Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pup
#323966
Ik ben bij de islamitische slager geweest en heb 750gram lamsribbetjes meegenomen.
Thuis heb ik gekeken wat het percentage vlees/bot was. Nou er zat voor 1/3 bot aan. Ik wilde eigelijk meer bot en minder vlees. Moet ik de volgende keer vragen om kale lamsribben? Hoe doen jullie dat?
Door Helen
#323967
Ik zou enkel en alleen zachte ribbetjes geven waar heel veel vlees aan zit!!!! Geen kale ribben geven!!! Lees anders het bottendocument in de bieb er eens op na!
Door pup
#323972
Wat ik bedoel is: ik wil RMB geven 50% bot 50% vlees. Kale botten lijkt me idd niet verstandig met een pup. Maar er zat bijna geen bot bij de lamsribbetjes. En ik koop lamsribbetjes voor de botten. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ze de ribbetjes al per stuk versneden hadden, dus het was geen rits met ribben. Misschien had ik dat beter kunnen doen.
Door 202spots
#324156
je kan niet altijd precies afmeten hoeveel bot en hoeveel vlees.
Het is dan beter om meer vlees te geven en minder bot,dan TEveel bot en TEweinig vlees.
Maar 't is niet zo heel erg om wel is de verkeerde verhouding te geven hoor.
Door Audrina
#324161
Hier hebben ze bij de islamiet lamskarbonaadjes en dat is een rib met behoorlijk wat vlees (75% vlees, 25% bot) en ze hebben ook lamsribbetjes en dat is een rib met een heel klein beetje vlees (60% bot, 40% vlees). Maar dat verschilt per islamitische slager. Als je de botten te bevleesd vindt, zou je er evt. zelf ook wat vlees vanaf kunnen snijden (of knippen met een goede schaar) en dat voor een andere keer bewaren. Of misschien dat de slager het er voor je af wil halen.
Maar wat m'n voorgangsters al zeggen, beter meer vlees en minder bot dan teveel bot en te weinig vlees. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door