Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#3246657
Ik heb gisteren de envelop op de bus gedaan met Zoë haar drolletjes. Nu krijg ik daar net al de uitslag van binnen. Is dat niet raar? Zo vlug bedoel ik. Ik heb de standaard test laten doen en franse hartworm.
Ze was volkomen vrij trouwens.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Lizzy
#3246658
hannabelgje schreef:Ik heb gisteren de envelop op de bus gedaan met Zoë haar drolletjes. Nu krijg ik daar net al de uitslag van binnen. Is dat niet raar? Zo vlug bedoel ik. Ik heb de standaard test laten doen en franse hartworm.
Ze was volkomen vrij trouwens. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Het lijkt me stug dat ze dan ook al op hartworm gecontroleerd hebben want die mest moet 24 uur staan (baermann). Staat dat erbij, ook de uitslag van de hartworm? Hoe laat heb jij de envelop gepost? De andere is wel normaal, dat gaat via de sedimentatie flotatie techniek en die uitslag heb je wel rap.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3246661
Haha... hier precies hetzelfde vraagteken boven mijn hoofd vanochtend
Gister met de 5 uur lichting ('s middags) mee en vanochtend al de uitslag
Was wel alleen de reguliere test en na enig zoekwerk ontdekte ik dat dat dus klopt... maar was inderdaad ook verbaasd over de snelheid

Wat jou uitslag betreft zou ik inderdaad nog grotere vraagtekens krijgen ivm de Franse hartworm uitslag... volgens mij kan die inderdaad niet zo snel
Door hannabelgje
#3246670
Ik heb een mail gestuurd. Mijn gevoel zegt dat ik betaal (40 euro) voor een mailtje met uitslag zonder dat er iets getest is.....

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door hannabelgje
#3246672
Lizzy schreef:
Het lijkt me stug dat ze dan ook al op hartworm gecontroleerd hebben want die mest moet 24 uur staan (baermann). Staat dat erbij, ook de uitslag van de hartworm? Hoe laat heb jij de envelop gepost? De andere is wel normaal, dat gaat via de sedimentatie flotatie techniek en die uitslag heb je wel rap.
Ik heb het gisteren om 17.00 uur gepost. Ze hebben het dus vandaag pas binnengekregen. Ik hoop op een vlug antwoord want dit gaat nergens over. En ja ook de uitslag van Franse hartworm staat op het blaadje.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door hannabelgje
#3246678
Heb al een reactie terug nu met nieuwe uitslag.
Nu staat er bij franse hartworm niet getest, uitslag volgt morgen....
Euh hoe betrouwbaar is dit? Heb ik nu gewoon 40 euro weggeknikkerd?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pluk
#3246683
Hier hetzelfde!
Gisteren verstuurd, zo net de uitslag binnen en direct daarna mailtje dat ik uitslag moet negeren en definitieve uitslag morgen volgt
Gebruikersavatar
Door Ina
#3246684
pluk schreef:Hier hetzelfde!
Gisteren verstuurd, zo net de uitslag binnen en direct daarna mailtje dat ik uitslag moet negeren en definitieve uitslag morgen volgt

Had jij ook met Franse hartworm laten testen of allen de normale wormetest ?
Door hannabelgje
#3246685
Misschien moeten er mensen van hier op cursus zodat we ons eigen barfplaats poeponderzoek bedrijf op kunnen starten. Dan noemen we het Het Shitbedrijf. Ik ben voor.
Door tt-tjes
#3246693
Mij zou ook een naar gevoel bekruipen over de geloofwaardigheid van testen. Als het zo is, dan is het wel een lekkere manier van geld verdienen.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3246716
Ina schreef:Had jij ook met Franse hartworm laten testen of allen de normale wormetest ?
Ook met Franse hartworm dus ;)
hannabelgje schreef:Misschien moeten er mensen van hier op cursus zodat we ons eigen barfplaats poeponderzoek bedrijf op kunnen starten. Dan noemen we het Het Shitbedrijf. Ik ben voor.
Die cursus hebben we gehad :biggrin2: ik stel voor dat TomsBorders dit bedrijf start en ons in dienst neemt :D

Overigens had ik eerder t idee dat er wellicht een medewerker wat te snel op versturen heeft geklikt. Kan me zomaar voorstellen dat de onderzoeker niet zelf mailt maar dat een secretaresse dat doet of zo en dat die ff niet heeft gezien dat het nog niet klaar was.
Door hannabelgje
#3246762
pluk schreef: Ook met Franse hartworm dus ;)


Die cursus hebben we gehad :biggrin2: ik stel voor dat TomsBorders dit bedrijf start en ons in dienst neemt :D

Overigens had ik eerder t idee dat er wellicht een medewerker wat te snel op versturen heeft geklikt. Kan me zomaar voorstellen dat de onderzoeker niet zelf mailt maar dat een secretaresse dat doet of zo en dat die ff niet heeft gezien dat het nog niet klaar was.
Ik hoop echt dat het dat is. Het is al duur genoeg. Een wormtabletje heb ik al onder de 10 euries. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Hope
#3246862
Het Woud is een groot bedrijf en er gaat ook daar, helaas, wel eens wat mis.

Ik heb het ook ooit gehad met monsters van de paarden (4 stuks) waarvan ik de uitslag kreeg en een uur later een mail dat de uitslag wellicht niet klopte.
Ik heb toen gebeld en overlegd, we hadden destijds een paard staan met een ernstige bloedwormbesmetting dus ik wilde wel echt zekerheid. Uiteindelijk zijn we overeen gekomen om nieuwe monsters in te sturen, daarvoor heb ik niet hoeven betalen. De uitslag kwam weer snel, ik ben ook nog gebeld met de mededeling dat deze uitslag echt betrouwbaar was.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door