Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Mixie
#3221093
Ik heb de titerbepaling door Brenda Ooms laten doen. Ik beschik niet over voldoende kennis, wat vinden jullie van de uitslag? Zouden jullie enten of niet? Ik kan bijv. ook tegen alleen parvo enten, aangezien dat andere bijna niet meer voorkomt. Aanrader?

Ben benieuwd naar jullie mening! Alvast bedankt!!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mixie op za 11 jun 2016, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door essie
#3221133
Hoe waren de andere waardes van de titer?

Zou zeker parvo enten. En erna eventueel weer titeren om te kijken of die dan wel is aangeslagen.

Kennelhoest ent ik nooit, en ze hebben het ook nooit gehad. 1 of 2 keer een klein kuchje, maar ging vanzelf weet over.
Gebruikersavatar
Door Mixie
#3221137
Bedankt voor je reactie. In hoeverre vormt Parvo nog een risico? Is de kans groot? Zijn er ergens cijfers terug te lezen?
En is het niet zo nu zij 1 jaar is geweest dat het risico veel kleiner is? Zijn er vaak bijwerkingen van het vaccin?
Sorry voor al mijn vragen maar ben erg benieuwd :)
Door essie
#3221195
Ik vind parvo zeker een risico. Je hebt veel van die buitenlandse hondjes met vervalsde paspoorten.
En als het goed is als je ze nu enkel voor parvo laat enten, slaat ie goed aan en kan die er jaren tegen aan.

Je hond is natuurlijk wat ziekjes geweest met die 12 weken enting. Maar er is toen wel erg veel in een jong lijfje gestopt.
En dan is de kans op een bijwerking wel groter.

Zelf heb ik met mijn jongste hond de entingen zoveel mogelijk gespreid gegeven.

Bijwerkingen van parvo enting vallen volgens mij mee. Maar dat is een beetje een gok, misschien dat iemand anders daar meer van weet.
Weet wel dat de weil-enting een rotenting is.
#3221196
parvo komt weer regelmatig voor met al die illegale importen van broodfokpups. volgens mij was er onlangs hier op dit forum iemand met een pup met parvo die daaraan overleden is. ook op een ipo vereniging laatst meerdere honden. ook volwassen honden. kennelhoest doe ik ook niet.
parvo los enten en dan na 4 weken titeren.
Door Lizzy
#3221404
Ik zou ook een Parvo - C enting doen. En even contact opnemen met Tannetje Koning of Brenda Ooms en vragen om Parvo nosodes of Parvo invers. Ik weet niet of Brenda daar ook aan doet. Maar goed, gezien de medische geschiedenis van je hondje zou ik dat zelf wel een aanrader vinden (nosodes of invers).
Gebruikersavatar
Door Mixie
#3221452
Bedankt voor je advies. Kan je mij in Jip & Janneke taal uitleggen wat nosodes en invers inhouden? Ik las op het forum een ander stukje van jou daarover maar het is me niet helemaal duidelijk. Ik heb in ieder geval gevraagd of Tannetje ze heeft. Ben benieuwd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door