Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Jantina
#3229919
Ik kan uit ervaring vertellen dat het individu er geen last van heeft hoor. Die weet echt niet dat ie gekloond is, wordt gewoon uit een moeder geboren. Alleen, om je hond te behouden is nutteloos, karakter wordt gevormd en is dus niet hetzelfde, wat dat betreft is het een nieuw wezen. Het is iets wat je moet doen om behoud van genen of genetische eigenschappen.
Door jasmijn
#3229920
Had het al eerder gezien en vind het een beetje nutteloos, je krijgt enkel uitlijk de zelfde hond terug kwa karakter is het een totaal ander dier.

Wel vind ik het gebruik van de honden die de eitje voorzien en de pups dragen het erg zorgelijk, die krijgen een zwaren operatie en zijn na 1 keer gebruik nutteloos.
Dus daarom mag het van mij verboden worden, Korea staat niet echt bekent om zijn geweldige hond vriendelijkheid :-\
Door Ramses1
#3229924
Jantina schreef:Ik kan uit ervaring vertellen dat het individu er geen last van heeft hoor. Die weet echt niet dat ie gekloond is, wordt gewoon uit een moeder geboren. Alleen, om je hond te behouden is nutteloos, karakter wordt gevormd en is dus niet hetzelfde, wat dat betreft is het een nieuw wezen. Het is iets wat je moet doen om behoud van genen of genetische eigenschappen.
Uit ervaring? Vertel eens? :)
Door Ramses1
#3229925
Ramses1 schreef:Uit ervaring? Vertel eens? :)

jasmijn schreef:Had het al eerder gezien en vind het een beetje nutteloos, je krijgt enkel uitlijk de zelfde hond terug kwa karakter is het een totaal ander dier.

Wel vind ik het gebruik van de honden die de eitje voorzien en de pups dragen het erg zorgelijk, die krijgen een zwaren operatie en zijn na 1 keer gebruik nutteloos.
Dus daarom mag het van mij verboden worden, Korea staat niet echt bekent om zijn geweldige hond vriendelijkheid :-\
Dit dus.

Ik vind het onzinnig, onnodig en veel te ver gaan.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3229930
Puur theoretisch lijkt het idee mij van pup af aan opnieuw te kunnen beginnen met Oscar me geweldig. Wat zou er van hem geworden zijn als hij een goede start had gehad en ik met de kennis die ik nu heb hem kan begeleiden?

Maar dat is utopie, zo werkt het niet. Genetisch gezien zet je dezelfde hond neer, maar door alles wat anders is (mama, nest, voeding, omgeving, verzorging, elk klein detail speelt mee) is het gewoon een andere hond. En dan kom je op het punt dat ik al dat "spelen" met genen maar eng en onnodig vind en dan hoeft het dus echt niet.
Door Lil
#3229932
jasmijn schreef:Had het al eerder gezien en vind het een beetje nutteloos, je krijgt enkel uitlijk de zelfde hond terug kwa karakter is het een totaal ander dier.

Wel vind ik het gebruik van de honden die de eitje voorzien en de pups dragen het erg zorgelijk, die krijgen een zwaren operatie en zijn na 1 keer gebruik nutteloos.
Dus daarom mag het van mij verboden worden, Korea staat niet echt bekent om zijn geweldige hond vriendelijkheid :-\
O echt dat heb ik nooit geweten maar vreemd is dat natuurlijk ook niet, arme moeders. :-\
Alleen daarom al mogen ze het van mij verbieden.

En verder qua genen eh tja zouden er nu echt zulke super de super de super de super honden zijn die je persé moet klonen? Geloof dat eerlijk gezegd niet zo.
Door hannabelgje
#3229934
jasmijn schreef:Had het al eerder gezien en vind het een beetje nutteloos, je krijgt enkel uitlijk de zelfde hond terug kwa karakter is het een totaal ander dier.

