel dat er geen vreemde in huis is, maar dat ik zelf degene ben die de spuit zet.

Leon is ingeslapen bij een da tijdens vakantie in Frankrijk - dat was afschuwelijk. Hij was zo bang. We hadden Raul meegenomen om hem te steunen, maar dat was niet voldoende. Vreemde mensen, vreemde ruimte, dat was vreselijk voor hem. Voor de 2 honden die we niet hebben meegenomen naar de euthanasie was het ook raar, hun dode broer achter in de auto te zien liggen toen we terug kwamen.

Ik vind het veel fijner als ze er allemaal bij zijn, dan begrijpen ze tenminste wat er gebeurt.
#3268292
Wij hebben ook Lola in de kamer gelaten, die ging heel stilletjes en rustig in haar bench liggen. Pas toen de da weg was kwam ze eruit, stapte over Brutus heen alsof het niets was, niet naar gekeken, geroken helemaal niets.
Uiteindelijk toen we haar uit lieten net voor we Brutus naar het crematorium brachten bleef ze in de gang staan naar hem kijken zo van nou vriend nu heb je daar lang genoeg gelegen, opstaan we gaan uit.
En zij is echt op zoek geweest naar hem, zeker die zondag nadat we van de hondenclub terug kwamen, dat vond ik wel heel erg. Dat zoeken.
Door eelke
#3268302
Nou, Gijs hangt nogal aan Joep. Dus die horen gewoon bij elkaar, vind ik eigenlijk. Joep gaat eigenlijk altijd zo bij ons liggen als we ergens bezig zijn, dus dat verwacht ik dan ook. Ik denk dat Joep een grote steun zou zijn voor Gijs.

Maar ik zit inderdaad met dat traumatische voor Joep zelf. Ik weet het niet zo goed wat ik daar bij moet denken. Gijs zal eerst gewoon onder narcose gaan, en dat gaat niet raar, dat hebben we het afgelopen half jaar wel vaker gedaan ;) kan ik dan daarna nog rare dingen verwachten? Ik dacht eigenlijk dat hij na het narcose spuitje al 'weg' is, maar dat er daarna nog een injectie volgt om zijn lijf te laten stoppen.
#3268313
Max was heel snel weg. Het eerste spuitje was eigenlijk al voldoende, maar de 2e is protocol om het hart te laten stoppen. Ik vond het aller ergste dat zijn tong eruit kwam, nu snap ik dat. Hij was ook wel gelijk echt weg, Max was er nog wel fysiek maar zijn spirit was weg. Dat was ook echt heel raar. Maar toen stond ik er alleen voor in een paniek situatie en wist ook niet wat ik kon verwachten.

Mijn hond laten inslapen is met recht het ergste wat ik ooit moet doen. Nu, 4 jaar later, lopen nog steeds de tranen over mijn wangen als ik eraan terug denk.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door