Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3237641
Hoi
Sinds enige tijd geven wij onze Sharpei rue van 6 jaar Haaksbarf, wissel genoeg af om het als compleet voer te kunnen geven. Wat ik graag wil weten is, waar in Limburg is Haaksbarf verkrijgbaar met al hun prudukten( zowel gewone winkels als online winkels die betrouwbaar zijn en aanraders zijn? Ik woon zelf in Noord Limburg niet al tever bij Venlo vandaan, om precies te zijn in Meijel. Zit er ook nog verschil in prijzen? Zijn er bepaalde smaken die meer granen bevatten want daar wil ik onze hond zoveel mogelijk van onthouden. Verder nog dingen om rekening mee te houden als je je hond Haaksbarf voert?

Groet Geert
#3237746
Gerard46 schreef:Hoi
Sinds enige tijd geven wij onze Sharpei rue van 6 jaar Haaksbarf, wissel genoeg af om het als compleet voer te kunnen geven. Wat ik graag wil weten is, waar in Limburg is Haaksbarf verkrijgbaar met al hun prudukten( zowel gewone winkels als online winkels die betrouwbaar zijn en aanraders zijn? Ik woon zelf in Noord Limburg niet al tever bij Venlo vandaan, om precies te zijn in Meijel. Zit er ook nog verschil in prijzen? Zijn er bepaalde smaken die meer granen bevatten want daar wil ik onze hond zoveel mogelijk van onthouden. Verder nog dingen om rekening mee te houden als je je hond Haaksbarf voert?

Groet Geert
Hey! Een bijna-dorpsgenoot! Ik woon in Neerkant :biggrin2:

Om meteen met de deur in huis te vallen: kvv is moeilijk te krijgen hier, en haaksbarf ben ik nog nergens tegen gekomen. Ik kom weleens bij Lupa en ik bestel zeer regelmatig bij dogmeat.
In Deurne, de dierenwinkel die voorheen Doby heette, verkopen ze kvv. In Liessel ook. Ik geloog beide naturis.
Maar echt, het is een drama om aan kvv te komen en daarom rij ik maar "gewoon" naar Lupa (Leende of Budel). Mocht je mee willen bestellen dan laat het maar weten!
#3237784
Gerard46 schreef:Hoi
Dank je wel voor het aanbod, in Leende of Budel hebben ze daar ook alle soorten Haaksbarf?
Wil best wel eens een kijkje nemen daar
Over welke winkels heb je het dan en is daar altijd voldoende op voorraad?
Mvg
Lupa heeft: eend, kip, konijn, lam, geit, paard, rund en zalm.

Dobey in Deurne (heet nu anders geloof ik) heeft een vriezer met kvv van naturis. Veel verschillende smaken waaronder haas en fazant. Ik weet niet of ze ook andere merken hebben eigenlijk. Ow, wacht, ik zie het al. Ze heten nu PetsYMotion. Leuke mensen, je kan ze altijd bellen met de vraag wat ze hebben liggen.

Liessel heeft een Discus tegenover de kerk. Ook erg leuke mensen die je ook zeker kan bellen met de vraag naar voorraad.
#3237859
Ik denk dat Venlo verder weg is voor jou dan de genoemde adressen?

Bij Trefcenter zit nog een dierenwinkel die kvv verkoopt, iig verkochten ze voorheen Shaweca. Volgens mij is dat de Jumper

In Blerick zat Faunaland, maar de laatste keer dat ik daar was was de winkel er niet meer, op internet nog wel te vinden dus misschien verhuisd? Verkochten Alaska, de rest weet ik even niet

In Weert zit de Viervoeter, verkopen KVV maar merken weet ik niet meer.

Ik kocht meestal KVV bij de Wico in Roermond maar volgens mij hebben die alleen Carnibest en eigen merk, hun eigen vlees is wel goedkoop, ze hebben rund, kip,pens en soms lam. Ik heb me nooit zo in de precieze samenstelling ervan verdiept omdat mijn honden de pens niet goed verdragen en ik geen plofkip wil voeren ;) (ik kocht daar de carnibest biologisch)
#3238022
Ik weet niet wat je reden is om je op haaksbarf te concentreren?

Hier op barfplaats zeggen we altijd: wed op meerdere paarden. Haaksbarf staat bekend als goed merk, maar ik lees in dit topic dat er in je omgeving ook enkele andere merken beschikbaar zijn.

Afwisseling moedigen we aan, omdat je nooit zeker bent van wat de fabrikant in zijn kvv draait. Bijvoorbeeld merk A doet 25% pens en daarnaast 5% hart en 3% lever, terwijl merk b 20% pens doet met hart-lever-nier elk 3%. Merk C gebruikt betere kwaliteit, maar minder in hoeveelheid spiervlees, terwijl merk D nou juist weer iets mindere kwaliteit spiervlees gebruikt, maar super goed bevleesde karkassen. Ik noem maar wat. Er zit altijd verschil in de merken en door dat af te wisselen maak je een mooi gemiddelde.

In de regel zeggen we 3 a 4 merken, 4 a 5 diersoorten. Maar varieer gerust meer. Bij vers mag dat en is dat alleen maar beter.

Als je net begint met kvv (ik weet niet wat hij hiervoor at), dan is het wel aan te raden 1 diersoort waar je makkelijk aan kan komen helemaal niet te voeren. Mocht je ooit moeten elimineren, kan je die diersoort gebruiken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door