Wel vind ik het gebruik van de honden die de eitje voorzien en de pups dragen het erg zorgelijk, die krijgen een zwaren operatie en zijn na 1 keer gebruik nutteloos.
Dus daarom mag het van mij verboden worden, Korea staat niet echt bekent om zijn geweldige hond vriendelijkheid :-\
Staat dat ergens van die zware operaties en afdanken nadien of zijn dat aannames?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Janneke
#3229940
Nee, ik zou het nooit doen. Voor mij is elke hond uniek en daar wil ik niet eens een tweede van. En buiten dat, het is in mijn opinie volkomen overbodig en nutteloos lijkt me. Daarbij wordt het nooit een kopie van het origineel. Que uiterlijk wel maar qua karakter e.d. nooit. Immers daarvoor is meer nodig dan een aantal genen en die omstandigheden zullen nooit gelijk zijn. Dat gaat al niet op voor een eeneiige tweeling.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3229961
Ik kan het me niet voorstellen dat de moeders zware operaties krijgen en daarna nutteloos zijn. Eitjes oogsten gebeurd bij mensen en paarden al heel lang. Niet echt een prettige behandeling, maar ook geen loeizware procedure. Terugplaatsen is veel minder ingrijpend. En verder kan ik me voor de moeder weinig meer voorstellen dan bij elke normale zwangerschap.

Los daarvan heb ik er wel morele bezwaren tegen. Ik vind deze handelingen (bij elk dier overigens) akelig dicht bij seksuele mishandeling komen. Ik heb veel bij paarden gezien (dekkingen op dummies om sperma op te vangen, hengstig spuiten, insimineren, scannen enz) en ik vind het naar. Het dier heeft er niets over te zeggen en wij doen maar. En bij klonen gaat het nog een stap verder, dan spelen we ook nog eens op genetisch niveau met de natuur. Ik zie de noodzaak er niet van in, de natuur werkt van zichzelf goed genoeg.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3229983
Ne, nee, en nog eens nee.
Ik ben een echte tegenstander van kloonen. Met alle respect voor de mensen die dat niet zijn hoor.
Maar het creeëren van dieren die naar ons idee "perfect zijn" of in elk geval ideaal genoeg om te klonen, ik krijg daar de kriebels van.

Overigens is 100% identiek aan je eigen hond waarschijnlijk ook niet waar. Bij paarden zie je gekloonde dieren met andere aftekeningen dan het ouderdier. Je behoudt het genitisch profiel, dat is alles.
Door lianneke
#3230054
Belachelijk. Je krijgt nooit dezelfde hond terug, theoretisch is het mogelijk maar ieder levend wezen wordt ook gevormd door omstandigheden en ervaringen. Zou je die ook moeten klonen.
En voor die prijs, er gaan nog iedere dag mensen dood van de honger.
Door jasmijn
#3230055
Tijdje geleden heb ik er een promofilmpje over gezien dus alles was natuurlijk geweldig en roos kleurig, maar daar lieten ze dus zien dat ze de eidonoren open sneden en de eitjes oogsten en dan leeg maakt DNA van de kloon hond in brachten de draag moeder opensneden en de eitjes in brachten en dan de puppen haalden met een keizer sneden.

Noem mijn maar gekke henkie maar dat vind ik erg zwaar voor draag hond en ei lever hond, de honden worden bijden ook maar 1 keer gebruikt en volgens mij gehuurd maar dat weet ik niet meer zeker.
Waar de draag hond en ei hond vandaan kwamen of behandeld werden werd met geen enkel woord over gepraat dus vrij logisch lijkt me dan dat het niet in het roos kleurig platje past, ander zou er wel over gepraat worden.

Ik was trouwens erg verbaast hoe de eitjes werden geooigst en terug gepland want ik weet dat het bij mensen, koeien en paarden zonder een operatie kan en de eitje uit je worden gespoeld.

Maar goed ik ben er dus 100% tegen omdat er dus geld word verdient met dieren waar je niks van weet en die "onzichtbaar" zijn, en uit alles blijkt dat zodra een dier onzichtbaar is de behandeling ernstig te wensen overlaat.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door