Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3257629
Het staat er niet expliciet in. In het besluit houders van dieren staat er iets over maar daar wordt gespoken van "instelling"
Ik zwengel de laptop even aan, op de telefoon is het wat lastig zoeken.
#3257638
Hier staat het: http://wetten.overheid.nl/BWBR0035248/2 ... Artikel8.3

3 Een hond wordt binnen 7 weken na de geboorte tegen de in het eerste lid, onderdelen a en b, bedoelde ziekten ingeënt, met dien verstande dat, in het geval van verkoop of aflevering, de hond uiterlijk 7 dagen vóór het moment van verkoop of aflevering wordt ingeënt.

Maar dit gaat dus over honden uit een "inrichting" en in mijn beleving geldt dit dus voor bedrijfsmatige fokkers.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3257647
mizzsylver schreef:Hier staat het: http://wetten.overheid.nl/BWBR0035248/2 ... Artikel8.3

3 Een hond wordt binnen 7 weken na de geboorte tegen de in het eerste lid, onderdelen a en b, bedoelde ziekten ingeënt, met dien verstande dat, in het geval van verkoop of aflevering, de hond uiterlijk 7 dagen vóór het moment van verkoop of aflevering wordt ingeënt.

Maar dit gaat dus over honden uit een "inrichting" en in mijn beleving geldt dit dus voor bedrijfsmatige fokkers.
Dankjewel voor de link!
Dan is nu dus de vraag, wat wordt er precies verstaan onder "een inrichting"
Gebruikersavatar
Door doranto
#3257666
Na wat @mizzsylver hierboven zei en verder speurwerk is ook mijn conclusie dat een fokkerij normaal gesproken niet onder het begrip 'inrichting' valt, tenzij deze bedrijfsmatig is.
Dan klopt dus wat ik aanvankelijk dacht, nl. dat een puppie-dp niet verplicht is en een fokker er dus voor mag kiezen om als eerste enting bijvoorbeeld alleen parvo te geven. :)
Laatst gewijzigd door doranto op wo 26 okt 2016, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3257675
De gemiddelde hobbyfokker die eens per jaar een nestje heeft zal niet snel onder het besluit houden van dieren vallen. En dan is dat hele artikel dus niet van toepassing.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3257676
pluk schreef:De gemiddelde hobbyfokker die eens per jaar een nestje heeft zal niet snel onder het besluit houden van dieren vallen. En dan is dat hele artikel dus niet van toepassing.
Nee inderdaad. Dat leek mij dus ook :)
#3257691
Doranto schreef:Heb jij daar ervaring mee @mizzsylver? Zo ja, zou je me willen vertellen hoe dat dan is gegaan?
nee nog niet, was het wel van plan maar ik vond geen geschikte da in de buurt die het voor een normale prijs deed.

Collega fokker wel en die heeft op 6 weken getiterd, kregen een boekje met het stickje erin en de datum waarop weer getiterd moest worden. Sommige kopers hebben dat gedaan, andere hebben op advies van hun da geënt zonder titeren.

Hier staat het ook wel duidelijk in uitgelegd met foto's erbij: http://www.cesky-fousek.nl/wp-content/u ... p-maat.pdf
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door