Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3219503
Help, ik word gek van de teken.
We hebben onze honden behandeld (jaja met chemische rommel, vergif, gelukkig zijn ze niet allergisch oid) Dat spul doet wat het beloofd, teken die vast gaan zitten in de huid zijn vrij snel dood.
MAAR voordat ze vast zitten vallen ze van de hond. Het is zo erg dat ik er bijvoorbeeld vanavond hier weer 6 op onze vloer in de woonkamer zag kruipen. Ook kruipen ze met enige regelmatig op ons zelf.
Met name de jongste hond (11 maanden) lijkt een magneet. Ik neem haar elke dag wel twee keer onder handen maar ja, in donkere krullen zie je niet zo veel.

Wat kunnen we inzetten om ons zelf te beschermen?
#3219516
Ik denk dat de ene hond er gevoeliger voor is dan de andere hond.
Ik loop iedere dag uren in de bossen en Saartje heeft er zelden ééntje.
Wel geef ik twee keer per dag een scheutje biologische karnemelk.
Weinigen geloven erin op Barfplaats maar ik zweer erbij.
Naar mijn idee verandert de zuurgraad van het bloed daardoor en daar hebben teken en vlooien een hekel aan.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op ma 01 aug 2016, 01:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#3219522
Lazy Garfield schreef:Ik denk dat de enen hond er gevoeliger voor is dan de andere hond.
Ik loop iedere dag uren in de bossen en Saartje heeft er zelden ééntje.
Wel geef ik twee keer per dag een scheutje biologische karnemelk.
Weinigen geloven erin opBarfplaats maar ik zweer erbij.
Naar mijn idee verandert de zuurtegraad van het bloed daardoor en daar hebben teken en vlooien een hekel aan.
Als dat zo zou zijn zouden ze eerst moeten bijten om daar achter te komen...
#3219524
Hier ook zo ontzettend veel, om gek van te worden.
En ook zie ik ze op de vloer lopen, ik klop een kleedje van de honden uit en vervolgens lopen er 3 op mijn arm. Om van de honden zelf nog maar te zwijgen. Als ik er een keer een stuk of 6 afhaal ben ik al blij dat het er ' maar' 6 zijn.
Ik gebruik geen chemische middelen trouwens en de middeltjes die zonder gif zijn werken niet echt hier.


Ik weet echt niet wat je voor jezelf kunt gebruiken zonder jezelf en huis in de gif te zetten. Want inderdaad ze vallen er dan af..ja..en dan? Brrrr....
#3219712
Oo we kunnen een heuse tekenclub oprichten geloof ik ::) Ik ben gezegend met 3 tekenmagneten :-X :-X :-X (als mijn allergische hond veel allergie last heeft heeft ie minder teken, gaat dus redelijk goed met hem ::) )
Ik zie ze ook wel eens lopen, en ik heb er al meerdere op mij gehad. En weet je ik voel ze bijten dus ik ben erbij voordat ze echt gebeten hebben. Maar het is verder iedere dag checken.

Over het gif spuiten op de honden, hoelang geleden? Volgens mij heeft het ook een afwerende werking, dus zouden na een paar dagen geen nieuwe teken meer op de hond moeten komen? Of is het enkel als ze proberen te bijten dat ze eraf springen? Wat ik weet van de gitige spullen die hier oa de revu hebben gepasseerd is toch dat ze niet eens op de honden meer komen.
#3219886
Het is dit jaar echt niet te geloven. Ik controleer mijn honden de hele dag door maar ik heb er dagelijks wel een vast zitten (een teek). En van de week kropen er ook een paar keer teken over mijn handen. Echt zoooo gatverdamme. Als je gif geen bezwaar vindt voor je hond, spray je toch wat uitwendig-te-gebruiken-gif op jezelf?
#3220592
Ik heb een hekel aan gif op mijn honden of op wat dan ook, maar wat teken betreft krijgen ze hier toch echt een scalibor om. En dan vallen er geen levende teken af, dan vallen er alleen kleine, dode teken af.
#3223709
Lizzy schreef:Het is dit jaar echt niet te geloven. Ik controleer mijn honden de hele dag door maar ik heb er dagelijks wel een vast zitten (een teek). En van de week kropen er ook een paar keer teken over mijn handen. Echt zoooo gatverdamme. Als je gif geen bezwaar vindt voor je hond, spray je toch wat uitwendig-te-gebruiken-gif op jezelf?
Ik zou dan gaan voor Deet. Dat is veilig voor mensen (of dat word gezegd).

Andere tip: ga na het wandelen even met een kledingroller over je hond. Ik heb een lab (dus toch een hond zonder onwijs korte vacht) en ik haal daar de meeste loslopende teken mee van zijn vacht.
Ideaal!

Afbeelding
#3223721
Hope schreef:Ik zou dan gaan voor Deet. Dat is veilig voor mensen (of dat word gezegd).

Andere tip: ga na het wandelen even met een kledingroller over je hond. Ik heb een lab (dus toch een hond zonder onwijs korte vacht) en ik haal daar de meeste loslopende teken mee van zijn vacht.
Ideaal!

Afbeelding
Ik hoop niet voor je dat die foto van die kledingroller van jou is!! :D
#3223770
Ik heb dan meteen een hond aan de kledingroller. :D
Gelukkig zijn maltezers wit en zie ik de meesten nog lopen maar af en toe is er toch weer eentje die zich heeft kunnen aan tafel zetten en zich ongevraagd volvreet....griezels :(
#3223780
Hope schreef:Ik zou dan gaan voor Deet. Dat is veilig voor mensen (of dat word gezegd).
Ik zou oppassen met DEET. Het heeft neurotoxische eigenschappen dus bij overmatig of verkeerd gebruik is het zeker niet veilig - het zenuwstelsel kan schade oplopen. Voor huisdieren is het zeker niet veilig, dus als je het gebruikt, laat de dieren niet likken.

@Hope, vreemd dat je hier voorsteld DEET te gebruiken en in de bravecto thread het volgende zegt:
Hope schreef:(...)vanwege het feit dat ik het jammer dat we in de westerse wereld onszelf, onze dieren en onze aarde langzaam aan het vergiftigen zijn.
Maakt me verder niet uit, maar ik vond het opvallend.

Groet, Esther
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door