Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3262348
Blij om te horen dat het zo goed gaat :)

Wat betreft het rustig gedrag: een kat die nog niet helemaal op zijn gemak is speelt niet echt en is nogal rustig. Dat kan dus zeker wel een reden zijn, zeker als hij actiever wordt. Verder is ook niet elke kat even actief, Joran was zeker als kitten extreem rustig, veel rustiger dan Cyc die toen ergens tussen de 15 en de 20 was. Het hoeft dus zeker niets met gezondheid te maken hebben, maar eens goed laten nakijken lijkt mij wel slim met zijn medisch verleden.

Qua leeftijd zou ik denken dat hij 2+ is op basis van de vacht, maar Joran had met een half jaar nu ook niet bepaald een kitten vacht, dusja :-\ Mijn ervaring is dat het heel moeilijk is (onmogelijk) om de leeftijd van een kat te schatten als ze volledig gewisseld zijn.
#3262446
Ooooooh, wauw, wat is hij mooi! En wat is hij een bofkont!

Ik heb niet alles gelezen maar ik denk dat hij wel in huis heeft gewoond. Een Mies, die had ik echt noooooooooit in huis kunnen krijgen, dat was gewoon echt een miniatuurtijger :biggrin2:
Nu zullen niet alle wilde katten Mies heten maar ze was overduidelijk gewoon echt geen mensen gewend.

Wat betreft gezondheid zou ik nog even afwachten. Hij heeft gezworven, heeft weet ik veel wat gegeten (of niet gegeten) voor hij bij jou kwam. Hij is mee op reis geweest, heeft last gehad van die vacht, van zijn longen, zit nu in een nieuwe omgeving met katten en honden. Ik zou daar als kat doodmoe van zijn. En wellicht kijkt hij de kat gewoon even uit de boom (of bank) en is hij daarom zo tam.
#3262449
Hope schreef:Ooooooh, wauw, wat is hij mooi! En wat is hij een bofkont!

Ik heb niet alles gelezen maar ik denk dat hij wel in huis heeft gewoond. Een Mies, die had ik echt noooooooooit in huis kunnen krijgen, dat was gewoon echt een miniatuurtijger :biggrin2:
Nu zullen niet alle wilde katten Mies heten maar ze was overduidelijk gewoon echt geen mensen gewend.

Wat betreft gezondheid zou ik nog even afwachten. Hij heeft gezworven, heeft weet ik veel wat gegeten (of niet gegeten) voor hij bij jou kwam. Hij is mee op reis geweest, heeft last gehad van die vacht, van zijn longen, zit nu in een nieuwe omgeving met katten en honden. Ik zou daar als kat doodmoe van zijn. En wellicht kijkt hij de kat gewoon even uit de boom (of bank) en is hij daarom zo tam.
Dat zou best weleens kunnen eigenlijk. Als hij geen kitten meer was in het voorjaar, dan moet hij echt zwaar gezworven hebben, want hij was toen nog niet de helft van wat hij nu is. Misschien is het echt een kwestie van de tijd nemen om te wennen en op adem te komen. En de warmte in huis zal ook best een rol spelen.
In ieder geval is hij niet apathisch of zo. Hij ligt voornamelijk op de trap (handig spieken), die ik altijd afsluit met een traphekje zodat de honden niet naar boven kunnen om in mijn bed hun welverdiende rust te genieten. :biggrin2: Maar gisteravond stond ik hondenvoer te maken en toen kwam Sven bold as brass de aanbouw ingedodderd, overal snuffelend en kijkend. Pas toen Scotch gedag wilde komen zeggen, vluchtte hij snel weer de trap op, dus hij zal zeker nog op zijn hoede zijn voor de honden.

Ik hou het in de gaten. Zo'n lekker knuffelkind. Ik vraag me af of hij een showkater is geweest, hij is er dol op gekamd te worden! :biggrin2:
#3262507
tt-tjes schreef:Wat een prachtige jongen. Is Sven een Maincoon?? Want die zijn normaal behoorlijk relaxed en stoïcijns. De fokker van Chendo heeft er 2, en de kater is ook zo'n heerlijk knuffelkont die gewoon blijft liggen waar hij ligt en zich nergens druk over maakt.
Maine coon denk ik niet, want hij is niet zo heel groot en zwaar. Noorse boskat vermoed ik wel, maar verder? Ik lees trouwens her en der dat ook boskatten vaak vrij rustig en stoïcijns zijn. In ieder geval is Sven een enorme knuffelkont. Hij kan zich echt helemaal tegen mij aandrukken wanneer ik mijn armen om hem heen sla terwijl hij ligt. :smitten:
Door Martine-Tom
#3262510
Anne in Duitsland schreef:GMTA ;)

Zijn oorharen zijn wel langer en zijn vel ook volgens mij, dan die van de kat op de foto.
:)

Bij mij deed vooral de foto van zijn volledige vacht me aan Noor denken. Coons hebben hun haren dichter op de huid liggen en Noren staan wat wijder naar buiten. Wat fluffyer :)
#3262519
Martine-Tom schreef::)

Bij mij deed vooral de foto van zijn volledige vacht me aan Noor denken. Coons hebben hun haren dichter op de huid liggen en Noren staan wat wijder naar buiten. Wat fluffyer :)
Dat is het!
Ik wist nooit te benoemen wat nu het verschil was...

Zou de kat op de foto niet nog jong zijn of in zomervacht zijn?
Ik vind zijn kraag wel erg dun op die foto.
Zelfs Luis heeft in de winter meer kraag dan dat... ::)
Ale, das ook overdreven hoor. ;)
#3262610
Mooi kat hoor, hij boft !

Tja, een foto als richtlijn kan... ,maar de vacht hangt ook heel erg af van gesteriliseerd/gecastreerd of niet....
Ik heb een somali poes, die normaal gesproken bijna een korthaar liljkt met alleen een pluimstaart- en nu een chip heeft (chemische castratie) en nu bijna een pers lijkt, met lang haar en mega kraag/broek...
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door