Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3243699
Vandaag zijn Sjors en Rox mee geweest naar de dierenarts voor een titerbepaling.
Sjors is inmiddels 1,5 en rox een jaar en 2 weken en beidd hebben buiten de pup entingen geen entingen gehad.

Vandaag de grote vraag hoe de waardes waren

Parvo was bij beide honden Sky high, maar de overige 2
(Para-infuenza, Hepatitis Contagiosa Canis) waren bij beide te laag.

Nu kun je die niet apart enten, dus zou de dierenarts graag een volledige cocktail zetten bij beide om ze op alle 3 voldoende te beschermen

Maar .... Gezien Parvo zo Sky high is gaan we die met een cocktail enting dus lekker zitten over vaccineren

Mijn vraag is, wat is wijsheid
Toch de volledige cocktail erin?

Wat zouden jullie doen ? En waarom ?
#3243728
Monique77 schreef:Vandaag zijn Sjors en Rox mee geweest naar de dierenarts voor een titerbepaling.
Sjors is inmiddels 1,5 en rox een jaar en 2 weken en beidd hebben buiten de pup entingen geen entingen gehad.

Vandaag de grote vraag hoe de waardes waren

Parvo was bij beide honden Sky high, maar de overige 2
(Para-infuenza, Hepatitis Contagiosa Canis) waren bij beide te laag.

Nu kun je die niet apart enten, dus zou de dierenarts graag een volledige cocktail zetten bij beide om ze op alle 3 voldoende te beschermen

Maar .... Gezien Parvo zo Sky high is gaan we die met een cocktail enting dus lekker zitten over vaccineren

Mijn vraag is, wat is wijsheid
Toch de volledige cocktail erin?

Wat zouden jullie doen ? En waarom ?
Ik weet niet waar je geweest bent voor de titer, maar in mijn ogen bestaat "te laag" niet. Er is titer. Of er is geen titer. Als er geen titer is, is er gewoon nul stip.

Heb je ze laten titeren na de pup entingen? Zo niet: dan weet je dus bij nul stip niet of zij ooit wel op de enting gereageerd hebben.

Even er vanuit gaand dat je hiervoor niet getiterd hebt: En als er voor twee ziektes geen stip is: dan zou ik opnieuw de DHP enten. Als er nog een lichte stip is: zou ik niet enten.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door