Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Marjolijn1080
#3259548
Lizzy schreef:Maar als Parvo en Hondenziekte nog niet laag zijn, gaat de DHP (DP) niet aanslaan. En dan? Als die enting dus niet aan slaat, moeten de pups met 12 weken dus weer gevaccineerd worden (en dat weet je pas, of ie aangeslagen is als je weer titert), hebben ze 1 enting minder gekregen....
Klopt, dat is ook wat ik ga beschrijven in het document voor de pupkopers
Door Lizzy
#3259550
Marjolijn1080 schreef:Klopt, dat is ook wat ik ga beschrijven in het document voor de pupkopers
Maar waarom adviseer je ze dan niet met 9 weken te titeren in plaats van te enten? Als er nog steeds parvo en/of hondenziekte aanwezig is op 9 weken heeft vaccineren geen nut....
Door Yvonne K
#3259614
Ik zou ook titeren hoor.... bij mij werd gezegd dat parvo bij de 9 weken titer erg laag was dus enten en dan na 3 weken titeren. Mooi dat parvo niet was aangeslagen. Ik baalde daar wel van!
Door Ellen Els en Nina
#3260685
Hoi, ik lees met belangstelling mee. Ik ben als potentiële pupkoper juist op zoek naar info om een fokker hiervan te overtuigen. kennen jullie artikelen o.i.d. waar in jip en janneke taal staat uitgelegd hoe je met pups om kunt gaan met op maat vaccineren?
Door vagebond
#3260795
Ik heb 2 jaar geleden ook 1 van de 7 getiterde pups laten enten. Deze had geen antistoffen, de andere pups zijn niet geent vanwege de goede titer. Dusja, het lijkt mij ook logisch dat die pups toch beschermd zijn, anders heb je niet die titeruitslag.
Door Marjolijn1080
#3262905
Voor wie het interessant vind.
Met 6,5 weken laten titeren
Hondenziekte C3
Parvo C5
Hepatitis C2

Nu met negen weken
Hondenziekte C1
Parvo C1
Hepatitis C0

Advies nu enten maar omdat Parvo en Hondenziekte nog wel aanwezig zijn ga ik over 1,5/2 weken laten enten en daar kon ze zich in vinden ( officieel moeten ze onder C3 advies geven om te enten )
Door Lizzy
#3262985
Marjolijn1080 schreef:Voor wie het interessant vind.
Met 6,5 weken laten titeren
Hondenziekte C3
Parvo C5
Hepatitis C2

Nu met negen weken
Hondenziekte C1
Parvo C1
Hepatitis C0

Advies nu enten maar omdat Parvo en Hondenziekte nog wel aanwezig zijn ga ik over 1,5/2 weken laten enten en daar kon ze zich in vinden ( officieel moeten ze onder C3 advies geven om te enten )
Ik hoop dat de antistoffen over 1,5 a 2 weken weg zijn, dan kan de enting feilloos aanslaan! Ik heb mijn pups wel laten enten toen er nog iets van parvo aanwezig was (dit is vier jaar geleden en toen was er echt nog maar weinig informatie beschikbaar, was dit titeren nog te nieuw) en mooi dat de parvo enting toen niet is aangeslagen he :-\

Nou, best een spannende ervaring zeker!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3263007
Marjolijn1080 schreef:Voor wie het interessant vind.
Met 6,5 weken laten titeren
Hondenziekte C3
Parvo C5
Hepatitis C2

Nu met negen weken
Hondenziekte C1
Parvo C1
Hepatitis C0

Advies nu enten maar omdat Parvo en Hondenziekte nog wel aanwezig zijn ga ik over 1,5/2 weken laten enten en daar kon ze zich in vinden ( officieel moeten ze onder C3 advies geven om te enten )
Daar begrijp ik dus helemaal niets van. Op basis van alle info die ik inmiddels verzameld heb, zou ik zeggen dat ze er daar geen verstand van hebben.
Door Lizzy
#3263008
Doranto schreef:Daar begrijp ik dus helemaal niets van. Op basis van alle info die ik inmiddels verzameld heb, zou ik zeggen dat ze er daar geen verstand van hebben.
Ja, ik ben daar ook verbaast over.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3263515
Marjolijn1080 schreef:Daarom heb ik dus ook niet laten enten....
Maar dat is toch ook d'r advies?
Wat gaan de pupkopers en jij doen over 2 weken?
Door Bosliefje
#3266445
Marjolijn1080 schreef:Nee omdat de hepatitis nu al vrij laag is adviseerd zij met negen weken de DHP te enten. Tenzij de eigenaren perse eerst willen titeren natuurlijk maar de kans is heel groot om dan alsnog te moeten enten.
Dan na de DHP enting op 9 weken met 12 weken nog een keer titeren om te zien of de enting is aangeslagen.
Best een dure hobby hoor 2x titeren a €47 + 1x enten a €26 = €120 tegen 3x enten = €78 maar ik vind het wel erg prettig om dus twee keer minder te hoeven enten.
Toch vraag ik me af waarom wij voor de 9 weken zo ingewikkeld doen. In Duitsland wordt standaard pas op 9 weken geënt vanwege de maternale immuniteit. Waarom is het idee daarover zo veel anders dan bij ons. Inderdaad, dan kan het nogal in de papieren gaan lopen bij grote nesten.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door