Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Steph
#325190
Graag had ik eens geweten wat jullie ervaringen zijn geweest bij het veranderen van voer. Hoe hebben jullie de honden laten wennen aan de grotere maaltijden. Heb zopas het boek van Mogens Eliasen gelezen en die maakt mij beetje ongerust over maagtorsie in het begin. Rusten jullie hondjes lang nadat ze gegeten hebben?
Groetjes
Door Lizzy
#325194
Steph schreef: Graag had ik eens geweten wat jullie ervaringen zijn geweest bij het veranderen van voer. Hoe hebben jullie de honden laten wennen aan de grotere maaltijden. Heb zopas het boek van Mogens Eliasen gelezen en die maakt mij beetje ongerust over maagtorsie in het begin. Rusten jullie hondjes lang nadat ze gegeten hebben?
Groetjes
Bedoel je aan het voeren van een aantal maaltijden per week in plaats van bijv. 2 maaltijden per dag?
Door Steph
#325443
ook; maar ook gewoon de grote hoeveelheid. Bv mijn ene hond staat nu op 700 gr brokken, dus bij vers voer zal dit ongeveer het dubbele zijn. Mijn honden staan juist altijd boordevol energie als ze gegeten hebben, ze dan kalm houden zal een uitdaging zijn. Hij heeft het ook in zijn boek over het onregelmatig voeren qua tijdstip. 's morgens heb ik wel niet zo veel keus. Tussen 5 uur en 7.
Grtrz
Door Peet
#325451
Ik denk dat dat wel meevalt hoor. Brokken nou eenmaal hap-slik-weg... :-\

Als ze lekker aan een penslap hebben gescheurd en daarna een lamrib hebben weggeknaagd, zijn ze gewoon veel tevredener. :D
Door Mevroi Kruim
#325461
Peet schreef: Ik denk dat dat wel meevalt hoor. Brokken nou eenmaal hap-slik-weg... :-\

Als ze lekker aan een penslap hebben gescheurd en daarna een lamrib hebben weggeknaagd, zijn ze gewoon veel tevredener. :D
Zo! Ech wel dus!!
Door Nelly
#325827
M'n 3 witte herders eten 2 x per dag. 's Morgens een vrij kleine maaltijd, eigenlijk alleen om galspugen te voorkomen. 's Middags rond 17.00 uur (kan ook later zijn) krijgen ze de hoofdmaaltijd. Ze eten hier de ene dag bibi en de andere dag zelf samengesteld. In ieder geval nooit brokken. Na het eten gaan ze meestal uit zichzelf rustig uitbuiken. Water haal ik alleen weg als ze grote botten hebben gehad; na gewoon eten mogen ze van mij ook gewoon drinken. Overigens drinken ze niet veel.
Door k9
#325842
Steph schreef: ook; maar ook gewoon de grote hoeveelheid. Bv mijn ene hond staat nu op 700 gr brokken, dus bij vers voer zal dit ongeveer het dubbele zijn. Mijn honden staan juist altijd boordevol energie als ze gegeten hebben, ze dan kalm houden zal een uitdaging zijn. Hij heeft het ook in zijn boek over het onregelmatig voeren qua tijdstip. 's morgens heb ik wel niet zo veel keus. Tussen 5 uur en 7.
Grtrz
Hoi,
Ik voer mijn honden 3 keer per dag, 's morgens en 's avonds zijn de grotere maaltijden, tussen middag maar een klein hapje (wat huttekasse of zoiets ;)) Maar ik herken die sintomen: mijn honden willen ook spellen na het eten.... dus ik voer ze altijd net na het wandelen of fietsen, zo zijn ze al moe, ze eten , ze "bijten" elkaar een paar seconden, ze komen naar me toe om een beetje aandacht te vragen en dan liggen ze een paar uur in hun mandjes te slapen. Echt rutine beesten, net zoals hun bazinnetje... ;D ;D ;D
Gr.,
Isabel, K9
Door Steph
#326146
k9 schreef: Maar ik herken die sintomen: mijn honden willen ook spellen na het eten....
Hallo Isabel,
Hoe oud zijn jouw mooitjes? Is ambetant he dat ze willen spelen na eten. Denk dat ik ze eten ga geven 's morgens en 1 uurtje voor het slapen 's avonds. Dan zullen mijn "pubers" wel al wat kalmer zijn.
Door k9
#326154
Hoi Steph,
Mijn honden zijn geen pubers meer eigenlijk.... Mijn Mechelaar, Joey, is 4.5 en mijn kleinere kruising, Rocky is 3. Maar ze spelen nog na het eten. Ik weet niet of dat met leeftijd te maken heeft. Natuurlijk zijn ze wat rustiger dan toen ze puppies waren, maar ze zijn nog 2 drukke makers..... ;) Gezellige ventjes ....... :D
Wat voor honden heb je?
Door Helen
#326157
Mijn pup gaat na het ontbijt vaak nog een uurtje in de bench. Want wij geven ze te eten en ontbijten, douchen etc zelf daarna. Mijn boerenfox is in huis heel rustig. 's Avonds krijgen ze voor het slapen gaan te eten. Dus dan hebben ze ook geen keus ;)
Door Nelly
#326162
Tot voor kort deed ik dat met Andor ook nog, maar nu niet meer; ook 's nachts en als ik even boodschappen ga doen hoeft hij niet meer in de bench. Hij maakt geen dingen kapot, dus vind ik het niet meer nodig om hem op te sluiten. Kan ik de bench straks mooi gebruiken voor Simply Red! :D
Door Steph
#326441
k9 schreef: Hoi Steph,
Wat voor honden heb je?
Hoi Isabel,
Ik heb een Grote zwisterse sennenhond (2jr) en een een witte duitse herder (1jr). Ben vanaf vanmorgen cold turkey overgeschakeld met mijn witte herder. Voor mijn grote hond wordt het nog wat wachten, want ik moet eerst nog een diepvriezer extra kopen. Eerst beetje experimenteren. Is vooral nog wat moeilijk om aan materiaal te geraken. Heb vandaag kabeljouwvis gekocht en had nooit gelet op de prijs, als ik thuiskwam verschoot ik mij een ongeluk: 28 euro / 2kg. Duur he. Ga nog beetje op onderzoek moeten gaan.
Groetjes
Door Doedels
#326503
Steph schreef: Hoi Isabel,
Ik heb een Grote zwisterse sennenhond (2jr) en een een witte duitse herder (1jr). Ben vanaf vanmorgen cold turkey overgeschakeld met mijn witte herder. Voor mijn grote hond wordt het nog wat wachten, want ik moet eerst nog een diepvriezer extra kopen. Eerst beetje experimenteren. Is vooral nog wat moeilijk om aan materiaal te geraken. Heb vandaag kabeljouwvis gekocht en had nooit gelet op de prijs, als ik thuiskwam verschoot ik mij een ongeluk: 28 euro / 2kg. Duur he. Ga nog beetje op onderzoek moeten gaan.
Groetjes
;D ;D ik hoop dat ze vis lusten...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door