Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Saantje Co
#3192269
Hey,

Ik heb een Aussie teef van 6 jaar, gesteriliseerd in de opvang voor ze 15 maanden was en waarschijnlijk ook gecoupeerd geweest als jonge pup, ze kwam origineel uit Frankrijk. Ik denk ze last heeft van (beginnende) incontinentie. Deze week heeft ze 3 keer geplast waar ze sliep, der ene zijde was compleet nat.
Het is totaal geen hond die zou plassen waar ze slaapt, ze is nogal gesteld op haar proper plaatsje.

Hier een beetje raad gevraagd i.v.m. ondersteuning zodat ze niet zoveel in der eigen plas hoeft wakker te worden,...
Door Cathy
#3192289
Misschien wat vaker uitlaten , heb ook een oude hond die het niet zo goed kan ophouden , met wat extra uitlaten geen last meer .
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3192300
Cathy schreef:Misschien wat vaker uitlaten , heb ook een oude hond die het niet zo goed kan ophouden , met wat extra uitlaten geen last meer .
Dat is een oude hond, dat is wat anders dan een jonge hond die in haar slaap plast.

@ Saantje: Ik zou even overleggen met je da om te bekijken of er een medische oorzaak te vinden c.q. uit te sluiten is. Het klinkt wel als een recept voor incontinentie door vroegcastratie. Echt goed werkende alternatieven heb ik nog niet kunnen vinden. Veel incontinentiemedicatie kun je, mits goed gedoseerd, lange tijd zonder bjwerkingen geven. Ik zou hier zeker naar gaan kijken, dit probleem is voor zowel hond als eigenaar heel vervelend.
Door Saantje Co
#3192305
Cathy schreef:Misschien wat vaker uitlaten , heb ook een oude hond die het niet zo goed kan ophouden , met wat extra uitlaten geen last meer .
Ze kan gewoon naar buiten, 24/24 als ze wil.
Door Lizzy
#3192310
Saantje Co schreef:Hey,

Ik heb een Aussie teef van 6 jaar, gesteriliseerd in de opvang voor ze 15 maanden was en waarschijnlijk ook gecoupeerd geweest als jonge pup, ze kwam origineel uit Frankrijk. Ik denk ze last heeft van (beginnende) incontinentie. Deze week heeft ze 3 keer geplast waar ze sliep, der ene zijde was compleet nat.
Het is totaal geen hond die zou plassen waar ze slaapt, ze is nogal gesteld op haar proper plaatsje.

Hier een beetje raad gevraagd i.v.m. ondersteuning zodat ze niet zoveel in der eigen plas hoeft wakker te worden,...
Dit klinkt mij ook als incontinentie door castratie. Ik zou voor de zekerheid wel even de plas weg brengen naar de dierenarts, even laten controleren op blaasontsteking. En als dat niet het geval is, dan zou je als natuurlijk middel Quertilla van Bloem proberen: https://www.bloem.net/quertilla
Door Lizzy
#3192528
Oh, Optimax van Verikan werkt ook. Maar of dat geheel onschuldig is, daar twijfel ik wel aan. Nou heeft Pinkel het heel lang gekregen en zij is ruim 15 geworden.... Maar aan een hele jonge hond zou ik dit niet geven.

Van de reguliere middelen vind ik Propalin veruit de beste. Het minst schadelijke bijwerkingen.
Door AussieSue
#3193492
hamada schreef:Op een ander forum las ik goede ervaringen met silicium van http://www.huisdierendokter.nl
Weet niet of mensen hier het kennen?

dit heb ik gebruikt voor mijn teef van 10 jaar. Incontinentie was darna verdwenen. Eerst laten checken op blaasontsteking, dat was het niet dus verder gaan zoeken op het net.
Toen ik haar kreeg was ze 7 maanden en al geholpen.
Door kellie
#3255554
mijn hond heeft dit ook.
ik gebruik nu blaas en nier compositum van groene os.
het werkt goed.
ze had echt hele grote plassen,zelfs als ze net was uitgelaten.
Door Bolle
#3261982
De mijne heeft dat ook, is wel ook een al wat oudere hond. Ze had daardoor ook veel last van blaasontstekingen. Ik heb een tijdje pillen gegeven maar daar was de lijst van bijwerkingen enorm op en je moest als mens ook altijd je handen wassen als je ze had vast gehad enzo (Encuran heette het ofzoiets, oa kanker en glaucoom als bijwerking vond ik wat overdreven....) ik ben nu overgestapt op Incurin, die bijwerkingen zijn nihil en ipv 1,5 tablet per dag (wat altijd nogal een gedoe was om ze erin te krijgen blijkbaar zijn die pillen smerig ofzo) komt ze nu toe met 1 pilletje om de dag en ze is lek-vrij.

Is dat vaak niet iets hormonaal door de sterilisatie en het gebrek aan hormonen die in staan voor de sluitspier van de urineweg? Je kan ook Lariam (Leriam? hoe heet het weer?) geven maar ook die bijwerkingen zijn niet fraai in de bijsluiter.

Ik heb geen ervaring met alternatieve wijze, ik weet alleen wel dat CBD olie hier niet tegen hielp bij de mijne.

Je kan ook een blaasontsteking spotten met een echo trouwens
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door