Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pup
#323964
Onze Buck (12 weken) heeft vanmiddag voor het eerst lamsribbetjes op. Ik heb ze vastgehouden, maar ben ook bijna mijn vingers kwijtegeraakt ;D ;D
Hij vond het heerlijk, het liefst schrokt ie alles in 1 keer naar binnen en dat vind ik minder.
Een uurtje later heeft ie in de tuin een jong mereltje gedood en was van plan om het op te eten. Ik vond dat maar niks en ben hem gaan lokken met een koekje. Tja....vogeltje is lekkerder natuurlijk. Maar ineens kotste ie zijn lamsribbetjes weer uit. Het vogeltje was wel dood maar nog wel intact. Volgens mij heeft hij er niets van op.
Is dit kotsen van de spanning met het vogeltje of kan ie niet tegen lamsribben? Lamshart en - vlees heeft ie al vaker gehad. En stel dat ie het vogeltje opeet, kan dat kwaad??
Door Doedels
#324023
HA, ha, Buck is al helemaal aan de BARF. Nee, een kakelvers vogeltje kan helemaal geen kwaad. Voor Buck dan. Ik denk dat het vogeltje er anders over denkt :'(. Je zou zelfs af en toe eendagskuikens kunnen geven. Het uitkotsen van de lamsribben kan zijn veroorzaakt door de opwinding van het vogeltje. Was het de eerste keer dat hij wat stevigere botten at? Heeft hij hiervoor al kippennekken en kipvleugels gehad? In het begin kunnen botten wat zwaar vallen. In ieder geval moet je er voor zorgen dat er voldoende vlees aan de botten zit of vooraf wordt gegeven. Je zou de volgende keer ook wat minder ribbetjes kunnen geven zodat je pup geleidelijk kan wennen. En voorlopig goed vasthouden. Hij moet eerst goed leren om netjes te kluifen voordat hij de ribben zelfstandig mag eten. Op zich is het kotsen niet iets waar je je druk over hoeft te maken. Hij moet misschien iets geleidelijker wennen.
Door Nelly
#324041
Andor is nu 8 mnd. en eet al ikweetniethielang lams- en andere botten. En nog steeds stuugt hij ze uit, om ze daarna weer lekker op te eten. Ik maak me er niet meer druk over, het schijnt bij hem te horen. Ik heb zo'n vermoeden dat hij de botten toch te snel naar binnen werkt, waardoor ze er weer uitkomen. Met klafsstrotten trouwens hetzelfde verhaal. Alles wordt altijd weer keurig opgegeten, en ziek is hij er ook niet van, dus ik vind het best.
Door pup
#324165
Het was inderdaad de eerste keer dat hij lamribben kreeg. Hij heeft van de week 1 keer kippennekjes gekregen. Ik ben waarschijnlijk te snel geweest. Had hem overigens wel wat vlees vooraf gegeven. Donderdag kan ik kipkarkassen en eendkarkas halen. Dat is waarschijnlijk beter om hem te laten wennen aan het eten van botten. Die lamsribben moeten maar even wachten.
Enne......er zit nog een vogeltje in de tuin, broertje of zusje van de overledene :(. Ik zal 'm in bescherming nemen, want anders gaat ie er ook aan en dat wil ik niet. Er wordt hier wat af gebarfd ;)
Door Doedels
#324735
pup schreef: Het was inderdaad de eerste keer dat hij lamribben kreeg. Hij heeft van de week 1 keer kippennekjes gekregen. Ik ben waarschijnlijk te snel geweest. Had hem overigens wel wat vlees vooraf gegeven. Donderdag kan ik kipkarkassen en eendkarkas halen. Dat is waarschijnlijk beter om hem te laten wennen aan het eten van botten. Die lamsribben moeten maar even wachten.
Enne......er zit nog een vogeltje in de tuin, broertje of zusje van de overledene :(. Ik zal 'm in bescherming nemen, want anders gaat ie er ook aan en dat wil ik niet. Er wordt hier wat af gebarfd ;)
:D Blij dat familie vogel nog niet uitgestorven is. Buck wilde blijkbaar duidelijk maken dat hij eerst behoefte had aan gevogelte. Ze weten meestal zelf wel wat goed voor ze is. ;) Zo te horen ben je inderdaad iets te enthousiast geweest met de ribben. Eerst eens kipkarkassen geven. Daarna eendkarkassen. Die zijn weer iets harden dan kip. Als dat een tijdje goed valt dan kunnen de lamsribben weer uit de vriezer.
Door pup
#325191
oke, dan eerst de kipkarkassen, dan het eendje en als laatste het lammetje weer proberen. Thx voor de tips.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door