Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door chrisje
#3261898
Wat kunnen we het best geven om de nieren te ondersteunen?
Solidago?
Omega 3?
Bepaalde Vitaminen?
En hoeveel geef je hier eigenlijk van?
Door kakocavi
#3261922
Omega 3 is sowieso bewezen nuttig vanwege de ontstekingsremmende werking (de nieren verliezen hun werking door littekens als gevolg van kleine ontstekingen). Vette vis of visolie is een goede toevoeging, ook omdat vet als brandstof weinig belastend is voor de nieren.

Hoeveel is afhankelijk van wat je geeft aan voer. Wild is al rijk aan omega 3, graangevoerd vlees niet.
Door Lizzy
#3261960
chrisje schreef:Wat kunnen we het best geven om de nieren te ondersteunen?
Solidago?
Omega 3?
Bepaalde Vitaminen?
En hoeveel geef je hier eigenlijk van?
Ik zou zo weinig mogelijk onnatuurlijke dingen geven. Dus geen vitamine/mineralen preparaat. Dat is alleen maar belastend voor de nieren.

Omega 3 in een goede visolie is perfect. En Solidago ook. Puur heeft tabletjes (de homeopathie-lijn van NML Health) en A. Vogel heeft ook fijne tabletjes (die naar mijn idee net even wat beter werken als die van Puur Nier).

Verder kun je wel wat gezonde kruiden door de groentenmix malen. Niet teveel, met mate. Brandnetel is zeer nuttig, selderij of bleekselderij, kamille (als je hond ook pijn heeft) en peterselie. Er zullen er vast nog meer zijn hoor, maar deze weet ik zo even uit mijn hoofd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door